Gå til innhold

Test: BenQ-Siemens EF81


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, unntatt tregheten, tenker jeg. Telefonen er fortsatt

litt våt bak ørene, men er ikke i nærheten av å ha så mange softwarefeil

som 6280.

6110627[/snapback]

Har ikke lest testen enda, så vet ikke helt hva de kritiserer, men amobil har i hvert fall tidligere sagt at små-bugs som kan rettes i firmware-oppgraderinger ikke skal trekke ned karakter.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en telefon med nøyaktig samme design, men strippet for kamera, strippet for mp3spiller, strippet for en masse funksjoner utenom standard; men med null treghet, sånn som på S68. Det hadde vært noe for meg. En utrolig stilig telefon som ser bra ut, er kjapp i responsen, og ikke har noe dilldall og fungerer fint til det en telefon for meg skal gjøre: Ringe og sende sms:P

Lenke til kommentar

Marasmus: EF81 er faktisk raskere med FW22 (merk at FW22 er nyere enn FW23, dette er grunnet en feil hos BenQ visstnok.... FW22 skulle egentlig hete FW24 ;) )

 

Under javadelen burde de nevne at EF81 er mye raskere på 3D og HD-java enn SXG75. Blir litt teit å klage på javaytelsen når man kun har testa JBench1 og 2.

Lenke til kommentar

Jo mer jeg leser av Amobil.no sin test, jo sikrere blir jeg på at amobil må ha fått et defekt eksemplar. Jeg har nå testet fire eksemplarer av EF81, inkludert min private. Én av de jeg testet var full av feil og er sendt tilbake til leverandør på DOA. Ellers har jeg kommet fram til følgende:

 

* Det spiller ingen rolle om det er minnekort i telefonen eller ikke når man starter den. Det tar ikke lenger tid selv om det er minnekort. Har testet 512MB og 1 Gb, både tomme og fulle kort.

 

* Telefonen er ikke spesielt treg i menysystemet. Den er vesentlig raskere enn f.eks Nokia N70. Jeg vil si den er på linje med SE K750i.

 

* Lyden i høyttaleren er klar og god. Jeg hører motparten veldig godt, selv når jeg går ute på gaten i sterkt traffikerte områder (Trondheim sentrum)

 

* Jeg får helt fint opp avsenders navn på SMS, uavhengig av om det er +47 eller ikke i telefonboken.

 

* MP3-spilleren fungerer helt fint og det er over standard lyd i det medfølgende headsettet. Riktignok ville den ikke vise filer som hadde veldig langt filnavn eller "rare" tegn i filnavnet. Antar at dette blir fikset i nyere SW.

 

Alt i alt skjønner jeg ikke at ikke Amobil.no sin tester ikke ba om å få prøve et eksemplar til av telefonen. Det er helt klart noe galt med den de har brukt og jeg trodde at Amobil's testere var litt mer våkne enn som så.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...