Gå til innhold

EU vurderer skatt på e-post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil dette gjelde bare privatpersoner? Hvis ikke så tror jeg en del fora på nettet må endre hvordan de gjør ting. Tenk om 100 000 abonnerer på en tråd her på forumet.. Det blir 60 kr hver gang noen svarer på tråden.

 

Eneste positive med dette er at kanskje spammere går konk, men mange av dem sender kanskje ut spam fra andres PCer.

 

Gjelder dette mail sendt innenfor EU, fra EU eller til EU? Vil jeg slippe å betale om jeg bruker en amerikansk mailtjeneste?

Lenke til kommentar
Vil dette gjelde bare privatpersoner? Hvis ikke så tror jeg en del fora på nettet  må endre hvordan de gjør ting. Tenk om 100 000 abonnerer på en tråd her på forumet.. Det blir 60 kr hver gang noen svarer på tråden.

 

Eneste positive med dette er at kanskje spammere går konk, men mange av dem sender kanskje ut spam fra andres PCer.

 

Gjelder dette mail sendt innenfor EU, fra EU eller til EU? Vil jeg slippe å betale om jeg bruker en amerikansk mailtjeneste?

6193242[/snapback]

 

Bir jo dyrt for mailinglister ja, og som du sier, spammere kan jo bare bruke tusen zombie-PCer rundt omrking i verden, og hvordan kontrollerer de det? Om man feks har sin egen epost-server? Virker som en litt dårlig ide på meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvor mye prisen vil øke på abbonementene(hvis det blir som odin sier). Det kan jo ikke være snakk om så store beløp.

6193304[/snapback]

 

Nei, det er nok ikke store greiene det er snakk om for enkeltkundene, og det nevnes også i artikkelen. Men totalt sett vil det nok være store penger å tjene her om det blir gjennomført for hele EU.

Lenke til kommentar

Det har jo vært snakk om noe lignende for å forhindre spam, men da tror jeg prisen må økes en del. De færreste av oss vil vel merke noe om "prisen" pr. e-post blir 10 øre, men for spammere vil det være ganske kritisk. Da vil det å sende en million e-post koste 100.000 kroner, og kan det forhindre spam, så er jeg mer enn glad for det vedtaket. Men da må som sagt prisen økes, da en million e-post vil bety 600 kroner med dagens satser. Det bryr ikke en spammer seg om...

Lenke til kommentar
Det har jo vært snakk om noe lignende for å forhindre spam, men da tror jeg prisen må økes en del. De færreste av oss vil vel merke noe om "prisen" pr. e-post blir 10 øre, men for spammere vil det være ganske kritisk. Da vil det å sende en million e-post koste 100.000 kroner, og kan det forhindre spam, så er jeg mer enn glad for det vedtaket. Men da må som sagt prisen økes, da en million e-post vil bety 600 kroner med dagens satser. Det bryr ikke en spammer seg om...

6193326[/snapback]

 

Og hvordan skal de stoppe en person som setter opp en maskin, og sender en milion mail (evt finne ut hvem det er), og hvordan skal de hindre at zombi-PCer blir brukt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser på dette som en rimelig dum og lite gjenomtenkt idee. Hva gjør de med alle små servere rundt om kring? Mange av dem kjører egen epost server. skal de da ha et byråkrati for å handtere dette og jakte på servere som kansje handterer noen tusen epost i året?

Firmaer og organisasjoner som sender mye epost vil flytte epost eller hele serveren ut av eu området dette er enkelt og billig.

Dette er mine to første tanker som slår meg, men regner med at politikerene ikke har peilig hva de snakker om som vanlig.

Lenke til kommentar
Og hvordan skal de stoppe en person som setter opp en maskin, og sender en milion mail (evt finne ut hvem det er), og hvordan skal de hindre at zombi-PCer blir brukt?

AtW

6193345[/snapback]

Jeg har ikke tatt for meg det tekniske ved siden. Det jeg mente, var at om det er/hadde vært teknisk mulig, så hadde det vært en grei mulighet for å stoppe en del av spammen. Ikke skyt meg om det ikke er mulig :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...