Gå til innhold

TEST: Sony Ericsson W810i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sony Ericsson drar ikke de største kaninene opp av hatten på skjermfronten. Skjermen på W810i har akkurat samme oppløsning og fargedybde som forgjengeren, altså 176 x 220 piksler og 262 000 farger. Dette betyr også at den er like sylskarp og klar som før."

 

Og hvorfor i allverden får denne 3 for dette....??

Lenke til kommentar
Men prisen er fremdeles stiv, så om du ikke har behov for EDGE anbefaler vi heller at du ser deg om etter et godt tilbud på forgjengeren W800i som vi testet i august i fjor.
Forskjellen i prisguiden er på minimale 138 kr, så jeg finner denne anbefalingen merkelig. W810i har EDGE, quad-band, ikke joystick og medfølgende MMC-60. Eneste grunn til å velge W800i er linsedeksel.

 

Og hvorfor i allverden får denne 3 for dette....??

6071084[/snapback]

Fordi man skulle kunne forvente QVGA. :)
Lenke til kommentar

Dette minner om ansiktsløftningen på T610 og T630. K700 Og K750 virket som en større oppgradering.

 

1. Hvordan er det med oppgradering av firmware? Kan det enedelig gjøres selv på en enkel måte? Har irritert meg over dette siden min første butikk oppgraderbare telefon.

 

2. Hvorfor ikke WiFi og uPnP på en ny telefon nå? Virker som dette kommer til å bli viktige multimedia funksjoner utover. Skuffende... Selv om det ikke er toppmodellen.

 

3. Infrarød på W810? Dette kunne vært forbehold lavere modeller. Så sant det ikke følger med et program for å bruke mobiltelefonen som universal fjernkontroll(noe jeg tviler på).

 

Hvorfor har ingen menystyrt fjernkontroll programvare på telefoner med Infrarød sender?

 

4. W800i hadde 512MB kort medfølgende. En oppgradering av telefon burde også inkludert et større minnekort, 1GB, og lagt på et par hundrelapper på prisen.

 

5. At de har fjernet kameradekslet ser jeg på som helt meningsløst. Hvorfor i alle dager? Skal alle gå med q-tips og blåsprit i lomma?

 

6. Det står at "sony har tatt hintet og fjernet styrestikken!". Hva? Dette var jo en av årsakene til at jeg gikk fra Nokia til SE. Hva er galt med den? Og nå får vi en knirkete pilplate du må trykke deg vondt i tommelen av i stedet?

 

:thumbdown: skuffende...

 

Tror jeg holder meg til min T630 med den gode styrepinnen til det kommer en god telefon som er adekvat nok til et bytte. *lei av å vente*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syns det er litt dårlig at når amobil skriver en test om en "ny" mobil, som er en reprise på noe tidligre... at de ikke klarer å få med seg de få forskjellene som faktisk er på disse mobilene...

F.eks skjermen, den er 1.9", mot W800 sin 1.8". og W810 sin skjerm er betydelig mer lyssterk og mye bedre enn W800 sin (selv om den ikke har Qvga)

Og ja, menyene har fått en oppjustering, flere snarveier og mer inntuitivt, enn tidligre.

 

Til det innlegget ovenfor.

 

1. Ja, det gjøres nå direkte fra din mobil, trenger ikke logge den på nett som tidligre.

 

2. Dette er ment å være en halv billig musikk mobil, UPNP og Wifi hører ikke hjemme i denne klassen!

 

Personlig liker jeg også Joystick, og kommer til å velge det fremfor D pad!

Sjekk ut evt K800, er her om under en mnd!

:yes:

Lenke til kommentar
2. Dette er ment å være en halv billig musikk mobil, UPNP og Wifi hører ikke hjemme i denne klassen!

6074312[/snapback]

Nå har vel ikke SE wlan i noen andre mobiler heller, uansett pris. Kan være enig i at denne ikke trenger WLAN, men at både W900i og W950i mangler det er litt rart.

