Gå til innhold

TEST: Intel Pentium D 805


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt i seneste laget å komme med denne testen nå. AnandTech kjørte den for 7 uker siden.

Intel Pentium D 805 - Dual Core on a Budget

6183436[/snapback]

Tenkte det samme jeg også.. Artig om de ikke har med overklokking nå heller..

6183454[/snapback]

:!: :!:

*Ingen overklokking*

- Hva er vitsen å testen denne prosessoren da? Hele poenget er jo borte! :no:

EDIT:

Ok, men når kommer del 2?

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
Så vi nøler ikke med å anbefale prosessoren for brukere på et budsjett som ønsker seg en dobbelkjerneprosessor. I denne prisklassen er det strengt tatt ingen alternativer.

I de testene der Athlon64 3500+ er med ser det ut til at P-D 805 ofte blir slått grundig. Jeg tror Athlon64 3200+ (som også koster rundt tusenlappen og overklokker svært bra) kan være en sterk konkurrent til tross for enkel kjerne om vi dømme ut fra disse resultatene. (Dog, det hadde selvfølgelig vært interresant å se hvordan den yter i multitasking)

Lenke til kommentar
Så vi nøler ikke med å anbefale prosessoren for brukere på et budsjett som ønsker seg en dobbelkjerneprosessor. I denne prisklassen er det strengt tatt ingen alternativer.

I de testene der Athlon64 3500+ er med ser det ut til at P-D 805 ofte blir slått grundig. Jeg tror Athlon64 3200+ (som også koster rundt tusenlappen og overklokker svært bra) kan være en sterk konkurrent til tross for enkel kjerne om vi dømme ut fra disse resultatene. (Dog, det hadde selvfølgelig vært interresant å se hvordan den yter i multitasking)

6183619[/snapback]

Tomshardware hadde en artikkel om hvor bra 805 overklokket. de fikk den på over 4ghz uten ekstra kjøling!

Lenke til kommentar

hvorfor ingen overklokking i den testen?, prosessoren er kjent for å klokke meget bra.....

 

er dette kanskje den nye "a64 sempron"?

 

 

 

les den tomashardware testen!. lønner seg å kjøpe D 805 kjapt!, har på følelsen at intel kommer til å ta den ut av markedet ettersom flere og flere kjøper denne istede for de dyrere prosessorene.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Så vi nøler ikke med å anbefale prosessoren for brukere på et budsjett som ønsker seg en dobbelkjerneprosessor. I denne prisklassen er det strengt tatt ingen alternativer.

I de testene der Athlon64 3500+ er med ser det ut til at P-D 805 ofte blir slått grundig. Jeg tror Athlon64 3200+ (som også koster rundt tusenlappen og overklokker svært bra) kan være en sterk konkurrent til tross for enkel kjerne om vi dømme ut fra disse resultatene. (Dog, det hadde selvfølgelig vært interresant å se hvordan den yter i multitasking)

6183619[/snapback]

Tomshardware hadde en artikkel om hvor bra 805 overklokket. de fikk den på over 4ghz uten ekstra kjøling!

6183716[/snapback]

Les testen en gang til du. De skriver at originalkjøleren kun er brukbar til stock hastighet, de brukte en Zalman 9500 til å begynne med men den måtte gi tapt til fordel for vannkjøling ved 4 ghz.

 

The box cooler only works when this CPU is run at its standard clock rate. It's not designed for overclocking use.
After abandoning the Intel box cooler, we chose a Zalman model instead. We recommend the CNPS9500, one of the best coolers available on the market today.

Ved 4 ghz:

This is where the Zalman cooler begins to show signs of stress. In fact, its maximum fan rotation speed isn't enough to handle the terrific levels of heat produced; the CPU gets too hot, and begins to throttle back its speed.
It was clear that air cooling solutions were no longer sufficient to let the system function at 4 GHz in all situations, so we switched to a water-cooled solution for this CPU. It worked!
:) Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Joda, testene til Tom viser at når den er blodklokket med vannkjøling så yter den omentrent på nivå med dagens raskeste prosessorer på orginal hastighet. Noen ganger bedre, andre ganger dårligere. Imponerende, men jeg vil gjerne ha sett den sammenlignet med andre overklokkede prosessorer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Joda, testene til Tom viser at når den er blodklokket med vannkjøling så yter den omentrent på nivå med dagens raskeste prosessorer på orginal hastighet. Noen ganger bedre, andre ganger dårligere. Imponerende, men jeg vil gjerne ha sett den sammenlignet med andre overklokkede prosessorer.

6184110[/snapback]

 

Jeg har da i minst en tråd vist en sammenlikning mellom mitt ene X2 system mot 805D-system..

805D er pt. "best" dersom du allerede har ett brukbart Intel oppsett inkludert vannkjøling... vel og merke dersom du tar pris på *kun* CPU med i beregningen (og ikke tar i betraktning at du må gå til innkjøp av high-end Heatpipe-kjøler eller helst vannkjøling).

X2 [email protected] tilsvarer i de fleste bencher (ikke "Intel-vennlige") en [email protected] ifølge mine høyst private tester... :)

Lenke til kommentar
At dere gidder! Naar skal dere skjonne at HW.NO er like seriost som vitser.no? Komme med en D805 test NAA, naar all is said and done om 805? det er bare helt mongo, hw.no er en uforglemmelig vitst, alt som blir sagt her er dritt, hvis dere vil vite sannheten om dagens hardware saa skifter dere forum MED EN GANG, www.xtremesystems.com/com er i det minste ufarget, hverken Intel eller AMD eier dem. Men her? Tidenens dualcore I "VALUE FOR MONEY" blir latterliggjort av den ENESTE seriose jornalisten hw.no HAR HATT NOEN GANG. For noen klovner HW.NO har funnet, dette er tidenens beste sirkus i Norge, men for seriose HW entusisaster er det tidenes beste blindspor. AA poste her er det samme som aa stikke ut begge oeyene, gaa blind gjennom livet. AMD har og har hatt mange gode CPU'er men aa forsvare dem for en hver pris er bare mongo. HW.NO = HVPU. Bye bye Rolf, HW.NO's siste troverdige skribent.

 

Si hva dere vil, men sannheten er at ikke engang AMD gir pre-releases til disse klovnene, noen som vet hvorfor? Hvordan kan det ha seg at Intel gir Conroe ES til privatpersoner paa andre forum mens noe som blir regnet for aa vaere norges ledende HW forum ikke faar see snurten av hverken kommende AMD eller Intel? Kanskje fordi de klarer aa lage tester der GF6200TC yter bedre i 1600x1200 enn langt dyrere skjermkort? Eller fordi de bryr seg ikke? Latterlig, og de gjor ingenting for aa endre sitt frynsete rykte. Men det hadde vaert kult om Intel hadde sendt noen Conroe ES til HW.NO, saa kanskje endelig noen hadde klart aa finne bare negativt om dem. Personlig stoler jeg mere paa den gjennomsnittlige HVPU klienten. Men takk for test av D805, dere var jo ikke SAA mange maaneder for sent ute? Keep up the good work, dere har tydeligvis fortsatt mange supportere, heldig for dere at ikke alle klarer aa innse at dere driver med bare tull og swada. Dessverre har dere ingen troverdighet blant entusiaster.

 

Det er de aktuelle innleggene. Samtlige innlegg som gjør tegn til å diskutere de ovennevnte vil bli slettet. Hold dere On topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...