Gå til innhold

Kulturo: Monstermetall vinner MGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At et HM-gruppe vant GP syntes jeg bare var dritkult :-) Beviser bare at metal er in fremdeles..

At de gutta vant har lite med at "metal er in" å gjøre. Eurovision er kampen om kitsj, og Finland var king of kitsj i år. Kom ikke som noen bombe at de vant i det hele tatt.... :whistle:

6147942[/snapback]

 

Tja, det fins vel en bedre begrunnet grunn for at finland vant enn det der. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg synes det var fint at Finnland stilte med Lordi.

Noen som tør å skille seg ut fra resten, slik som Wig-Wam gjorde... :p

 

Er show vi vil ha og litt rock/metal skader ingen.

6150836[/snapback]

 

Mange skiller seg jo ut i MGP vil nå jeg mene, feks tyskland sin crazy country-sang, a capella-sangen. Synes det er plenyt sjuke innslag hvert år (og noen standard-innslag, som feks den franske balladen).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om man bør kalle vinnerinnslaget for musikk eller ei. På den ene siden synes jeg det er positivt at en hard rock-gruppe vinner, på den andre siden var jo låten så dårlig at man behøver smertestillende for å døyve smerten. En ren parodi på hard rock/metal (jeg regner virkelig med at det er slik det var ment).

 

Flere andre av bidragene minner mer om parodiering av musikk/artister enn faktisk musikk. MGP handler om show og slettes ikke musikk.

Men det er alltid flott at noen tør skille seg ut, det gjelder for MGP også.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er utrolig bra at de vant og det burde wig wam også gjort når de var med. De banda utklasserte alle andre artister til de grader med show og musikk at det er ganske skremmende. Spesielt siden jeg vil sette lordi wog wam sine sanger i samme kattegori som "et rosa helikopter" sangen og diverse smurfe hits.

 

MGP suger og det må være en tysker som fant på hele skiten.

Lenke til kommentar
Jeg skal fint si meg enig i at MGP suger, men logikken i at det derfor er en tysker som har funnet det på, den tar jeg ikke. Selv om jeg synes Idol er dritt sier ikke jeg at det må være en nordmann som fant på hele skiten? :hmm:

6157644[/snapback]

 

Prøver du å si at nordmenn er dritt nå du liksom :dribble: ?

Lenke til kommentar
Jeg skal fint si meg enig i at MGP suger, men logikken i at det derfor er en tysker som har funnet det på, den tar jeg ikke. Selv om jeg synes Idol er dritt sier ikke jeg at det må være en nordmann som fant på hele skiten? :hmm:

6157644[/snapback]

 

 

Hehe, det jeg mente var at siden den typiske tyske stereotypen har utrolig dårlig smak på musikk (eks. david hasselhoff+++) kan det være en slik som fant opp MGP.

 

Er ikke Idol en amerikansk ide? Jeg syns hvertfall hele konseptet virker ganske amerikansk så da sier jeg at det må ha vert en amerikaner som kom på hele skiten :tease:

Lenke til kommentar
Jeg skal fint si meg enig i at MGP suger, men logikken i at det derfor er en tysker som har funnet det på, den tar jeg ikke. Selv om jeg synes Idol er dritt sier ikke jeg at det må være en nordmann som fant på hele skiten? :hmm:

6157644[/snapback]

 

 

Hehe, det jeg mente var at siden den typiske tyske stereotypen har utrolig dårlig smak på musikk (eks. david hasselhoff+++) kan det være en slik som fant opp MGP.

 

Er ikke Idol en amerikansk ide? Jeg syns hvertfall hele konseptet virker ganske amerikansk så da sier jeg at det må ha vert en amerikaner som kom på hele skiten :tease:

6159038[/snapback]

 

Ikke for å være bedrevitersk, men det er en britisk idé ;) . Simon Fuller, mannen bak geniale idéer som blant annet Spice Girls og S Club 7 er også mannen som har bragt oss Idol.

Lenke til kommentar

Skapt i USA, og ble vel drept etter første sesong etter at Simon Cowell ble dommer i USA (han var dommer i England). I USA ble så konseptet perfeksjonert (og amerikanisert).

 

Andre land har så forsøkt å følge opp den amerikanske suksessen, som bare ser ut til å bli større for hvert år, uten særlig hell (selv om konseptet har vært såpass bra at det har holdt et par sesonger).

 

Simon Fuller har vel tjent mer penger på den suksessen enn noen kan drømme om - særlig fordi han har vært manager for mange av vinnerne gjennom sitt selskap.

 

Men dette er strengt tatt litt off-topic.

 

Eurovision kommer til å fortsette å være programmet alle elsker å hate i mange år fremover. Idol kommer nok til å dø en stille død, i alle fall her i Norge. Seertallene falt i snitt rundt 150.000 i år i forhold til i fjor mener jeg å huske. Med døgnfluene vi har fått etter Kurt, er det lite som skulle tilsi at det skulle bli noe bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...