Gå til innhold

En møteplass for jobbsøkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
med tanke på gjennomsnittsalderen her på forumet så er jeg litt tvilende egentlig.. men er jo alltids verdt et forsøk! :)

6169294[/snapback]

 

Enig.

Lenke til kommentar
med tanke på gjennomsnittsalderen her på forumet så er jeg litt tvilende egentlig.. men er jo alltids verdt et forsøk! :)

6169294[/snapback]

 

Enig.

6169334[/snapback]

 

Fordi om det er mye fjortisser ute på forumet, så betyr det jo ikke at det ikke finnes hundrevis (om ikke tusenvis) av meget kvalifiserte mennesker. Det er jo ikke til å legge skul på at vi på HW.no har noen av de dyktigste og mest drevne menneskene i datasektoren innenfor visse felt (ja, selv om noen disse er mer eksentriske, slik som overklokking hehe).

 

Anyway... jeg ser ikke noen grunn til at hw.no ikke kan tilrettelegge for de av oss som har kan ha bruk for en slik funksjon. Jeg nekter å to at jeg er den eneste som ser nytten i noe sånt =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
med tanke på gjennomsnittsalderen her på forumet så er jeg litt tvilende egentlig.. men er jo alltids verdt et forsøk! :)

6169294[/snapback]

 

Enig.

6169334[/snapback]

 

Fordi om det er mye fjortisser ute på forumet, så betyr det jo ikke at det ikke finnes hundrevis (om ikke tusenvis) av meget kvalifiserte mennesker. Det er jo ikke til å legge skul på at vi på HW.no har noen av de dyktigste og mest drevne menneskene i datasektoren innenfor visse felt (ja, selv om noen disse er mer eksentriske, slik som overklokking hehe).

 

Anyway... jeg ser ikke noen grunn til at hw.no ikke kan tilrettelegge for de av oss som har kan ha bruk for en slik funksjon. Jeg nekter å to at jeg er den eneste som ser nytten i noe sånt =)

 

-Stigma

6169504[/snapback]

 

En annen ting er at vi har hundrevis av lesere her i "huset" hver dag, ikke alle som har regget seg på forumet ennå men kan fort bli flere når vi får slike kvalitetstråder.... :)

Lenke til kommentar

Fin ide, men ville absolutt droppet den "test deg selv" funksjonen. Den kommer aldri til å bli så god at den kan finne ut hvilken jobb som passer for deg, og den blir da lite seriøs, mens resten av sida virker ordentlig seriøs. Kort sagt: Den blir bok ikke god nok til at den kan tas seriøs, men mange kan komme til å gjøre det.

 

Også må jeg bare tenke på Donald/ungdomsblader når hører om sånne tester.

Lenke til kommentar

Jeg tror det vil bli en stor utfordring å knytte til seg bedrifter. Det finnes andre (og trolig) bedre kanaler å nå ut til kvalifiserte personer. Med dagens jobbmarked burde likevel mulighetene på kort sikt være gode.

 

Stillingsannonsene bør også kategoriseres, eksempelvis type stilling (lærling, sommerjobb, deltidsjobb, fulltidsjobb).

Lenke til kommentar

Takk for mange fine tilbakemeldinger!

 

Prosjektet er helt i startfasen, så her er det mye nyttig vi skal ta med oss videre. "Test deg selv" er et eksempel på verktøy som vi kommer til å benytte oss av, og kan inngå som en av flere verktøy i tjenesten på sikt.

 

Er det andre verktøy vi kan lage for å hjelpe deg å skaffe jobb? Noen eksempler kan være:

- guider om ulike temaer innen jobbsøking

- mulighet for å legge inn informasjon om utdanning, arbeidserfaring og IT-kunnskap i forumprofilen

- mulighet for å bli tipset om ledige jobber

 

Målet er å lage en tjeneste som hjelper forumbrukeren å finne den rette jobben ute i arbeidslivet, og med all den IT-kompetansen vi har her i forumet mener vi at vi har et godt utgangspunkt for å lykkes med dette. Forumet drives jo frem av et stort antall engasjerte brukere, hvor mange studerer IT, jobber med IT, eller "bare" er interessert i IT.

 

Både i dag, og ikke minst fremover vil det være brukere av forumet som søker sin første jobb, som søker ny jobb, eller som skal ansatte medarbeidere innen IT. Hva kan vi gjøre for at jobbsøker finner den jobben som passer best, eller at en bedrift får opp øynene for nettopp deg?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Flott tiltak!

 

Kan gi store muligheter for de som er på leting etter personale innen IT-sektoren, og ikke minst de som leter etter en jobb (være seg sommer/deltid/vikar/fast osv osv).

 

Gode tips fra folk som er i arbeidslivet idag og guider osv kommer nok til å gjøre livet lettere for mange. Husker godt hvor lite innsatt i dette jeg var da jeg prøvde å finne noe innen for denne sektoren for noen år siden.

 

Vi får håpe at arbeidsgivere også ser mulighetene for å utlyse sine stillinger på et så kompetanserikt forum/nettverk som dette.

Lenke til kommentar

Dette er i og for seg et fint tiltak det. Men det finnes jo fra før da. Dfind som er annonsør her, elanit og flere andre rekruterings selskap som jobber bare innen it.

 

Men jo flere jo bedre. Jeg ville deffinitivt benyttet meg av en slik funksjon hvis den ble gjort tilgjengelig. Man er jo alltid på utkikk etter nye utfordringer :hmm:

Lenke til kommentar
Et godt initiativ, men kan noen fortelle meg hvorfor Test deg selv-applikasjonen er laget i Flash, når HTML innehar absolutt all den funksjonaliteten som trengs?

 

Det er enkelt og greit fordi den allerede var laget i Flash, og at vi ikke så noe poeng i å lage den på nytt i HTML-format. For Hardware.no-sin del er det bare en fordel at den like godt kunne vært laget i HTML siden vi har langt mer erfaring med HTML enn med Flash.

 

Noen som har funnet andre, tilsvarende verktøy på nettet som andre lesere kan ha nytte av?

 

Litt på siden, men jeg har testet tjenesten www.LinkedIn.com, og jeg må si den har mange snedige detaljer.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Syns det er bra dere gjør sånn jeg.. Skulle bare fått den litt før, for jeg skulle søkt sommerjobb =) Er vel kanskje litt i seneste laget med å søke nå?

 

Syns også det er bra dere gjør det, fordi da blir forumet mer seriøst, og mye mer arti å være en del av :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...