Gå til innhold

Radeon X1600 XT i AGP-utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært spennende å se hvordan dette kortet gjør det i forhold til 7800GS.

Vet jo at 7800GS er et bedre kort, men siden det har 512mb minne liksom..

6154352[/snapback]

Spørst om den klare å bruke 512 mb minne, er nok litt salgstriks i det... 256 er meir enn nok minne for ett sånt skjermkort :)

Lenke til kommentar
Hadde vært spennende å se hvordan dette kortet gjør det i forhold til 7800GS.

Vet jo at 7800GS er et bedre kort, men siden det har 512mb minne liksom..

6154352[/snapback]

Spørst om den klare å bruke 512 mb minne, er nok litt salgstriks i det... 256 er meir enn nok minne for ett sånt skjermkort :)

6154441[/snapback]

Sant nok... Litt som mine 256 på mitt 9600XT =)

Lenke til kommentar
Jeg savner et ATI X1xxx kort for AGP i 500,- klassen. Eneste jeg fant der var Nvidia 6200 med 256MG DDRII. Nvidia kommer også med 7300GS som vil ligge rundt den prisklassen.

6155835[/snapback]

Må jo eneste være for å bruke til htpc etc for å få det nyeste nye av teknologier og videoaksellerasjon. Ytelsesmessig så er det jo bedre å kjøpe et brukt skjermkort for den prisen.

Lenke til kommentar
veiledende pris på 1850,-

 

huff. nei da er nok 7600gt\gs ett mye bedre kjøp!

6154726[/snapback]

Eller 7800gs på forrige ukens tilbud hos netshop. 2095 kr. 20pipelines vs 12 gjør susen. Nei nå sender egentlig bare ati ut gammel ytelse i ny innpakning. Man får jo x850xt for omtrent samme prisen, og det er jo mye hvassere. Eneste poenget med x1600xt må vel være at det støtter ps 3.0(men yter nok dårlig med dette aktivert uansett). Og mulig det bruker mindre effekt og derfor trenger mindre kjøler.

Lenke til kommentar

Den eneste nytten ATI har for å lage slike kort, er vel å selge til Elkjøp og lignende sjapper.

 

Så kan de putte dem i sine high end spill PCer, fordi den har 512 MB skjermkort.

 

Tenk om produsentene hadde brukt krefter på noe mer nyttig, som å få kortene kjøligere (mer rettet mot de ekte high-end kortene), og effektive

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...