Gå til innhold

GeForce 7600 som AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg gidder å kjøpe med AGp kort igjen nei, var så smart at jeg kjøpte meg AsRock DUAL SATA 2 jeg :D så det blir et PCIe kort på meg! :w00t:

 

Har foresten en kompis som har 7600gt kortet som PCIe og det er et kort der du får veldig mye for pengene!

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Hvis kortene ikke er kastrert iforhold til PCIe-versjonene, <...>

6086938[/snapback]

Det ser ikke kastrert ut. Klokkehastighetene, bredden på minnebussen og antall pipelines er de samme. (Antall Vertex pipelines står ikke, men jeg antar det er 5 som på PCIe-versjonen)

 

Enig i at det er bra de har forlenget AGP så lenge som de gjør. Det gjør overgangen myk og gjør at folk slipper å skifte ut unødvendig mye hardware bare for å oppgradere skjermkortet.

 

7600GS blir sikkert et fint skjermkort for de som vil ha en stillegående oppgradering og/eller ikke har så kraftig strømforsyning at det klarer de mer varmeproduserende kortene.

Lenke til kommentar

Det stemmer.

geforce 6600GT -> 7600GT

geforce 6600 -> 7600GS

 

Selve brikkene er ikke så veldig relaterte. Begge er lillebrødre av toppmodellene i hhv. 6800-serien og 7900-serien, har stort sett samme teknologi, men er laget med færre pipelines i utgangspunktet. Storebrødrene i 6800-serien og 7900-serien har en god del ulikheter.

Lenke til kommentar

7600GS-kort er som regel vifteløse, så de støyer jo ikke. 7600GT har samme kjøleløsning som 7900GT, men er ikke sikker på støynivået. Når det gjelder disse to kortene i AGP, så er de jo ikke utgitt enda. Derfor er det vanskelig å si noe om det. De vil jo behøve en PCIe til AGP-bro også, derfor kan det være kjøleren blir noe forskjellig.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...