Gå til innhold

The Grill [NO REPLY]


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

KOMENTARER KAN POSTES: HER

 

 

I mange år har jeg hatt en gammel Compaq-PC liggende i kjelleren. For rundt et halvt år siden prøvde jeg meg på en veldig liten mod, som resulterete i at sidedøra ble noe ala en sveitser-ost. :blush:

Nå prøver jeg meg igjen, bare denne gangen vil jeg gjøre det ordentlig, da dette er min aller første casemod. :cool:

 

 

Her kan dere se den gamle maskinen med hullene på siden i en slags "skummel hodeskalle-form". Når jeg er ferdig med den skal det nok bli andre "boller" eller i dette tilfellet: et kabinett.

 

 

Etter en tur på Biltema hadde jeg kjøpt inn alt jeg trengte. Grillnetting, primer, lakk og klarlakk. Det er ikke noe man ikke finner der. Mitt oppi proskjektet mitt hadde jeg bursdag. Dette førte til at jeg fikk en Dremel 300-series. (Jeg hadde selvsagt sett dette for meg da jeg begynte på prosjektet. Dremel var jo det eneste jeg ønsket meg, så da visste jeg at jeg kom til å få det + penger selfølgelig)

 

 

10 kappe/skjære-plater og 40 minutter senere var jeg gjennom det tykke kabinettet. En ting var sikkert: Det var ikke aluminium jeg skjærte i. Det føltes ut som massivt JERN! (Eller diamant for den sagts skyld).

 

 

Jeg pusset ned alle delene, vasket med hvitesprit og primet dem. Så lakkerte jeg alt sammen en god del ganger før jeg var sånn tålig fornøy. På bildet over er alt sammen til tørking etter første lag med lakk.

 

 

Mens alt sammen var på tørking benyttet jeg tiden til å kappe grillnettingen i passe størrelser slik at de passer inn på de stedene jeg skal sett dem inn. På dette stadiet har jeg enda ikke møtt på noen problemer.

 

 

Lakkeringa er ferdig og jeg tok meg den frihet å spraye LAN på maskinen i tilfellet noen ikke skjønner at dette er en LAN-maskin.

 

Etter en stund hadde alt tørket og jeg kunne sette det sammen. Jeg må si jeg ble ganske fornøyd, da dette som sagt er min aller første casemod. :w00t:

 

Her er resultatet:

 

 

...og fra den andre siden:

 

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...