Gå til innhold

Dell tar i bruk AMD-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å gratulere AMD.. Og Dell også kanskje :)

Håper dette fører til at det på sikt også kommer AMD inn i desktop/laptop segmentet til Dell. Dette vil forbrukerene tjene på

6131326[/snapback]

 

Vi får se, uten at jeg skal påstå dette alt for bastant, så er det vel i serveroppsett med endel kjerner at man har mest å tjene på å bruke AMD? Kanskje spesielt nå som intels nye arkitektur antakelig jevner ut forskjellene og vel så det, på desktop.

 

AtW

Lenke til kommentar
Bare å gratulere AMD.. Og Dell også kanskje :)

Håper dette fører til at det på sikt også kommer AMD inn i desktop/laptop segmentet til Dell. Dette vil forbrukerene tjene på

6131326[/snapback]

 

Vi får se, uten at jeg skal påstå dette alt for bastant, så er det vel i serveroppsett med endel kjerner at man har mest å tjene på å bruke AMD? Kanskje spesielt nå som intels nye arkitektur antakelig jevner ut forskjellene og vel så det, på desktop.

 

AtW

6131338[/snapback]

Er vel ikke helt overbevist over hvor helhjertet dette kommer til å bli, Intel kommer vel også med nye Xeon CPUer basert på de nyeste kjernene til høsten, så det er nok fremdeles en lang vei for AMD å gå.

 

Tror ikke det var en skrivefeil, Dell baserer seg vel på denne logistikken og folk kan kritisere Dell så mye de vil, men logistikk er de bra på.

Lenke til kommentar
Bare å gratulere AMD.. Og Dell også kanskje :)

Håper dette fører til at det på sikt også kommer AMD inn i desktop/laptop segmentet til Dell. Dette vil forbrukerene tjene på

6131326[/snapback]

 

Vi får se, uten at jeg skal påstå dette alt for bastant, så er det vel i serveroppsett med endel kjerner at man har mest å tjene på å bruke AMD? Kanskje spesielt nå som intels nye arkitektur antakelig jevner ut forskjellene og vel så det, på desktop.

 

AtW

6131338[/snapback]

Er vel ikke helt overbevist over hvor helhjertet dette kommer til å bli, Intel kommer vel også med nye Xeon CPUer basert på de nyeste kjernene til høsten, så det er nok fremdeles en lang vei for AMD å gå.

 

Tror ikke det var en skrivefeil, Dell baserer seg vel på denne logistikken og folk kan kritisere Dell så mye de vil, men logistikk er de bra på.

6131406[/snapback]

 

Ja,men på serverområdet har de vel fortsatt problemet med FSB og skalringen, selv om de skulle få ny kjerne?

Lenke til kommentar
I over et år har ikke Intel hatt CPU som kan konkurrere med Opteron. Det finnes fortsatt ikke flerkjerne CPU med 64 bits støtte for flerCPU oppsett fra Intel, og jeg tviler på at Intel klarer å ta igjen forspranget AMD har fått..

6131452[/snapback]

Intel har vel først og fremst satset på Itanium i dette segmentet, men ting tyder vel på at Xeon får større fokus fremover for å konkurrere med AMD. Planen er vel uansett at dette kommer til høsten. Hvorvidt Intel tar igjen AMD aner jeg ikke, men det er ikke så mange år siden situasjonen var helt motsatt, så her skjer ting relativt kjapt.

 

Ja,men på serverområdet har de vel fortsatt problemet med FSB og skalringen, selv om de skulle få ny kjerne?

Det har jeg ikke noe godt svar på :) Tiden vil vel vise om dette faktisk er ett stort problem for Intel, jeg er ikke overbevist om det.

 

Edit: Det positive for Intel er at Dell med dette redder de fra deler av beskyldningene AMD har kommer mot dem :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
AMD har dermed vunnet innpass hos det mange vil kalle en av verdens beste logistikkselskaper.

 

Verdens beste ?

 

Skrivefeil kanskje ?

 

Kan godt være at de er verdens største, men har bare hørt negativt om leveransen deres når det gjelder datamaskiner.

