Gå til innhold

Sikkerhetshull i MS Word


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sårbarheten kan utnyttes ved at en bruker åpner et Word-dokument som er mottatt som et e-post-vedlegg, eller som er lastet ned på en annen måte. PC-en blir da infisert med en trojansk hest som kan skjule seg for antivirusprogrammer.
Det er vel da dokumenter med et spesiellt innhold.

 

Men nok en gang kan brukere unngå dette med enkel forhåndsregler.

Lenke til kommentar
efikkan : Å bruke Open Office?

6146569[/snapback]

Jeg bruker selv 99% av tiden OpenOffice og er fornøyd med det. :yes:

 

JohndoeMAKT: å ikke ukritisk åpne alle vedlegg du får med mail?  - common sense...

6146573[/snapback]

Det var nettopp poenget. De fleste virus blir spredt av brukerene selv, helst ubevisst.
Lenke til kommentar
JohndoeMAKT: å ikke ukritisk åpne alle vedlegg du får med mail?  - common sense...

6146573[/snapback]

 

Klart, men når Windows + Outlook + Office er så perfekt lagt opp for a 1)bli infisert, 2) få oversikt over kontakter og 3) sørge for ny infisering kun ved å åpne en "enkel" .doc fil lurte jeg på hvilket triks det var som sikret deg mot dette. Det holder et kun den første i rekken åpner dokumentet fra en ukjent sender med slik spredning, så jeg lurte på hvilket triks det var som gjorde deg enkelt imun. Dersom f.eks en jeg driver gruppearbeid med på skolen hadde sendt meg et .doc dokument hadde jeg åpnet det uten å tenke mye over det, for det er grenser for hvor paranoid det er praktisk å være.

 

JAAAAAAAA!! =D =D

 

Til alle som får viruset, gjennopprett pcen til dagen før elns, funker som bare det! =D =D

6147366[/snapback]

Som krever at du både kjører XP og at du har på den (IMO tåpelige) gjenopprettingsfunksjonen. Det som fungerer "som bare det" er å ligge unna MS sine programmer, og bruke en blanding av sunt vett og paranoide rutiner.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...