Gå til innhold

"Woodcrest" kommer i juni?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten kommentar på at det dreier seg om en dobbeltkjerneprosessor kunne vel gjort seg?

6152527[/snapback]

Årsaken til at man er "vage" er at kilden er The Inquirer og den artikkelen er enda mer "vag", det står faktisk ikke om det dreier seg om dobbelkjerne eller ikke. Dog er det vel dobbelkjerne:

 

As you can see for yourself, pricing is very agressive. All the CPUs come with 4MB of shared L2 cache. The CPU is manufactured on a 65 nanometre process, which helps Intel attack AMD on pricing.

Regner med at det er de to kjernene som deler denne cachen.

Lenke til kommentar
En liten kommentar på at det dreier seg om en dobbeltkjerneprosessor kunne vel gjort seg?

6152527[/snapback]

Årsaken til at man er "vage" er at kilden er The Inquirer og den artikkelen er enda mer "vag", det står faktisk ikke om det dreier seg om dobbelkjerne eller ikke. Dog er det vel dobbelkjerne:

6152752[/snapback]

 

Dersom du vil kan du bruke Xbitlabs.com også som kilde :)

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20060521232933.html

 

Ja hver prosessor har 4MiB delt L2.

Lenke til kommentar

Ooooo, to slike 2GHz (1066? @ 1333 = 2.5GHz), et par 4 GB RAM og to halvbillige vifteløse PCIe skjermkort mot 3 skjermer frister så ufattelig mye, men fordi dagens system egentlig er bra nok og fordi jeg trolig skal flytte etter neste år er ikke flere HW-innkjøp aktuelt det neste året. :( (bortsett fra et par hundre GB disk)

Jeg får vel bare drømme om at jeg hadde hatt råd til de 15k et slikt system koster og late som om mine Prestonia er bedre.

Lenke til kommentar

Går for det samme det. 2 dual kjerner eller 4 vanlige går begge som 4-veis systemer.

 

Når man begynner å snakke 8-veis og 16-veis så snakker vi ganske så kraftige servere for å si det mildt. Og her vil woodcrest falle helt av lasset mot tilsvarende opteron konfigurasjoner.

 

Det er ikke så vanlig å ramle over en 16-veis server rett uten videre ville jeg tro. Mulig som webservere hos VG/Dagbladet men selv det trenger nok ikke så mye kraft.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
4-veis systemer, er det servere med flere enn 4 CPU'er? eller 4 kjerner?

 

de fleste store servere har da mange fler enn 4 CPU'er.

6159255[/snapback]

Mulig jeg tar feil, men større servere blir vel satt opp i noder for å unngå disse problemene? Dvs man kan ha flere noder med 4 CPUer? Der jeg arbeider nå har vi tilgang til ett par hundre Xeon CPUer, men jeg har ikke tenkt så mye på hvordan de er satt opp, men når jeg ser på "hostname" i kjørelisten, kan det se ut som om de er delt inn i "grupper" og "undergrupper".

Lenke til kommentar

Woodcrest ser jo rett å slett fantastisk bra ut i de testene der. Ikke at jeg skal virke som en fanboy men det virker litt merkelig. Dog så har Woodcrest prosessorene 400Mhz fordel pr kjerne i forhold til Opteron og Woodcrest kjernen er mer eller mindre den samme som Pentium M og disse er sirkus like raske pr mhz som Opteron. Og oppå alt dette begynner Dell med Opteron bokser... Veldig merkelig egentlig. Men er disse testresultatene ekte så er det ingentvil om at AMD må få ræva i gir om de skal klare å matche denne ytelsen. Og jeg tviler på at konvertering til 65NM er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...