Gå til innhold

Sniktitt på BioShock (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin artikkel, men stusset over referansene til System Shock 2. Hvorfor ikke System Shock? Det var det første System Shock som var grensesprengende da det kom, System Shock 2 var på langt nær en like overveldende opplevelse.

6086462[/snapback]

Enig i det, men:

 

- System Shock ble ikke laget av Irrational

- System Shock er så godt som umulig å få tak i utenom eBay

- System Shock er så godt som umulig å få til å kjøre på en moderne datamaskin

- System Shock er mer teknisk avlegs

 

Synes derfor Shock 2 var et mer relevant spill å trekke fram, og antok at det gikk fram av navnet at serien også hadde en ener. :)

 

Hvorfor syntes du ikke SS2 var en like overveldende opplevelse, forresten?

Lenke til kommentar

Fordi mye av SS2 er en remake av System Shock, samt at System Shock har mye mer til felles med f.eks. Deus Ex, mens System Shock 2 minner mer om Half-Life. System Shock 2 var et bra spill, for all del, men var man så heldig å ha spilt System Shock da det kom (jeg spilte vel gjennom det tre ganger), så ble ikke oppfølgeren så grensesprengende bra.

Lenke til kommentar

Enig med det som blir sagt her om SS og SS2, men husk også at SS var et ganske utilgjengelig spill. Grensesnittet og måten ting var lagt opp på var stort sett beregnet på den harde kjernen av gamere. System Shock 2 var mye mer strømlinjeformet, på godt og vondt.

 

Jeg er derimot ikke sikker på at jeg kjøper sammenligningen med Half Life :) Half Life er tross alt et rent action/skytespill, mens System Shock(2) har mye mer til felles med Deus Ex og til en viss grad Thief.

 

Ja, og en ting til. SS2 er vel det eneste spillet som har gjort med så rasende at jeg har sluttet å spille det på grunn av historien i spillet. Da jeg oppdaget at jeg hadde blitt lurt, ble jeg så rasende at jeg avinstallerte hele spillet og ikke tok det opp igjen på flere år.

 

Det er også det eneste spillet som har fått samboeren min til å reagere kraftig på spillingen min (hun spiller selv), da jeg ba henne være stille fordi et monster jeg prøvde å snike meg forbi kunne høre henne. Tok flere dager å komme over akkurat den...

 

Så jeg ser med glere frem til BioShock :D

Lenke til kommentar

Det er også det eneste spillet som har fått samboeren min til å reagere kraftig på spillingen min (hun spiller selv), da jeg ba henne være stille fordi et monster jeg prøvde å snike meg forbi kunne høre henne. Tok flere dager å komme over akkurat den...

 

6086818[/snapback]

 

Hehe, helt genialt.

 

Jeg gleder meg vilt til det kommer ut

Lenke til kommentar

Cetram, slike historier gjør seg fortjent på en slags palleplassering innen geeking. :)

 

(Skal ærlig innrømme at jeg også ble dypt og inderlig forbannet da jeg fikk hva som egentlig var målet til Shodan. Makan til digital hurpe skal du lete lenge etter!)

 

BioShock ser ut til å være mitt nye hjertebarn ved utgivelse.. Hvis det holder kvalitetsstandarden til Looking Glass og Irrational Games i hevd kommer det definitivt til å bli det. La oss nå alle samles kappekledde i en stor sirkel, mane kaudervelsk og be om at det gjør akkurat det. :)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

ahh, gleder meg stort må jeg si. Ingen spill har helt klart å komme opp til den opplevelsen jeg fikk i SS2, har også spilt det coop med en venn i fjor. Fantastisk morsomt, flere spill burde ha muligheten til å spille igjennom singleplayer historien også i coop

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...