Gå til innhold

Test: Nokia N80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ganske forvirret... Er Bluetooth 2.0 og A2DP det samme?!? I selve testen står det at

N80 har BT 2.0, mens i oppsumeringen på slutten står det at den har støtte for

A2DP!

Er det skrivefeil fra amobil sin side, eller er BT 2.0 og A2DP det samme?

Lenke til kommentar
Blir ganske forvirret... Er Bluetooth 2.0 og A2DP det samme?!? I selve testen står det at

N80 har BT 2.0, mens i oppsumeringen på slutten står det at den har støtte for

A2DP!

Er det skrivefeil fra amobil sin side, eller er BT 2.0 og A2DP det samme?

6053138[/snapback]

Det er ikke samme.

 

 

Skjermoppløsningen på 240 x 320 punkter sørger også for at detaljer i motivet kommer med i søkeren.

:whistle:

 

Skjerm og menyer: 5? :roll:

Trådløs teknologi: 5? :roll:

 

 

Utenom dette, veldig god test :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott test. Men jeg syns bildene var for gode til å få en 5'er. Og selv om det kunne oppstå blåfarge og litt uklarhet i bildene så må dere ta hensyn til at det er en mobiltelefon, og ikke et kamera. Men dere har testet den langt mer enn meg (har ikke testet kamera i det hele tatt), så jeg stoler på dere!

Lenke til kommentar
Blir ganske forvirret... Er Bluetooth 2.0 og A2DP det samme?!? I selve testen står det at

N80 har BT 2.0, mens i oppsumeringen på slutten står det at den har støtte for

A2DP!

Er det skrivefeil fra amobil sin side, eller er BT 2.0 og A2DP det samme?

6053138[/snapback]

Hei,

N80 har begge desse teknologiane, men det er ikkje det same. Bluetooth er ein av måtane mobilen kan kommunisere med for eksempel andre mobilar elller pcar. A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) er ein profil som bruker bluetooth for å sende ut stereo signal til eit headset. Så det vil altså sei om ein har A2DP på telefonen, kan ein kjøpe seg bluetooth stereo headset og høyre musikk i stereo trådlaust. Om ein ikkje har det, vil mobilen kun kunne sende mono signal (ein kanals lyd) til anna einheit.

Endret av rec0n
Lenke til kommentar

Bra test og oppløftende resultat. Var litt redd for at den skulle floppe på noen områder slik som 6280, men det er bra å se en slik gjennomført telefon. :thumbup:

 

Men jeg undres veldig over at dere ikke har brukt mer tid på WiFi. Dere konstanterer jo bare at den har det. Har dere testet det i det hele tatt? Dette er jo en av de store argumentene for denne telefonen fremfor andre billigere Symbian-telefoner. Vi trenger å vite hvordan det er å surfe med den, hvordan hastigheten er (Nokia har jo ikke vært like gode på det tidligere) og hva har det å si på batterilevetiden. Synes dere skuffet her. :no:

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det står her at den har bluetooth 2.0, når det står i brukermanualen: Denne enheten er kompatibel med Bluetooth-spesifikasjon 1,2 ? Kan jo hende at de mente at den hadde USB 2.0? Og at det er 16 millioner farger i skjermen, når det på Nokias egne sider står at det er 262 144 farger. :p

Lenke til kommentar

Det jeg stussa på var:

 

Design og byggekvalitet: 3 (der 6280, som alle klager på at den har dårlig kvalitet/slark, fikk 4)

 

Skjerm og menyer: 5. Har ikke denne telefonen minst like gode menyer, og bedre skjerm enn 6280, som forøvrig fikk 6?

 

Trådløs teknologi: 5 ?? er ikke dette en telefon som har bortimot alt innen trådlås teknologi? (der fikk forresten 6280 nok en sekser)..

 

Kansje en dårlig dag for folka som testa den?

Lenke til kommentar

Har ikke lest testen enda, får gjøre det litt senere i dag, men eksemplene som kommer frem over her i tråden virker ikke akkurat betryggende.

 

Virker og veldig dumt om dere ikke har testet ut wifi. Det er jo en av tingene som skiller denne mobilen fra mengden.

Lenke til kommentar

Huff...Dette var skuffende. :ermm:

 

Amobil.no har da rykte på seg for å gjøre fine og seriøse tester som går i dybden, men det bar denne testen lite preg av. Er dere i ferd med å synke ned på nivået til alle de elendige testerne der ute (les. dinside/itavisen etc)? Masse faktafeil gjør seg meget dårlig.

Dessuten virker terningkastene svært lite gjennomtenkte og nesten tilfeldige.

 

Har dere egentlig testen den? :ermm: Dette et følelsen jeg sitter igjen med.

 

Hvor er forrsten det "endelige" terningkastet?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Med en fargedybde på 16 millioner farger
Som flere har påpekt oppgir Nokia selv 262 144 farger.

 

WeatherForecast er et annet nyttig program
Er dette ca det samme som Handy Weather eller blir det som Nokias nettleser mot Operas (altså verdt hver eneste krone ekstra)?

 

behovet for autofokus virker mindre. [...] Samtidig mangler fokuset helt. Det skyldes at N80 ikke har autofokus
Litt motsetninger her?

 

Skjermoppløsningen på 240 x 320 punkter
352 x 416?
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor det står her at den har bluetooth 2.0, når det står i brukermanualen: Denne enheten er kompatibel med Bluetooth-spesifikasjon 1,2 ? Kan jo hende at de mente at den hadde USB 2.0? Og at det er 16 millioner farger i skjermen, når det på Nokias egne sider står at det er 262 144 farger. :p

6054548[/snapback]

 

Den har bluetooth 1.2, ikke 2.0.

Lenke til kommentar
Og med en standard T9-ordbok og et smart skriveoppsett med på laget, er det en fryd å skrive tekstmeldinger.

 

Jeg har hørt mye rart om nokias nye ordbok, og det meste er negativt.

Har nokia endelig kommet tilbake på riktig vei når det gjelder å skrive meldinger?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...