Gå til innhold

– Vi mishandler mobilene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vil si jeg er veldig forsiktig med min!! har den alltid i lomma men ikke med andre ting!! vis det er med andre ting er det ikke skarpe ting! min er ja 3-4år gammal og virker fremdeles veldig bra!! utenatt joysticken svikter litt innimellom mendet sjer jo på noen andre mobber ett ett par uker!! og så ha jeg et par riper på dekselet!! ellrs er den helt som ny nesten!! hehe

 

er det bare jeg som er veldig forsiktig med mobilen min og andre ikke ellr er den mobilen sin skyld at den forsatt virker så bra??

Lenke til kommentar

heh, tror nok alkohol har en del av skylda også.

 

var noen som hadde kjøpt seg en T630 sånn før jul og satt på nyttårsfesten å klaget over at joysticken var gåen allerede. jeg satt der med en T610 som jeg kjøpte når modellen var ny og hadde omtrent null problemer.

 

vi kom til at forskjellen var mengden alkohol som mobilen hadde blitt utsatt for...

Lenke til kommentar

"Folk flest" behandler telefonene sine som dritt. Får ofte inn telefoner til reparasjon som ser ut som om de har vært i Irak. Det er virkelig ikke bra, og hvis folk leser bruksanvisningen vil de se at deres bruk strider mot det produsenten oppfordrer til.

 

Det lages telefoner som tåler mishandling, men de koster mye, mye mer enn det folk er villige til å gi.

 

PS: Jepp, det er mange av oss som behandler telefonene våre meget pent og som kan selge dem "som nye" etter et år. Men det store flertallet gjør akkurat som Tele Service sier...

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Når man vet at folk mishandler mobilene sine, hvorfor lager man ikke da mobiler som tåler mishandling?

6161475[/snapback]

Dette har eg også fundert på. Kven hugsar vel ikkje Nokia 5110 (elns), den kunne du kaste veggimellom utan at den tok spesielt skade av det. Har hatt ein 3510i i lengre tid, denne er også veldig robust, eg steller fint med telefonane mine, men eit par fall i asfalt blir det alltid i løpet av dens liv, men 3510i funka alltid som den skulle.

 

Har leita litt etter ein robust telefon til far min som er bonde, den bør ha mjuke kantar for å ta imot støt og være så kraftig at eit fall ikkje skadar indre komponenter nevneverdig. Nærmaste eg kjem er 5140i, men den har så små tastar, dårleg egna for ein som har jobba med hendene heile livet.

Lenke til kommentar

Min gode gamle D500 har vert gjennom det meste. Ukjent antal møter med betong og asfalt har den tålt flott. Vann har den også motstått, selv om den har omtrent druknet. :p

 

Men det er med mobilen som med det meste. Når den er ny er den verdt gull og edelstener. Etter et halvt år er det "whatever" med den. :p

Lenke til kommentar
Jeg behandler mine alltid veldig forsiktig.

Husker når jeg fikk min første Nokia 3210 for 5-6 år siden... gikk i 7. klasse da, og når vi skulle på klassetur og det regna hadde jeg den i en plastikkpose i lomma under regnbuksa. :p

6161518[/snapback]

Husker jeg gjorde nøyaktig det samme, med 3210 eller 3310 flere ganger :)

 

Tror nok mange utsetter mobilene sine for mye fysisk slitasje. Jeg skjønner ikke helt hvordan de klarer det, men mobilene ser utslitte ut på noen få dager. Tror mine sjelden får så mye som en ripe eller to, selv om de faller i bakken en del ganger.

 

Min gode gamle D500 har vert gjennom det meste. Ukjent antal møter med betong og asfalt har den tålt flott. Vann har den også motstått, selv om den har omtrent druknet.

Ja, sånt er gøy og bra. Husker en på forumet hadde en D500 som hadde overlevd vinteren ute i snøen, også ganske imponerende.

