Gå til innhold

Razer går nye veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

OT: Jeg sendte brev til Razer da jeg så at bildet jeg fant på HW.no ikke var likt det på Razerzone.com. I artikkelen på HW.no sto det at det var en OLED-skjerm på tastaturet. Dette ble kuttet ut får å sette ned kosnadene, men det kommer mest sannsynlig i et fremtidlig produkt :)

 

Nok OT: Håper at Razer klarer å lage et godt kort nå i allefall :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Når kommer razor tastaturet da? Det skulle jo ha kommet i januar  :hmm:

6088413[/snapback]

 

Berre sånn OT: Syns det er så irriterande med det der det heiter razer og ikkje razor (Kvifor i all verden er det sånn?)

 

Tilbake til Topic: Trur det her kortet kjem til å være veldig bra. Pluss at X-fi korta får konkuranse som sagt tidligare og prisane vil gå så pass ned at Ola Nordmann har råd til det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Når kommer razor tastaturet da? Det skulle jo ha kommet i januar  :hmm:

6088413[/snapback]

Tror han jeg snakket med sa noe om juni eller etter det... De kuttet ut OLED skjermen for å få prisen ned i $99... Mer vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Sannelig på tide at HW.no klarte å lire av seg en såpass gammel nyhet.

 

Håper at dette blir en god konkurrent i et marked som stort sett er monopolisert av Creative. Blir spennende å se om det blir et godt lydkort, eller om det ender opp som Razer's muser: Veldig bra på mange områder, men usannsynlig ukomfortabel og til tider upraktisk (Jeg har både Diamondback of Copperhead, og bruker begge, men jeg må ærlig innrømme at det er noen ting som Logitech fortsatt gjør best).

Venter også spent på Soundstorm, og håper på masse konkurranse og lavere priser.

Lenke til kommentar
det er mye.

SNR er forøvrig lett nok å quote siden de optimaliserer kortet for dette ved å få kortet til å holde totalt kjeft da ingen lyder behandles eller spilles av. pipen er en helt annen når lyder avspilles.

 

hva med forvrengning, stereo-crosstalk?

6089902[/snapback]

What?

SNR = Signal To Noise Ratio

Dette er forholdstallet på hvor mye mer signal blir forsterket, enn hvor mye uønsket støy blir forsterket. Vi snakker ikke her om fravær av signal vs. signal, men hvordan et støysignal blir behandlet. Det er da mest sannsynligvis gitt at støysignalet kommer likt inn på to innganger i en differanseforsterker.

Lenke til kommentar
det er mye.

SNR er forøvrig lett nok å quote siden de optimaliserer kortet for dette ved å få kortet til å holde totalt kjeft da ingen lyder behandles eller spilles av. pipen er en helt annen når lyder avspilles.

 

hva med forvrengning, stereo-crosstalk?

6089902[/snapback]

 

 

Jeg ser ikke problemet de fleste lydkortene ikke er beregnet på noe annet enn hodetelefoner eller som en signal giver til ekstern forsterker.

 

Ved bruk av hodetelefon,vil jeg anse at du ikke får dette problemet ved et untak og det er bruk av alt for høy ohmige hodetelefoner.

 

SNR indikerer kun hvor mange ganger sterkere lyd signalet er i forhold til støyen på signal utgangene.

 

I alle elektroniske kretser oppstår det en viss mengde uønsket støy.

Lenke til kommentar

Det stemmer vel ikke helt. Den SNR de snakker om der er hvor mye forvrengning (støy) som oppstår på grunn av det digitale signaled. Denne SNR er altså et fast tall for alle digitale utganger på 24bit. 16bit er vel 96dB eller noe slikt. Dette er helt unaturlige tall, og gjelder kun så lenge signalet faktisk er digitalt. I det øyeblikket signalet blir analogt så vil nok SNR bli ett helt annet tall.

 

SNR har forøvrig ingenting med signalforsterkning å gjøre, men signalkvalitet, selv om SNR etter en forsterker alltid er dårligere enn før. Uansett så forsterker en forsterker både lyd og støy like mye, i og med at den umulig kan skille ut og se hva som er støy og hva som er signal.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Det stemmer vel ikke helt. Den SNR de snakker om der er hvor mye forvrengning (støy) som oppstår på grunn av det digitale signaled. Denne SNR er altså et fast tall for alle digitale utganger på 24bit. 16bit er vel 96dB eller noe slikt. Dette er helt unaturlige tall, og gjelder kun så lenge signalet faktisk er digitalt. I det øyeblikket signalet blir analogt så vil nok SNR bli ett helt annet tall.

 

SNR har forøvrig ingenting med signalforsterkning å gjøre, men signalkvalitet, selv om SNR etter en forsterker alltid er dårligere enn før. Uansett så forsterker en forsterker både lyd og støy like mye, i og med at den umulig kan skille ut og se hva som er støy og hva som er signal.

 

-Ko_deZ-

6099472[/snapback]

 

 

Er det der dine egne meninger?? Eller er de basert på fagkunnskap? :hmm::hmm::hmm:

 

:nei: Uansett, du har flere feil i ditt inlegg. :nei:

 

For det første er ikke støy det samme som forvrengening.

 

Andre så kan ikke et digitalt signal forvrenges fordi det består i utgangspunktet bare av 2 verdier, nemlig 0 og 1( av & på, gidder ikke utgreie dette nermere, dette kan du lese deg frem til.). Men det er nok mer komplekst som så i dette tilfellet. Et digitalt signal er et signal som oftest blir konvertert i fra et analogt signal via en AD konverterer. Har du et digitalt signal blir det naturligvis konvertert tilbake på et eller annet tidspunkt før det når en høyttaler.

 

Forvrengning er når lydkortet/forsterkeren kutter en kurve enten når den blir for høy eller ved signalets polatitets bytte (den siste kan blir fikset til en viss grad ved bruk av AB forsterker trinn).

 

jeg skal innrømme litt feil ved SNR, I dette tilfellet er SNR det største signalet som kan bli behandlet av lydkortet uten at du påvirker støyen som er tilstede på samme tid.

 

Det er mulig og fjerne støy ved hjelp av filtere men det er en annen historie og du kan få visse ulemper som kansje ikke er ønsket.

 

Digitale signaler blir oftest brukt for å redusere at signalet skal bli påvirket av eksterne enheter (som gir ut elektromagnetisk støy)ved lange kabel strekk, kopper baner, etc.

Endret av rasgal
Lenke til kommentar
Berre sånn OT: Syns det er så irriterande med det der det heiter razer og ikkje razor (Kvifor i all verden er det sånn?)

6088972[/snapback]

Jeg liker navnet Razer. Razor hadde blitt litt klisjé.

6089202[/snapback]

 

 

Vel, det er fordi nærmeste lydlike ordet til Racer er Razer... Derfor.. Men siden Racer er brukt i så alt for mange sammenhenger måtte de komme med en lydnær stavelse og på mange måter er z veldig lik c i ord... Spør meg ikke hvorfor... Det veit bare amrikanere og engelskmenn...

 

Og en Copperhead er ikke å forakte :dribble: ... Ville heller hatt Copperhead innmat i en MX1000 enn en g7! hater den nye grip-padden deres høyt og lenge!!

 

 

-Trond-

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...