Gå til innhold

Sniktitt på Sid Meier's Railroads (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir vel som med nye Pirates......simplifisert

6102165[/snapback]

 

Kanskje litt off topic her, men hvordan mener du at det nye Pirates var simplifisert? Så vidt jeg kan huske har fjorårets versjon mer eller mindre identisk innhold til de versjonene som først kom på CBM64 og tilsvarende platformer. Riktignok var det introdusert en del nye ting (sniking i byer, dansing, gjenstander som gjør det bedre til enkelte ting), men kjernen i spillet var vel etter min oppfatning identisk?

 

Og ut fra det jeg leser her, så kan jeg ikke se at det er fjernet så veldig mye av kjernen fra det første spillet heller. Men det blir kanskje litt subjektivt? Signallysene fra det første spillet var etter min mening en av de mer irriterende delene av spillet. Det eneste det tilførte spillet, var ekstra mikrostyring. Du kunne strengt tatt matematisk beregne nøyaktig hvor du burde plassere hvert eneste signallys for å oppnå best resultat i forhold til fart/aksellerasjon/stopptid. Synes akkurat denne mekanisme ble fint abstrahert vekk i RRT2.

 

Og så vidt jeg kan forstå her, er fremdeles jernbanebygging essensen av spillet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor vanskelig er det egentlig å lese artikkelen? Det står klart og tydelig at du kan gjøre manuell skinnelegging og signalstyring om du ønsker det, men at det samtidig er lettere for de som ikke vil bruke tiden på det. RR gjorde alt av brobygging automatisk for deg, og du kunne kun bygge broer over enkle elver. Samme med tunnelbygging, kun dersom det var en stigning som overgikk et visst antall prosent. Nei, dette her virker morsomt, og Sid vet hva han driver med. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...