Lenke til kommentar

 

6. Det står at "sony har tatt hintet og fjernet styrestikken!". Hva? Dette var jo en av årsakene til at jeg gikk fra Nokia til SE. Hva er galt med den? Og nå får vi en knirkete pilplate du må trykke deg vondt i tommelen av i stedet?

 

6074257[/snapback]

 

Kommentarene om stryrepinnene på Sony Ericsson-telefoner er basert på det faktum at det er flust av feil på dem. Svært mange SE-joysticker slutter å fungere. Dette har jeg erfart med egne øyne mange ganger.

Lenke til kommentar
Men prisen er fremdeles stiv, så om du ikke har behov for EDGE anbefaler vi heller at du ser deg om etter et godt tilbud på forgjengeren W800i som vi testet i august i fjor.
Forskjellen i prisguiden er på minimale 138 kr, så jeg finner denne anbefalingen merkelig. W810i har EDGE, quad-band, ikke joystick og medfølgende MMC-60. Eneste grunn til å velge W800i er linsedeksel.

 

6071442[/snapback]

 

Hei.

Mange kjøper seg telefon med abonnemnet, og jeg har registrert at du kan få W800i for under tusenlappen om du er villig til å binde deg ett år. W810i er imidlertid gjerne tusen kroner dyrere.

 

Men at det ikke er stor forskjell i pris på disse telefonene uten abonnement, det har du rett i.

Lenke til kommentar

Jeg har selv w810i og er strålende fornøyd med den. Den eneste feilen jeg så langt har funnet er at den kommer med walkman på snarveien piltast opp. Setter man denne snarveien til noe annet, f.eks. filbehandling, resetter denne seg tilbake til walkman hvis man slår telefonen av og på igjen. Håper på en fiks av dette snart. Det er nå veldig lett å oppgradere firmwaren. Det finnes en egen meny for dette under Innstillinger -> Generelt -> Oppdateringsveiviser.

 

Telefonen tar meget bra bilder som sagt i testen.

 

En annen ting som fulgte med i pakken som ikke har kommet med i testen er en minnekortadapter for de som har den brede typen av memorystick duo pro. Det er mulig at enkelte minnekortlesere krever denne brede typen av minnekortet, og da er det jo positivt at SE har lagt ved en adapter i pakken.

Lenke til kommentar
Får ett intrykk av av testeren ikke akkurat har brukt telefonen noe særlig, og noen av terningskastene var jo helt på tryne! Og at du ikke har fått med deg at man kan endre hele utseende på telefonen (inkludert ikoner) er jo litt merkelig...

6074878[/snapback]

 

Virket som testeren har brukt begrenset tid på denne testen...

:cry:

Lenke til kommentar
FRA TESTEN: W810i er på ingen måte noen utpreget arbeidstelefon... Det følger for eksempel bare med to Java-programmer...

-Og hva så? Hvem bryr seg om hvilke Java-programmer som følger med når man kjøper en telefon? Er det noe man trenger så kan man jo bare laste ned fra nettet! Utrolig dårlig argument. Jeg bruker W810i'en min i jobbsammenheng og er MEGET godt fornøyd. Sync-mulighetene har blitt betraktelig bedre siden min forrige SE - K700i. Eneste jeg har å usette på telefonen er den tidligere nevnte "knirkingen", men har en følelse av at den forsvinner etter hvert. -Enten det eller så er det jeg som begynner å bli "immun" mot lydene :)

Lenke til kommentar
2. Dette er ment å være en halv billig musikk mobil, UPNP og Wifi hører ikke hjemme i denne klassen!

6074312[/snapback]

Nå har vel ikke SE wlan i noen andre mobiler heller, uansett pris. Kan være enig i at denne ikke trenger WLAN, men at både W900i og W950i mangler det er litt rart.

