Gå til innhold

Fullverdig PC i lommeformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Grafikkløsningen er oppsiktsvekkende god."

Sikkert god for denne typen "PC", men god? :p

 

"Prisen for en slik herlighet er temmelig høy, noe som kanskje ikke er oppsiktsvekkende."

11.000,- (sikkert litt mere i norge om den blir solgt her i det hele tatt) er jo faktisk en fin pris synes jeg...

Tablet PC'er er ofte overpriset, men denne synes jeg faktisk var "rimelig" i forhold til hva du får med... Core Solo, "alt" av trådløs komunikasjon, god diskplass, enormt høyoppløselig skjerm osv.

Lenke til kommentar

Vil vel i så fall ligge på rundt 14-15000 i Norge, kan jeg tenke meg.

 

Oppløsningen var jo veldig kraftig, det må jeg si. Hadde ikke forventet å få såpass som 1024 i bredden engang. Tenkte 800x600 eller noe. Kanskje dette burde bli min neste "laptop"? På den annen side trenger jeg litt mer tastatur enn det der...

Lenke til kommentar

Veldig interesang maskin. Hva er dimensjonene på den? Jeg har en I-mate Jasjar og lurer på om denne kan erstatte den mobilen? Hvordan er mobil mulighetene? Kjenner det kribler i fingrene mine allerede :)

 

Linker med mer informasjon om produktet hadde også vert interesangt

Lenke til kommentar

Det eneste jeg er skeptisk til på slike maskiner er hvor lett det er å knuse skjermen. Det er jo ingen beskyttelse på den slik det er på vanlige bærbare maskiner. Når den havner i lomma/sekken, så vil ting komme borti den.

 

Fikk en Q-Tec 2020 av jobben, og det tok meg 3 dager å få den skjermen knust. Nå har vi metaldeksler på dem.

Lenke til kommentar

Hva er vekt og batterilevetid?

 

Hadde vært kjekt om man kunne vridd skjermen rundt 180% når man klappet den sammen slik at skjermen ble beskyttet. Altså ikke skyve, men en-leddet vippe skjerm.

 

Men litt av årsaken er vel at skjermen er touch sensitive og dermed ikke alltid har bruk for tastaturet utskøvet. Et hendig skinnetui å skyve saken nedi hadde da gjort jobben med å beskytte skjermen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men litt av årsaken er vel at skjermen er touch sensitive og dermed ikke alltid har bruk for tastaturet utskøvet. Et hendig skinnetui å skyve saken nedi hadde da gjort jobben med å beskytte skjermen.

6145268[/snapback]

Ja det hadde vært praktisk. Da tror jeg mange ville tatt en sånn i bruk.
Lenke til kommentar

Ja Sony er flinke med disse Vaio produktene. Denne var absolutt et godt alternativ til en tablet pc - men dessverre litt høyt priset (som alle andre Vaio produkter). Eneste den mangler er en CF/SD kortleser så hadde den vært perfekt som foto-backup dings også. Men det går jo greit å stappe i en enkel USB basert kortleser også. Ellers kunne jo skjermen vært bittelitte granne større da, men størrelsen er vel også poenget også med disse Origami-size produktene.

Lenke til kommentar

Jeg ser fort for meg at jeg kjøper en sånn. Ikke nødvendigvis i år, men kanskje om 3-4 år, når jeeg kan kjøpe en slik type formfaktor til halve prisen og dobbel ytelse i forhold til nå.

 

Det er "ekte" PC'er i skikkelig mini-format som er interessant, ikke sånt PDA-tull som bare kjører windows for handhelds og psesialprogramvare.

 

Den der er vel akkurat stor nok til at den passer i en vel-romslig lomme. Perfekt! Snart kan jeg ha med meg en PC uansett hvor jeg går, og så er nerdeeksistensen min komplett =P

 

.... ja, og så er det sikkert veldig nyttig også da =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Her er forresten eet veldig (veldig!) bra bilde av enheten, og gir et godt inntrykk av størrelse også:

http://news.sel.sony.com/images/large/cons..._w-hands_lg.JPG

 

Trur dere hun dama der er håndmodell eller? Neeeeeida =P

 

Her er også spec sheet for modellen, sjekk side 2:

http://news.sel.sony.com/documents/consume...UX180P_spec.pdf

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...