Gå til innhold

Oversettelse med Skype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norsk er vel det samme som bokmål her? Altså du vil få problem om du snakkar dialekt.

6106967[/snapback]

 

Jeg regner med de har tolker som snakker godt norsk? Noe annet ville vært litt merkelig, virker ikke som dialekt er et problem når folk bruker tolker ellers.

 

AtW

6107183[/snapback]

Regner med at med en så høy pris er det nok tolker (fysiske personer) som oversetter teksten og ikke datamaskiner. Tviler også på at teknologien er så god på dette området at fungerer på en så tilfredstillende måte at man kan innstallere det i slike tjenester.

Lenke til kommentar
Norsk er vel det samme som bokmål her? Altså du vil få problem om du snakkar dialekt.

6106967[/snapback]

 

Jeg regner med de har tolker som snakker godt norsk? Noe annet ville vært litt merkelig, virker ikke som dialekt er et problem når folk bruker tolker ellers.

 

AtW

6107183[/snapback]

Regner med at med en så høy pris er det nok tolker (fysiske personer) som oversetter teksten og ikke datamaskiner. Tviler også på at teknologien er så god på dette området at fungerer på en så tilfredstillende måte at man kan innstallere det i slike tjenester.

6107241[/snapback]

 

Talegjennkjenning er vanskelig (spesielt i språk som ikke er så utbredet, iogmed at det ikke går så mange ressurser til det), automatisk oversettelse er vanskelig, men talesyntese går jo forsåvidt greit. Jeg ser på det som nesten totalt uaktuelt at dette gjøres av maskiner, isåfall blir det nok en grell opplevelse. Så det er nok tolker ja (i saken står det jo også "lytter på samtalen og oversetter" noe som antyder at det er en tolk)

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...