6074366[/snapback]

 

Vet ikke hvorfor ikke SE satser på WLAN, men kan du si meg hvilke mobiltelefoner som har WLAN, og som faktisk fungerer uproblematisk med dette. Da tenker jeg ikke på Pda-telefoner. Har lest en test på WLAN på en eller annen Nokia modell, husker ikke hvilken, men der ble det hele karaktisert som fiasko. Ble tydelig at ikke maskinvaren klarte å holde tritt og ble en stor flaskehals.

Men dette er en stund siden jeg leste og mye kan ha skjedd siden da. Rart at ikke Amobil testet nettop denne funksjonen på N80, da jeg vet at mange har ventet på denne mobilen nettop p.g.a WLAN.

Lenke til kommentar
Dette minner om ansiktsløftningen på T610 og T630. K700 Og K750 virket som en større oppgradering.

 

1. Hvordan er det med oppgradering av firmware? Kan det enedelig gjøres selv på en enkel måte? Har irritert meg over dette siden min første butikk oppgraderbare telefon.

 

-Dette kan nå gjøres i menyen. oppdatering lastes ned via gprs og installeres automatisk

 

2. Hvorfor ikke WiFi og uPnP på en ny telefon nå? Virker som dette kommer til å bli viktige multimedia funksjoner utover. Skuffende... Selv om det ikke er toppmodellen.

 

-Pris

 

3. Infrarød på W810? Dette kunne vært forbehold lavere modeller. Så sant det ikke følger med et program for å bruke mobiltelefonen som universal fjernkontroll(noe jeg tviler på).

 

Hvorfor har ingen menystyrt fjernkontroll programvare på telefoner med Infrarød sender?

 

- Rekkevidden på IR er omvendt proposjonal med overføringshastigheten. På en tlf må du sitte ca 1,5 meter fra TV'en :)

 

4. W800i hadde 512MB kort medfølgende. En oppgradering av telefon burde også inkludert et større minnekort, 1GB, og lagt på et par hundrelapper på prisen.

 

-Pris

 

5. At de har fjernet kameradekslet ser jeg på som helt meningsløst. Hvorfor i alle dager? Skal alle gå med q-tips og blåsprit i lomma?

 

_ Problemer med å få mekanikken til å holde

 

 

6. Det står at "sony har tatt hintet og fjernet styrestikken!". Hva? Dette var jo en av årsakene til at jeg gikk fra Nokia til SE. Hva er galt med den? Og nå får vi en knirkete pilplate du må trykke deg vondt i tommelen av i stedet?

 

:thumbdown: skuffende...

 

Tror jeg holder meg til min T630 med den gode styrepinnen til det kommer en god telefon som er adekvat nok til et bytte. *lei av å vente*

6074257[/snapback]

Lenke til kommentar
Siden W800i ble sluppet på markedet har den solgt i bøtter og spann. Nå er oppfølgeren her, og byr på en roligere design og en teknisk overhaling. Vi har testet W810i.

 

Les mer

6070778[/snapback]

 

 

"Om du ser bort i fra et noe annerledes utseende, EDGE for raskere internettilgang, og firebåndsstøtte, er den nye Walkman-telefonen prikk lik sin forgjenger"

 

Og om man ser bort fra tråløs oppdatering av firmware, svar/videresend ikon på sms/mms, mulighet for å klippe ut og lime inn tekst mellom sms og kalender osv, tidslinjesøk i fotoviewer, backup/restore til/fra minnekort, Netfront htmlbrowser, mulighet for å sende vedlegg på e-post, skjermen er blitt bittelite grann større (2,5mm diagonalt), skjermen er mye bedre i sollys, kameraet er blitt bedre på å ta bilder i mørket, støtte for FlashLite themes og flere andre småting jeg ikke kommer på, men som gjør at brukervennligheten på denne telefonen er noe helt annet enn w800. Leser dere bruksanvisningen når dere tester en telefon?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...