Gå til innhold

Fabrikkoverklokket bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var jo litt spesiell da, men å overklokke Core Duo bør vel være en smal sak uten å få store problemer med varme? Ser for meg at man kan kjøre denne enda hardere, dvs utover disse 5%ene?

edit: det ville hvertfall være rart å lansere en overklokke-bærbar uten å klargjøre den for videre "tweaking".

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg tipper at motivet til Rockdirect ikke er å gi overklokkere en ekstra bonus, men for å få gode resultater i sammenligningstester i media.

 

Det er litt morsomt at overklokking endelig kommer til bærbare. Det har vært vanskelig å overklokke bærbare til nå, selv om det har gått med enkelte maskiner og litt triksing med loddebolten. Kanskje man får tynt ut noen ekstra poeng fra tester hvis man overklokker og lar vifta gå konstant på maks? ;) Jeg skulle i det minste ønske det var mulig å styre denne overklokkinga selv.

 

PS. En liten skrivefeil i artikkelen:

Brukerne vil neppe noe reell ytelsesforbedring, <...>
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

så vidt jeg har skjønt lar clockgen deg klokke de nyest bærbare, leste om det på XS selvfølgelig. moderat klokking uten og røre volt skaper ikke noe extra varme som er verd og nevne.

 

er jo bra futt i en yonah @ 2,27 fra andre steder på forumet har jeg lest at en jonah på 1,66 gjør superPI på 36 sek, noe som er kjappere enn en 4000+ som gjør dette rundt 38. så dette er vel en fin tallknuser

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Regner med at hk/chipset/pll i disse bærbare har "lock".. slik at man kan klokke litt "friskere" dersom man ønsker det..

For spesielt interessert har det jo vært kjent at man kan klokke ganske mange modeller blant bærbare (SetFSB), men at det er begrenset (ca 10%) før integrert lyd/VGA "konker ut" (pga. manglende PCI-lock).

Tallknusing ja... Regner med at "ekle dresskledde strebere" kan kalkulere regnearkene sine fort nok nå der de sitter på flyplasser verden rundt.. på vei til "ofre" (kundene sine).. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
er jo bra futt i en yonah @ 2,27  fra andre steder på forumet har jeg lest at en jonah på 1,66 gjør superPI på 36 sek, noe som er kjappere enn en 4000+ som gjør dette rundt 38. så dette er vel en fin tallknuser

6074553[/snapback]

Tallknuser og tallknuser .. Tallet sier lite om hvordan den yter i generell tallknusing, og hvis man er spesiellt interresert i å beregne Pi på PCen så finnes det langt mer effektive måter å beregne pi på enn det SuperPi-programmet.

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med garantien? Den fra Intel ryker vel, men en ny fra produsenten av pcen?

6075208[/snapback]

De fleste ferdigmonterte PCer kommer med en "totalgaranti" på hele pakken og ikke på enkeltkomponenter, de fleste er vel også forseglet på en slik måte at dersom forseglingen brytes, så er det over og ut med garantien. Dvs dersom du ikke fysisk åpner PCen, så er du rimelig trygg mht garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...