Gå til innhold

13-tommers MacBook lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjønner ikke det widescreen kjøret som foregår for bærbare nå. eneste de kan brukes til i mine øyne er å se noen filmer (de fleste filmene som er laget er ikke i widescreen). Ser helt tett ut ved bruk av nettleser, kontorapplikasjoner osv. noen som kan forklare meg grunnen til det kjøret?

Hvor mange widescreen skjermer selges det for stasjonære pcer til sammenlikning?

Lenke til kommentar
Poenget er at apple er de eneste som tilbyr små skjermer i denne prisklassen. 15.4 skjermer læppiser er ikke "bærbare"

6119241[/snapback]

Komplett sine to selvbygger bærbare ligger da i samme prisklasse med 12" skjerm

 

//Swiss

6119435[/snapback]

komplett og psdata er ikke noen produsenter. uansett, disse maskinene er hederlige unntak (de har vel alle samme ramma, som er laget av msi). Standarden er at de små bærbare aldri befinner seg i budsjettklassen og sjelden i mellomklassen også Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
arg  synd ikke kunne  spander bedre skjermkort :(

6118848[/snapback]

Hvilke spill er det vel som støtter Mac OS X likevel da? ;)

 

sjønner ikke det widescreen kjøret som foregår for bærbare nå. eneste de kan brukes til i mine øyne er å se noen filmer (de fleste filmene som er laget er ikke i widescreen). Ser helt tett ut ved bruk av nettleser, kontorapplikasjoner osv. noen som kan forklare meg grunnen til det kjøret?

Hvor mange widescreen skjermer selges det for stasjonære pcer til sammenlikning?

6119144[/snapback]

Enig, jeg synes det er tullete å lage en PC som er rettet inn mot kontorbruk med widescreen. En ting kontorbrukere trenger er jo oppløsning i høyden og ikke så mye i bredden. Et A4-ark er f.eks langt høyere enn det er bredt. 800 pixler i høyden synes jeg er alt for lite (Selv 1024 synes jeg er i minste laget), men bredden har mer enn nok pixler (1280).

 

De eneste bruksområdene for widescreen utenom film som jeg kommer på i farta er regneark og videoredigering. Siden det er lettere å rulle vertikalt enn horisontalt i regneark så er det en fordel å ha god oppløsning i bredden. Videoredigering trenger en lang horisontal tidslinje, forhåndsvisning kan gjerne gjøres på en ekstern skjerm.

 

Men i tekstbehandlere, PDF-lesere, nettsider osv så er det en fordel med stor høyde, gjerne mer høyde enn bredde faktisk. For presentasjoner er ofte 4:3 å foretrekke.

Lenke til kommentar
sjønner ikke det widescreen kjøret som foregår for bærbare nå. eneste de kan brukes til i mine øyne er å se noen filmer (de fleste filmene som er laget er ikke i widescreen). Ser helt tett ut ved bruk av nettleser, kontorapplikasjoner osv. noen som kan forklare meg grunnen til det kjøret?

Hvor mange widescreen skjermer selges det for stasjonære pcer til sammenlikning?

6119144[/snapback]

 

Til stasjonære synes jeg ikke WS er noe sspesielt personlig, men jeg skjønner det litt mer til bærbare, en WS gar tross alt en form som er mer tilpasset et tastatur, og således trenger men ikke å ha en like diger PC om man har et minimumskrav til hvor bredt tastaturet bør være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...