6131379[/snapback]

 

Når man leser klagemuren hører man bare klager, gammelt visdomsord.

Som verdens største PC-produsent må det komme en del støy fra Dell. At man anser det som unikt på logistikkdelen er ikke så rart.

De tjener gode penger til tross for _relativt_ lave priser. Dette skyldes ikke minst logistikken. Logistikken handler forøvrig lite om utsendelse av ferdig produkt men først og fremmst om hvordan de får maskindelene inn JIT rette etter online bestillig.

 

Historisk sett har de vært utrolig tidlig ute med web-shop og support på web. At mange har fulgt etter er en annen sak. Webshappa til dell var jo faktisk bedre for 6 år siden enn den er nå.

 

Alt i alt er logistikken deres ganske imponerende selv om det ikke altid fungerer som ønsket.

 

Logistikken har vært veldig viktig for den enorme suksessen Dell har hatt. En paralell er IKEA som også har investert mye i logistikk og hatt en tilsvarende suksess.

Lenke til kommentar
Regner med at Intel ga Dell grønt lys for AMD nå som Core-prosessorene er like rundt hjørnet...

6131396[/snapback]

 

regner med du tar grundig feil... jeg hadde vertfall ikke bare sagt ja til at sørste pc produsent lar konkurenten spille til uansett. :p

Lenke til kommentar
Bare å gratulere AMD.. Og Dell også kanskje :)

Håper dette fører til at det på sikt også kommer AMD inn i desktop/laptop segmentet til Dell. Dette vil forbrukerene tjene på

6131326[/snapback]

Vi får se, uten at jeg skal påstå dette alt for bastant, så er det vel i serveroppsett med endel kjerner at man har mest å tjene på å bruke AMD? Kanskje spesielt nå som intels nye arkitektur antakelig jevner ut forskjellene og vel så det, på desktop.

6131338[/snapback]

Dell har garantert testet den nye arkitekturen til Intel i testlabratoriene sine. Skjefsavgjørelsen om å velge å tilby Operon på 4P og oppover allerede nå like før intel skal levere en ny arkitektur kan tyde på at de vet ting om hvordan den nye arkitekturen skalerer, og at det er dårlig. Noe som forsåvidt også høres logisk ut med tanke på oppbyggingen av FSB, minnetilgang, brikkesett osv.

 

Jeg regner med de fortsatt vil selve Xeon til sine trofaste Intel-tilhengere, men at man nå får muligheten til å velge AMD fordi de står sterkt i segmentet 4P+. (Da unngår Dell samtidig å tape markedsandeler i det segmentet bare fordi de henger for tett sammen med intel)

Lenke til kommentar
AMD har dermed vunnet innpass hos det mange vil kalle en av verdens beste logistikkselskaper.

 

Verdens beste ?

 

Skrivefeil kanskje ?

 

Kan godt være at de er verdens største, men har bare hørt negativt om leveransen deres når det gjelder datamaskiner.

6131379[/snapback]

 

Pussig,hvordan tror du det er mulig å være den største i en årrekke om det var bare negativt med leveransene :D

Lenke til kommentar

Kan være at det betyr at Intel ikke har det store i 4way segmentet, men uansett hvordan du ser på det så er dette en dårlig tid å gå til AMD. Du vil se at forspranget AMD hadde på server fornten vil bli betydelig mindre, enn det var 1 år siden. Med Core server eller hva enn de vil kalle det. Fatter ikke helt at de tar og dumper all intel når de er så mye i støtet, men men de må jo ha litt peiling

 

Får se hva som skjer fremover, håper at intel lager en krysning av itanic og core (melrom spelling??) duo/ quatro. Det hadde vært wikked. FD mem osv

Lenke til kommentar

Jeg synes også det var ett litt merkelig tidspunkt å gå over til AMD for dell, nå når intel endelig (tilsynelatende) har en kjerne som kan ta opp kampen mot Opteron skikkelig...

 

Ikke at det er dumt for forbrukere/bedrifter som får valg, men det virker litt merkelig å inkludere AMD akkurat nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...