 

Liker at det lages fler mobiler laget for å tåle mye også, så lenge de virkelig tåler noe. Hadde også vært morsomt om noen lagde et skikkelig monster av en telefon som virkelig tåler alt, men det er vel lite marked for akkurat den.

Lenke til kommentar

Fullstendig einig med artikkelen. Etter å ha jobba om lag eit halvt år "i bransjen", så har eg tatt imot alt for mange mobiltelefonar som eg ser tydelege merke etter dårleg behandling på. Bøyde, oppskrapa deksel, tastar som ser ut som er brukt trykkluftborr på, skjerm med sprekkar og cola på innsida.... Er nesten ikkje måte på kva vi får inn her.

 

Har fått tilbake telefonar frå verkstaden (samme som i artikkelen forøvrig) der det står "HVA HAR BLITT GJORT MED DENNE TELEFONEN!?" på. Artig :D

Lenke til kommentar
Jeg behandler mine alltid veldig forsiktig.

Husker når jeg fikk min første Nokia 3210 for 5-6 år siden... gikk i 7. klasse da, og når vi skulle på klassetur og det regna hadde jeg den i en plastikkpose i lomma under regnbuksa. :p

6161518[/snapback]

Er det ikke verre da?

6161851[/snapback]

Var min første mobil som jeg kjøpte for mine enge penger for 1.000 kr... var redd den, og er redd for mine nå også, men ikke så krakilsk. :p

 

Hva er egentlig galt med det? Bedre å bade med den enn å beskytte den?

Lenke til kommentar

Jeg er nok litt i grense land når det gjelder mishandling av mobiler. Prøver å være forsiktig med den, spesielt siden den ene gangen jeg hadde mobilen og nøkklene i samme lomme fikk jeg tre stygge riper i skjermen. Det eneste som irriterer meg med "slitasjen" på mobilen min er at det er så mye støv på skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg behandler mine alltid veldig forsiktig.

Husker når jeg fikk min første Nokia 3210 for 5-6 år siden... gikk i 7. klasse da, og når vi skulle på klassetur og det regna hadde jeg den i en plastikkpose i lomma under regnbuksa. :p

6161518[/snapback]

Er det ikke verre da?

6161851[/snapback]

Var min første mobil som jeg kjøpte for mine enge penger for 1.000 kr... var redd den, og er redd for mine nå også, men ikke så krakilsk. :p

 

Hva er egentlig galt med det? Bedre å bade med den enn å beskytte den?

6163127[/snapback]

 

 

Blir vell mye fuktighet inne i en lukket plastpose.

 

 

 

 

har en Siemens M75 og den tåler juling, får litt juling vær dag den , litt kasting på, en tur under vasken og har dusja med den også.

 

har også rygget over den med bilen min bare for å teste :cool:

 

og den ser fakktisk ikke så værts ut med tanke på alt den har vært utsatt for.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Som jeg sa i en annen tråd:

Vi blir mer og mer uforsiktige, og ødelegger mobiltelefoner som aldri før.
Jeg er ikke så sikker på at årsaken til at flere mobiltelefoner blir ødelagt er at vi blir mer og mer uforsiktige. Jeg tror heller at årsaken er at telefonene lages med vilje mer skrøpelige for å stimulere sirkulasjonen i markedet. (kortere livssykluser = flere salg per år)
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

– Folk tar ikke vare på mobiltelefonen sin, de tørker ikke av ladekontaktene og bærer den i ei lomme som ellers er full av rusk.

 

Er det virkelig for mye å forvente at mobilen tåler å være i en lomme? Byttet nylig ut min 3210, selv om dekslet er rimlig slitent, så holder den fint, har falt i bakken et utall ganger, og tåler også fuktighet helt greit. Det var en standard-telefon når jeg kjøpte den for 6 år siden. Jeg synes ikke det virker som dagens standrad-telefoner er like solide (og mange av feilene er ikke særlig teknolgi-relaterte heller, sånn som skrøplige tastatur). Kjøpte en Nokia 1101 nå, ser jo rimelig robust ut, så får satse på at den holder en stund.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...