Gå til innhold

BenQ med skjermer for proffene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette lover godt for Benq. Men benq er en produsent som enten scorer innertier, eller så har de totale skivebom. Her det enten eller :)

 

Dog tror jeg denne kan være meget bra med tanke på panelet. Pivot, DVI og andre godsaker som TCO03 anser jeg som standard på denne skjermen?

 

Dog er 19" ikke noe for proffene lenger. Proffene bruker minumum 20".

Så det spørs om ikke denne skjermen faller mellom to stoler...

Lenke til kommentar
Dette lover godt for Benq. Men benq er en produsent som enten scorer innertier, eller så har de totale skivebom. Her det enten eller :)

 

Dog tror jeg denne kan være meget bra med tanke på panelet. Pivot, DVI og andre godsaker som TCO03 anser jeg som standard på denne skjermen?

 

Dog er 19" ikke noe for proffene lenger. Proffene bruker minumum 20".

Så det spørs om ikke denne skjermen faller mellom to stoler...

6166888[/snapback]

 

Ja, jeg er litt enig, skulle heller ha sett denne som en 20-tommer (selv om jeg neppe vil karakterisere meg selv som proff).

 

AtW

Lenke til kommentar
Nettstedet oppgir at prisen vil ligge på rundt 600 € (ca. 4700 kroner) i Tyskland.

Til den prisen tror jeg mange vil vurdere større skjermer selv om denne 19-tommeren skulle ha et svært godt panel. Det finnes mange 20" med bedre oppløsning, lysstyrke, kontrast og responstid til en lavere pris enn denne 19-tommeren.

Lenke til kommentar
hvem proffe er det som bruker under 100hz? lurer på ossen proffe du mener iallfall, proffe i ka?

6167766[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du mener (se forresten linken FMM i signaturen min), men det er ingen LCD-skjermer som oppdaterer skjermbildet med 100Hz, men det er likevel mange profesjonelle brukere som bruker LCD.

 

Edit: FMH og ikke FHM ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Dette lover godt for Benq. Men benq er en produsent som enten scorer innertier, eller så har de totale skivebom. Her det enten eller :)

 

Dog tror jeg denne kan være meget bra med tanke på panelet. Pivot, DVI og andre godsaker som TCO03 anser jeg som standard på denne skjermen?

 

Dog er 19" ikke noe for proffene lenger. Proffene bruker minumum 20".

Så det spørs om ikke denne skjermen faller mellom to stoler...

6166888[/snapback]

 

Helt enig. Dessuten tror jeg ikke det er så utbredt blant proffene å bruke 1280x1024 lenger, de går nok for høyere oppløsninger for å få mer "arbeidsplass" på desktop'en. Og selvom man får høyere oppløsning som f.eks. 1600x1200 på en 19", så er jo ikke det helt optimalt mener jeg. Så du har nok rett i at de bruker minimum 20" i dag.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
hvem proffe er det som bruker under 100hz? lurer på ossen proffe du mener iallfall, proffe i ka?

6167766[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du mener (se forresten linken FHM i signaturen min), men det er ingen LCD-skjermer som oppdaterer skjermbildet med 100Hz, men det er likevel mange profesjonelle brukere som bruker LCD.

6167787[/snapback]

 

FHM = For Him Magazine? :-D

 

Eller mente du FMH linken din :tease:

 

(Sorry, kunne ikke dy meg...)

Lenke til kommentar
Kan noen definere "proffe" brukere?

6168042[/snapback]

Tja.. Bokmålsordboka definerer profesjonelle som noe som har med profesjonen deres å gjøre. Link

Men den definisjonen er nok ikke helt det som menes i artikkelen. I artikkelen menes det nok folk som trenger spesielt god bildekvalitet og kan betale mye ekstra for dette. Jeg vil tippe at skjermen er rettet inn mot folk som jobber med foto, video og andre ting som krever noe ekstra av bildekvaliteten. Evt. folk som er kravstore og har sånt som hobby (semiprofesjonelle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...