Gå til innhold

Outlook 2007 med SMS-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har brukt Outlook til å sende SMS i lang tid. Last ned et lite tillegg fra Telenor (hvis du har Telenormobil abb.) så kan du sende enkeltmeldinger eller bulk meldinger som SMS eller MMS med full tilgang til alle i Outlook adresseboka.

6167132[/snapback]

 

Dette gjelder stort sett alle bedriftsabonement.

Da eg hadde Netcom Bedrift hadde eg også en slik plugin til outlook, og det samme har eg nå med Ventelo Bedrift.

 

Spørsmålet blir vel hvem som står som avsender i office 2007? Eller hvem som betaler?

Lenke til kommentar

Når jeg har koblet til min windows mobile mobiltelefon med activesync burde det finnes en plugin som sender sms fra outlook gjennom mobilen.. Noen som vet om noe sånt?

 

Har telenorabo, men så vidt jeg kunne se ut ifra informasjonen om sms fra outlook på deres sider gjelder det kun med pckort.

Lenke til kommentar
Når jeg har koblet til min windows mobile mobiltelefon med activesync burde det finnes en plugin som sender sms fra outlook gjennom mobilen.. Noen som vet om noe sånt?

 

Har telenorabo, men så vidt jeg kunne se ut ifra informasjonen om sms fra outlook på deres sider gjelder det kun med pckort.

6167248[/snapback]

 

Med telenor kan du sende sms fra Microsoft Outlook med en egen pluging fra Telenor. Den finner du her: Telenor. SMS fra Outlook

Ellers så har du Microsoft SMS Sender som du finner her: Microsoft SMS sender

Lenke til kommentar
Er ikke tiden i ferd med å renne ut for en såpass stor og tung mail/kalender som Outlook?

6167290[/snapback]

 

 

På hvilket grunnlag? Jeg har både gmail og outlook 2003. Jeg mener at å jobbe mot et webgrensesnitt i forhold til et dedikert program er tungvint og tregt og relativt begrenset. Fordi om "småbrukere" ikke ser den store fordelen med outlook, betyr jo ikke det at programmet er unødvendig og bør avskaffes. Hva med dem som bruker exchange og kalender i et bedriftsnett med representanter? Oppfølging av kunder osv? Man får 3.parts tilleggsfunksjoner til outlook for håndtering av oppfølging av store kundedatabaser. Det er mye mer enn bare å sende enkle e-post meldinger og lagre avtaler man kan bruke outlook til.

 

Da får heller småbrukerene sitte med hotmailen sin og hyse...

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

jeg synes faktisk at MS Office pakken har forbedret seg, veldig i det siste me mange oppdateringer å bug fiks, noe som de gjør nå bare fordi openoffice gir dem stor konkuranse... liker utviklingen ;)

konkuransen ser ut som å være noe av grunnen til at MS legger til andre funksjoner som blogg i Word og SMS i Outlook ;) nå mangler vi bare en bedre søkefunksjon i Outlook så er jeg fornøyd ;D :p

 

dessuten er Outlook det eneste programmet jeg kunne tenkt meg å ha i Linux... det er faktisk helt genialt og meget bra bygget opp. Noen sier det er tungt...tja.. ikke for dagens maskiner.. det er meget bra program!

Lenke til kommentar

Hm, jeg mente at "den store oppdateringen" i '07-versjonen skulle være databasemessig, jeg? Var det ikke snakk om at MS skulle fikse på indexeringen slik at søk i mail etc ble betydelig raskere?

Selv bruker jeg Outlook i bedriftssammenheng, og må si at det suger å søke gjennom flere tusen mail - mange ganger om dagen...

 

Jaja, jeg får kanskje vente til '10-versjonen kommer. :p

 

 

Edit: Synes ikke at sms i outlook er den store nyheten å rope hurra for. Dette har jo - som tidligere påpekt, vært en mulighet i lang tid. Bruker denne selv hver dag.

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
Hm, jeg mente at "den store oppdateringen" i '07-versjonen skulle være databasemessig, jeg? Var det ikke snakk om at MS skulle fikse på indexeringen slik at søk i mail etc ble betydelig raskere?

 

Jo, det stemmer. Søk er nå indexsert inkludert vedlegg. I tillegg kan man legge på navigatorer etter søket er ferdig. Feks fikk 100 treff på "møte fredag", så kan velge treff fra "sjefen" etc..

 

Hm. Er det mulig å eksportere kalendern ut til noe html-format jevnlig? Vet det kan gjøres manuelt, men hadde vært veldig hendig om dette kunne gjøre automagisk og jevnlig.

6167333[/snapback]

 

Ja, du kan sende kalenderen som mail, rss, eller å dele den online med eksterne brukere. Mottaker ser mailen som HTML dersom vedkommende ikke har Outlook.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...