Gå til innhold

HTPC for entusiasten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del kunne jeg ønske at vi fikk alternative oppsett på kabinettfronten.

 

Tenk så herlig med en HTPC og en forsterker som var 15 cm dype og heller tok det igjen i høyden :)

 

Ser så utrolig pung ut med den feiteste flattven på veggen, og under har du to klosser som bygger ut like mye som de gamledagse CRT TVene

Lenke til kommentar

Det er snakk om en Presler når det er D930? eEller Smithfield? Husker ikke hvem som var 8x og 9x. Skulle gjerne kjøpe kabinettet og BD brenneren for seg selv.

 

 

OT:

Og enig med Dahle her. Ser så forbanna teit ut med flattv på veggen når du har en dyp monsterbenk under for å huse brunvaren din. Jeg har ikke sett det helt nødvendig, plassmessig, å bytte til flatskjermTV av bla denne årsaken. Alternativet til dette et en åpen veggmontert modul glasshylle som er montert et stykke på siden og dermed ikke ødelegger inntrykket av tv m/ smalbenk,

 

Hvis de derimot lagde et møbel som var maks 15-20 cm dypt under tven og kanskje buet ut mot endekantene hvor stereo/hjemmekino enhentene befant seg og man kunne bruke overflaten til noe nyttig her. Gir en slankere feel og helthet med TV og møbel under, men nødvendig plass til enhetene på endene. Ca 2-2.50 bredt møbel.

 

Et annet problem er store senter høyttalere osv. De kunne man før legge oppå CRT tven(nei, magnetene skal hvist ikke skade tv'en selv med store senterhøyttalere). De kunne bli lagt under i en hyllem over på en hylle eller montert på vegg over(men kom da bak tv pga tvens dybde).

 

Men disse blir helt korny med flatskjerm tv'er, så man må der også finne på andre løsninger. Dette møbelet med 15-20cm dybde under flatskjermen kunne kanskje hatt åpen hylle beregnet for gamle senter høyttalere.

 

Alternativt må man ha en langsgående knektfri hylle over tv'en som man kan legge senterhøyttaleren på. Får mange av disse nå på rundt 15-20cm dybde. Problemet blir ledningene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

NAboen skar hull i veggen til sin sat-dekoder da han kjøpte plasma. Det ser helt forjævlig ut. Ledningene henger ned til hullet som sprengte tarmer. Selv kjøpte jeg meg en 50-tommers Sagem HD-50 bakprojeksjonstv. Denne stikker 40 cm dypt (mindre enn de fleste TV'er) og passer fint på min smale stereobenk med alt AV-utstyret og HTPC'en. Sinnsykt mye bedre bilde enn naboens plasma, pluss ekte HDTV med 720p og 2xHDMI inn :-) Naboen ble helt rød i trynet da han så billedkvaliteten. :-) Ler rått av flat-tv hysteriet :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...