Gå til innhold

Toshiba med to nye ultraportable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den hadde vært mer spennende om den hadde noe bedre enn GMA950.

6145583[/snapback]

 

Egentlig ikke, ettersom disse ikke er rettet mot spillere i det hele tatt. Selv spiller jeg på den stasjonære, og bruker den bærbare på skole osv. Jeg kunne godt tenkt meg en ultraportabel til en hyggelig pris, og da er integrert grafikk mer enn godt nok.

 

Ytelsen til den integrerte grafikken er heller ikke så dårlig som den var for noen år siden. GMA900 klarer fint å dra nye spill som TrackMania Nations og de fleste litt gamle spill som WC3, CS, noen spill i NFS-serien osv. Det er strengt tatt bare hvis du skal spille nye spill med heftige krav på grafikkfronten, som f.eks HL2, FEAR, Oblivion osv, at du trenger et skikkelig grafikkort i en bærbar. Og da må du opp i en helt annen prisklasse. Og vekt.

Lenke til kommentar

Disse virker jo fine. Men hvem vil ha bærbar uten trådløst nettverk?

 

Angående grafikken er jeg helt enig i at GMA 950 holder for de aller fleste. (spill på 12.1 tommer skjerm blir vel aldri det store likevel. Men jeg synes nVidia/ATI godt kunne laget en skikkelig laveffektsbrikke til bruk i slike maskiner. Tror de kunne klart å få strømforbruket langt ned, og enda yte bedre enn Intel.

Lenke til kommentar
Harddisken varierer fra 40 til 120 GB med
betyr dette at det står 2,5" disk i disse eller har man utviklet 1,8" disker med kapasitet på 120gb?

6146005[/snapback]

 

Det er nok en 2,5" disk i denne maskinen ja. Hvertfall med tanke på at den kan leveres med 7200 RPM. 1,8" kan såvidt jeg vet bare leveres i 4200 RPM.

Lenke til kommentar
Synes egentlig at 1.8 kg på en laptop er for mye til at man kan kalle en pc for "ultraportabel". De assosiasjoner jeg får når noen nevner "ultraportabel", er når laptop'en veier rundt 1.2-1.5 kg.

6147071[/snapback]

Hvis jeg skulle klassifisert bærbare etter hva jeg føler er riktig for vekta ville jeg gjort det slik:

0-0,2kg avansert mobiltelefon

0,2-0,5kg lommePC

0,5-1kg fjerlettvekter

1-1,5kg meget lett

1,5-2kg lettvekter

2-3kg mellomvekt

3-4kg tungvekt

>4kg supertungvekt

 

(Jeg er ikke tilhenger av engelsk-deriverte uttrykk som "ultraportabel")

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nettopp gått til anskaffelse av en dell x1, 1,14kg, men det er vel, som andre oppgir vekt, uten batteri. Det kommer heller ikke frem av denne artikkelen, så da er det vel uten batteri...

 

Synes det da blir for tungt for en 12", optisk drev begynner å bli unødvendig. Med mindre en slik ultraportabel er din hovedpc, kan du enkelt klare deg uten... Mesteparten av programvare kan en laste, de cd'ene du MÅ ha kan du rippe og

a: legge på hd'en

b: legge på en maskin på nettverket og dele

for så å bruke emuleringsprogramvare. Veldig hendig synes jeg :)

 

"ultraportabel", smak på det ordet... den skal være lett (i alle betydninger av ordet) ;)

Endret av LeChef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...