Gå til innhold

NCsoft kunngjør Aion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, men vi får håpe at det ikke blir mnd pris. Harl aldri skjønt hvorfor folk skal ha inn 100kr hver mnd fra spillere for å spille et spill de allerede har betalt for, det var grunnen til at jeg fikk meg GW. WoW folka tjener da 400 mill i mnd og kommer med exp-pack sjeldnere enn GW-folka. Oppdateringer kommer også ofte fra ArenaNet.

Lenke til kommentar
Ok, men vi får håpe at det ikke blir mnd pris. Harl aldri skjønt hvorfor folk skal ha inn 100kr hver mnd fra spillere for å spille et spill de allerede har betalt for, det var grunnen til at jeg fikk meg GW. WoW folka tjener da 400 mill i mnd og kommer med exp-pack sjeldnere enn GW-folka. Oppdateringer kommer også ofte fra ArenaNet.

6108509[/snapback]

 

Fordi det er hundrevis av ansatte som sitter og tar imot all sytingen og klagingen dere leverer på forumet og til tider virkeliggjør dem :)

 

Guild Wars er strengt talt ikke ett MMORPG. Det har ikke samme interaktivtet som andre MMORPG spillere. Istedenfor å dele en verden sammen med alle andre spillere så lages det private servere (instances) når dere drar ut på missions i Guild Wars. Ikke akkurat fengende .

Lenke til kommentar
Ok, men vi får håpe at det ikke blir mnd pris. Harl aldri skjønt hvorfor folk skal ha inn 100kr hver mnd fra spillere for å spille et spill de allerede har betalt for, det var grunnen til at jeg fikk meg GW. WoW folka tjener da 400 mill i mnd og kommer med exp-pack sjeldnere enn GW-folka. Oppdateringer kommer også ofte fra ArenaNet.

6108509[/snapback]

 

Fordi det er hundrevis av ansatte som sitter og tar imot all sytingen og klagingen dere leverer på forumet og til tider virkeliggjør dem :)

 

Guild Wars er strengt talt ikke ett MMORPG. Det har ikke samme interaktivtet som andre MMORPG spillere. Istedenfor å dele en verden sammen med alle andre spillere så lages det private servere (instances) når dere drar ut på missions i Guild Wars. Ikke akkurat fengende .

6111398[/snapback]

 

Der kom den typiske rettferdiggjøringen av prisen som jeg visste kom. Og måtte komme. Det kommer nok også mer. Det er en ting jeg ikke skjønner helt om dagen. Folk har liksom sluttet å være forbrukere. Det finnes ikke lenger noen form for pruting eller liknende. isteden skjer det motsatte, folk rettferdiggjør høye priser. Sier jeg at ps3 er dyr som koster 6000 så svarer folk bare med at den koster mye å utvikle osv.

Når skal dere forstå at det å forsvare produsenter på denne måten aldri vil føre til noe bedre for dere selv? En heeelt annen ting er om dere har rett eller ikke. Ting blir uansett ikke billigere av å rettferdiggjøre høye priser. Det er utgivernes jobb.

 

Så over til argumentet mitt. OK det er mer å gjøre i wow enn i guildwars mtp server-arbeid. Men samtidig er det nevnt at GW folka oftere kommer med oppdateringer etc. (Hvis det var GW det var snakk om, hvilket spill det var er egentlig ganske irrelevant) Poenget er uansett at de helt sikkert kunne kommet sjeldnere med oppdateringer enn hva som er tilfellet per dags dato. Og heller fokusert omtrent like mye på servermaintenance som Blizzard.

 

OK da sier dere at det hadde de ikke klart .. bla bla...

JaVEL men så la de kreve 20kr per måned isteden da? Jeg er HELT overbevist om at 20kr fra 6mill spillere (er det det det er oppe i nå?) blir nok til å vedlikeholde disse serverne deres.

 

EDIT : når jeg titter oppover tråden så var det vel ikke akkurat lite passende det du hadde i commenten din heller avean =)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Jeg rettferdiggjorde på ingen måte prisene, ikke misforstå meg :) Jeg bare sier at det er en forskjell med tanke på kostnader for utviklerne mellom Guild Wars og ett annet MMORPG. MMORPG's idag er veldig statiske omgivelser som trenger hele tiden oppdateringer i form av innhold og bugfixing. Med framtidens MMORPG som Age of Conan og Darkfall så kan det hende vi slipper mye av disse "Innholdsoppdateringene" siden spillene er Realtime. Det blir omtrent som å spille ett vanlig multiplayerspill bare på ett mye større skala selvsagt. Man trenger ikke innholdsoppdateringer siden vi skaper innholdet selv :)

 

Forsvarer også ikke PS3 sin pris på noen måte. Min første reaksjon var at jeg nekter å tro at konsollen blir så dyr som enkelte hevder. PS2 skulle også bli veldig dyr men Sony solgte konsollen likevel mye billigere og fikk igjen med renter når maskinen nok engang tok markedet med storm.

Så jeg tror ikke PS3 kommer til å koste 7000 og oppover nei, mellom 4000 og 5000 er vel mer realistisk å tro noe som fortsatt er VELDIG VELDIG dyrt i mine øyne.

 

Men apropos dette temaet, det EA gjør er 10x verre enn hva MMORPG's gjør. De slipper såkalte "Booster Packs" som egentlig er vanlige oppdateringer men de tar betalt for det . (Euro Forces og Armored Fury til BF2)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Guild Wars er strengt talt ikke ett MMORPG. Det har ikke samme interaktivtet som andre MMORPG spillere. Istedenfor å dele en verden sammen med alle andre spillere så lages det private servere (instances) når dere drar ut på missions i Guild Wars. Ikke akkurat fengende .

6111398[/snapback]

 

Sorry for at jeg går OT her, men må bare...

PvE-delen kan nok for veldig mange virke elendig, og kjøper du GW og forventer deg WoW eller EQ så taper du. Det er PvP-delen som er dette spillets sterke side ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...