Gå til innhold

Catalyst 6.5 klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper at Linux-driverene er brukbare.

 

Første gang hw.no hoster driver-filer ?

6181416[/snapback]

Det har de vel gjort ei stund.

6181611[/snapback]

Linux-driverne til ATI har blitt veldig brukbare i forhold til hva de var før. Har man et kort i X1000-serien, kan man ha glede av AVIVO i GNU/Linux, linux-driverne til ATI støtter nemlig AVIVO.

Lenke til kommentar
Se der ja jeg må holde meg oppdatert men hvilken av de to driverpakkene til Vista skal jeg laste den?

 

Windows Vista x86

Windows Vista x64

6181716[/snapback]

Det er avhengig av om du bruker 32bit eller 64bit.

 

Men det er utrolig dumt at nVidia å skrive det på den måten. De burde skrive slik:

Windows Vista 32bit x86(-32)

Windows Vista 64bit x86-64

 

For det heter ikke x64. x86 er arkitekturen, og x86-64 er 64bits-utgaven.

Lenke til kommentar
Jeg håper at Linux-driverene er brukbare.

 

Første gang hw.no hoster driver-filer ?

6181416[/snapback]

Det har de vel gjort ei stund.

6181611[/snapback]

Linux-driverne til ATI har blitt veldig brukbare i forhold til hva de var før. Har man et kort i X1000-serien, kan man ha glede av AVIVO i GNU/Linux, linux-driverne til ATI støtter nemlig AVIVO.

6181803[/snapback]

 

Fremdeles dårligere ytelse desseverre.. Bedre en det har vært, men fremdeles langt under Windows standard.

 

Nvidia ser fremdeles ut til å være to tre hestehoder foran på linux siden.

Lenke til kommentar
Fremdeles dårligere ytelse desseverre.. Bedre en det har vært, men fremdeles langt under Windows standard.

 

Nvidia ser fremdeles ut til å være to tre hestehoder foran på linux siden.

6182196[/snapback]

Ja, nVIDIA ligger fortsatt foran i ytelse, ingen tvil om det. Men jeg har sett en kraftig forbedring i forhold til hva det var. Du kan jo lese denne testen av et Radeon X1800 kort i GNU/Linux og si hva du synes. Når det gjelder ytelse i GNU/Linux VS Windows, så er det sant at ytelsen er dårligere. Men en annen faktor er at ATI tradisjonelt har vært svakere enn nVIDIA når det kommer til OpenGL. Husk at det ikke er noe native DirectX-støtte (som ATI er gode på) i GNU/Linux, det er kun OpenGL som gjelder.

 

Edit: det var jo en lang periode hvor man f.eks. ikke kunne spille Doom 3 i GNU/Linux hvis man hadde et ATI-kort.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Se der ja jeg må holde meg oppdatert men hvilken av de to driverpakkene til Vista skal jeg laste den?

 

Windows Vista x86

Windows Vista x64

6181716[/snapback]

X86=32bit

X64=64bit

6182292[/snapback]

Det er det som er ment, men det er egentlig feil. x86 er som sagt arkitekturen. Og det finnes x86-16, x86-32 og x86-64, alt etter hvor mange bits det er.
Lenke til kommentar
Fremdeles dårligere ytelse desseverre.. Bedre en det har vært, men fremdeles langt under Windows standard.

 

Nvidia ser fremdeles ut til å være to tre hestehoder foran på linux siden.

6182196[/snapback]

Ja, nVIDIA ligger fortsatt foran i ytelse, ingen tvil om det. Men jeg har sett en kraftig forbedring i forhold til hva det var. Du kan jo lese denne testen av et Radeon X1800 kort i GNU/Linux og si hva du synes. Når det gjelder ytelse i GNU/Linux VS Windows, så er det sant at ytelsen er dårligere. Men en annen faktor er at ATI tradisjonelt har vært svakere enn nVIDIA når det kommer til OpenGL. Husk at det ikke er noe native DirectX-støtte (som ATI er gode på) i GNU/Linux, det er kun OpenGL som gjelder.

 

Edit: det var jo en lang periode hvor man f.eks. ikke kunne spille Doom 3 i GNU/Linux hvis man hadde et ATI-kort.

6182379[/snapback]

 

Helt enig at ATI kommer seg, og det er ikke bare i Linux at ATI sliter med OpenGL.

Men tanken av å sitte på et nokså fett X1000-serie skjermkort, men ikke kunne bruke det til sitt fulle fordi driverene ikke er "gode nok" er veldig kjipt.

 

Vi får bare håpe utviklingen fortsetter i samme rettningen. Skal ikke se bort i fra at et større fokus på linux drivere vil gjøre ATI til en sterkere kandidat på OpenGL generelt, plattform uavhengig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...