Gå til innhold

- Word-hullet er ikke så farlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Word-hullet er ikke så farlig

Liten sjanse for å bli angrepet

 

Microsoft har bekreftet at sikkerhetshullet i Word som ble oppdaget fredag er alvorlig, men understreker at det er svært liten sjanse for å bli angrepet.

Jeg synest det var en selvmotsigelse.

6162282[/snapback]

"Hullet er meget alvorlig, men ikke så farlig" :p

 

Litt ukritisk overskrift av hw.no kanskje, mange leser kanskje bare overskriften på mange artikler og anser kanskje faren som minimal og gidder ikke å bry seg...

Lenke til kommentar

- Gruppen som arrangerer disse angrepene gjør det på en svært målrettet måte. Dokumentet er tilpasset til en spesifikk organisasjon, og inneholder elementer som kun gjelder den organisasjonen. Om du ikke jobber for dem, er det veldig usannsynlig at du noensinne vil se et slikt angrep, skrev ISC i sin siste rapport.

Lenke til kommentar
"Hullet er meget alvorlig, men ikke så farlig" :p

6162573[/snapback]

Jeg skjønner språkbruken her. Hullet kan gi alvorlige konsekvenser, men sansynligheten for å bli rammet av det er svært liten.

 

Det er som flykræsj vs. bilkræsj .. Hva er farligst? Bilkræsj fordi det dreper rundt 100 - 1000 ganger så mange per år på verdensbasis (og skader rundt 20 ganger flere enn det igjen) eller flykræsj fordi konsekvensen er så alvorlig når det først skjer? (så og si alle som blir utsatt for flykræsj dør)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
"Hullet er meget alvorlig, men ikke så farlig" :p

6162573[/snapback]

Jeg skjønner språkbruken her. Hullet kan gi alvorlige konsekvenser, men sansynligheten for å bli rammet av det er svært liten.

 

Det er som flykræsj vs. bilkræsj .. Hva er farligst? Bilkræsj fordi det dreper rundt 100 - 1000 ganger så mange per år på verdensbasis (og skader rundt 20 ganger flere enn det igjen) eller flykræsj fordi konsekvensen er så alvorlig når det først skjer? (så og si alle som blir utsatt for flykræsj dør)

6162741[/snapback]

Det jeg sa var slik hw.no klarte å fremstille det i overskriften var at det ikke var noe særlig problem. En ting er hva MS sier, en anne ting er hvordan media fremstiller det. Er ikke det MS *sier* som jeg påstår er usant, selv om det er utrolig sløvt av dem å ikke ta sikkerhetshull mer seriøst når folk finner dem. Uansett, når hull blir så kjent via media som det ofte blir er det også sikkert fler som prøver å benytte seg av hullene også.

 

 

Det er et sikkerhetshull og bør bli rettet på dagen.

 

Her er et eksempel som forklarer mitt synspunkt:

 

"Hmm, det er en liten feil i propellene i flyene våre, men sjansen for at flyene skal dale ned fra himmelen er minimal, så hvis dette ikke blit noe mer alvorlig så skal vi fikse flyene om et par måneder..."

 

Da det allerede er et problem som man vet om og man ikke tar seriøst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...