Gå til innhold

Programtips: Avant Browser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være den mest idiotiske anbefalingen jeg har sett på lenge.

Avant browser bruker såvidt jeg vet browser/rendrings-kode fra IE, og kun det alene er grunn nok til å sky denne browseren som pesten.

I det hele tatt å anbefale en browser basert på IE er tvilsomt, og fra en "autoritet" som hardware.no er det rett og slett uforsvarlig.

Endret av TheGEEK
Lenke til kommentar
Dette må være den mest idiotiske anbefalingen jeg har sett på lenge.

Avant browser bruker såvidt jeg vet browser/rendrings-kode fra IE, og kun det alene er grunn nok til å sky denne browseren som pesten.

I det hele tatt å anbefale en browser basert på IE er tvilsomt, og fra en "autoritet" som hardware.no er det rett og slett uforsvarlig.

6174783[/snapback]

Nå hverken anbefaler eller fraråder hw.no denne nettleseren, men tipser oss brukere om et alternativ. Artikkelen kunne med fordel sagt noe om (u)sikkerheten ved bruk av IE basert nettleser.

Lenke til kommentar
Nå hverken anbefaler eller fraråder hw.no denne nettleseren, men tipser oss brukere om et alternativ. Artikkelen kunne med fordel sagt noe om (u)sikkerheten ved bruk av IE basert nettleser.

6174895[/snapback]

Jeg vil faktisk påstå at når hardware.no kjører en newslet/mini-artikkel på fremsiden så er det absolutt en liten anbefaling. Uansett så er poenget mitt det samme uansett om du kaller det et "tips" eller en anbefaling.

Endret av TheGEEK
Lenke til kommentar

Har prøvd den litt her nå og det ser ut til å være en dårlig kopi av Opera ja, men jeg er ikke enig med deg AtW når du sier at den er treig :hmm:

 

Et par grunner til at jeg mest sannsynlig går tilbake til Opera igjen;

- Sikkerheten

- Kan ikke bruke tastaturet til å browse tabs (såvidt jeg kan se).

- Søker du gjennom en side (ctrl-f) blir søkevinduet borte når du trykker på en link.

- Ingen download manganger.

 

Kommer sikkert til å legge til mer til lista ettersom jeg kommer over mer.

Lenke til kommentar

Huffda, en anbefaling av en justert utgave av markedets dårligste nettleser synes jeg høres helt feil ut. Hvorfor ikke anbefale noe som fungerer bedre, har langt færre sikkerhetshull, kortere tid mellom hullene blir oppdaget og de blir tettet, fungerer under langt flere OS, har mye bedre funksjonalitet og ikke minst fremmer en mer darwinistisk konkurranse mellom nettlesere? :)

Lenke til kommentar
Dette må være den mest idiotiske anbefalingen jeg har sett på lenge.

Avant browser bruker såvidt jeg vet browser/rendrings-kode fra IE, og kun det alene er grunn nok til å sky denne browseren som pesten.

I det hele tatt å anbefale en browser basert på IE er tvilsomt, og fra en "autoritet" som hardware.no er det rett og slett uforsvarlig.

6174783[/snapback]

 

En liten smule overfanatisk du :p

Lenke til kommentar

IE basert browser. NEI TAKK!

Dårlig anbefaling av hardware.

Noen kan kanskje synes at dette virker som en mye lettere over gang enn til opera og FF.

 

Men jeg kan si at Opera er et mye bedre valg enn denne browseren her.

 

Mormor ringte meg for ikke så lenge siden og spurte om jeg viste om en internettleser som er bedre IE.

Jeg sa til henne at hun kunne laste ned opera.

Og hun gjore dette. Nå er hun råere enn meg på snarveiene i den og taste trykkene og hun er ikke noe særlig god i data pluss hun er over 70:w00t:

 

Synes dette er et svar på at Opera ikke er så vanskelig som folk kanskje skal ha det til.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det finnes mange bedre browsere enn IE.

Desverre så er det slik at enkelte sider er designet så sterkt opp mot IE at de ikke fungerer med andre browsere.

Med tanke på dette så ser dette ut til å kunne være en browser som kan være verdt å prøve ut slik at man ikke behøver å savne alle de praktiske funksjonene når man må bruke IE.

 

Føler meg faktisk fristet til å laste den ned, men erstatte FF tror jeg neppe.

Lenke til kommentar
Hipp hurra, blir jo nesten som Opera, bare tregere og med færre funksjoner :) Men forsåvidt greit nok, "alle" vet jo om opera og FF, selv om jeg kanskje skulle ønsket meg tips som var enda litt mindre allmennkjent enn Avantbrowser.

 

AtW

6174934[/snapback]

Alle vet om FF og Opera? Hvilken boble lever du i?
Lenke til kommentar
Hipp hurra, blir jo nesten som Opera, bare tregere og med færre funksjoner :) Men forsåvidt greit nok, "alle" vet jo om opera og FF, selv om jeg kanskje skulle ønsket meg tips som var enda litt mindre allmennkjent enn Avantbrowser.

 

AtW

6174934[/snapback]

Alle vet om FF og Opera? Hvilken boble lever du i?

6175562[/snapback]

 

Hvem som leser hw.no vet ikke om FF og Opera? Jeg vil anta de færreste.

 

AtW

Lenke til kommentar

Firefox og Opera er meget bra nettlesere. Jeg bruker selv Firefox, men jeg kommer til stadighet tilbake til å bruke Internet Explorer. Nettopp fordi som tidligere nevnt at veldig mange nettsider kun virker i denne.

 

Dette hjelper meg som nettbruker fint lite om om en nettleser følger mer standardene til W3C enn hva IE gjør, når så mange nettsider istedenfor bruker IE/MS spesifik kode. Det gjør at jeg faktisk er helt avhengig av Internet Explorer eller en IE basert nettleser siden de andre (opera, FF, etc) ikke klarer den helt vesentlige delen å faktisk vise meg nettsidene slik dem er ment.

 

Siden MS har lagt videreutvikling av IE på vent så lenge, så synest jeg faktisk det er bra att andre lager nettlesere som tar i bruk nye funksjonaliteter som vi finner i andre ikke-IE baserte nettleser som Opera og Firefox, men samtidig gir oss støtte for IE baserte nettsider. Det gir oss muligheten å ha 1 nettleser å forholde oss til...

 

Jeg synest i så måte at Avant Browser er et meget godt alternativ, og at dette tipset var en bra artikel på Hardware.no.

 

Og når det gjelder sikkerhet, så er dere vel ikke så naive og tror at FF og Opera ikke inneholder masse sikkerhetshull?

 

Jeg vet ikke om IE teknisk sett har dårligere sikkerhet enn FF eller Opera, men jeg er overbevist om at den største grunnen at MS IE har så mange flere oppdagede hull og feil, er at den er så mye mer brukt enn alle de andre. Det gjør den jo også mye mer interessant å forsøke å hacke en andre nettlesere også.

Og jeg observerer også at MS faktisk gjør en god jobb med å patche disse sikkerhetshullene, selv om de ikke kommer med mange nye features.

 

PS. En interessant link om dette er følgende (endel må kanske tas med en klype salt...):

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyths.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...