Gå til innhold

Microsoft fikser USB-problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virkelig på tide ja. Slet de ikke med noe tilsvarende i lange tider på Pentium M også?

6126292[/snapback]

 

Virker som problemet ikke er helt fikset, dvs denne fiksen hjalp feks ikke om man hadde et innbygdkamera i den bærbare, som gikk på USB. Nå kjenner jeg ikke detaljene i denne feilen, så den kan jo hende den ikke har skylda for akkurat det problemet.

 

AtW

Lenke til kommentar

nøyaktig hva er det som skjer egentlig?

 

"Microsoft lanserte i går en fiks til dette problemet, slik at USB-driveren i Windows ikke lenger hindrer prosessoren å gå til en tilstand med så lavt strømforbruk som mulig."

 

vil det si at f.eks på damas bærbare som stort sett kjører på 800mhz så vil den kjøre på kansje 1000 eller mer med usb i? bare lurer for har ikke opplevd det i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Den finnes jo på norsk allerede nå, det er jo bare å skifte språk på nedlastningssida. Så det er egentlig litt merkelig at den ikke ligger på windows update ennå.

Er det forresten bekreftet at denne fiksen ikke ordner laptoper med innebygget kamera, slik at jeg får mindre batteritid selv med fixen? (Har innebygget kamera om det var uklart :p)

Lenke til kommentar
Det som skjer er vel at usb controlleren (e) ikke slås av og er på uansett om de brukes eller ei, og som dermed hindrer cpu å kunne gå i "sleep". Dermed blir batteriet tømt av en controller og en cpu på fullt hele tiden.......

6127401[/snapback]

 

dette er feil... bare prøv selv... legg inn centrino hardware controll eller speedswitchXP og sjekk CPU hastigheten... den vil aldri gå under 600Mhz viss du har en usb enhet tilkoblet. men uten går den ned til ca 200mhz som er minimum

Lenke til kommentar
dette er feil... bare prøv selv... legg inn centrino hardware controll eller speedswitchXP og sjekk CPU hastigheten... den vil aldri gå under 600Mhz viss du har en usb enhet tilkoblet. men uten går den ned til ca 200mhz som er minimum
Laveste multiplyer på alle Pentium M og Core prosessorer er 6X, så dette er ikke mulig. Du bruker sansynligvis programmer som ikke klarer å måle tiden brukt i de laveste strømsparingsmodusene skikkelig.
Lenke til kommentar

Pentium M Dottan har 230Mhz tror jeg det var som laveste

 

edit lol.. Dothan skal det være.. .. hmmm leter karer leter.. må ha bevis :p

 

darn eneste jeg kan finne er noe som motbeviser meg... og direkte fra Intel :p

blæ,, søren også :p 600Mhz er det minste :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...