Gå til innhold

Aggressiv prising av Pentium D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intel setter nå ned prisene med inntil 50 prosent på enkelte av sine prosessorer.

 

Les mer

6044760[/snapback]

 

Pentium D 920 forsvinner.. 960 kommer inn i på topp.

Det kommer en ny stepping, c1 med speedstep mm..

Og prisene ble satt ned, vel det er over en uke (23 april ref Intel) siden prisene ble dumpet.. litt sent ute med "nyhetene" :nei:

 

 

 

vel vel. bedre sent enn aldrig... :p

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet har 930 og 940 en nyere og bedre kjerne enn 920. Men hva vil prisene på 30-40 bli?

6044900[/snapback]

Bare se i prisguiden... over en uke siden prisene ble satt ned... eksempelvis vises dette veldig godt på P D950 som gikk fra ca 5000->2500 :!:

 

 

P D930 fra ca 2700 -> 1700

P D940 fra ca 3500 -> 1900

P D950 fra ca 5100 -> 2500

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Hm slikt sett er en D930 og D940 meget interessante klokke cpu'er, de skal ha en bedre kjerne enn 920? Noen som kan bekrefte dette?

 

Bøygen er om jeg klarer å få tak i et HK som støtter Conroe senere og kan benyttes til D930 nå.

6045066[/snapback]

Det er samme kjerne i alle cpur i samme steppig. 920 kommer ikke i den nye c1 steppingen som er underveis... jeg har heller ikke sett noen med c1 stepping cpu. Det er flere som prøver å skaffe seg disse.. men problemet er at den gammle stepingen først må selges ut... :p tviler på vi ser c1 i norge på enda en stund... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hm slikt sett er en D930 og D940 meget interessante klokke cpu'er, de skal ha en bedre kjerne enn 920? Noen som kan bekrefte dette?

 

Bøygen er om jeg klarer å få tak i et HK som støtter Conroe senere og kan benyttes til D930 nå.

6045066[/snapback]

 

Da bør du iallefall ikke kjøpe ett chipset basert på 975X, de støtter ikke conroe på grunn av hardware-forandringer i strømstyring o.l - Omtrent som noen hk ikke støttet overgangen Northwood -> Prescott

 

De nye 965-hovedkortene skal klare begge deler (ikke de som finnes akkurat nå, men de som kommer om kun kort tid)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når disse utgavene blir så rimelig så frister de veldig må jeg si.. Nå som jeg (endelig) har god vannkjøling så kan jeg jo påregne 4Ghz+++ og meget bra ytelser til en rimelig penge. Da bør f.eks. en 930D "banke" min X2 3800+ @ 2.6Ghz.

Akkurat nå angrer jeg litt på kjøpet av den 805D'n, men den kostet jo ikke mye over 1k.. så det kan man jo leve med (alltid greit med en CPU i reserve) :)

"Netburst-drit" eller ei... dette er bra nyheter.. ikke minst for oss "hobbyklokkere".

Regner med at AMD nå følger etter.. og de har jo senket prisene noe i det siste på X2-serien (3800+ er jo nå nesten ett "røverkjøp").

Lenke til kommentar
Jo, men Bad Axe koster jo 12.000,- spenn!!

6045816[/snapback]

 

Huh? Hvor? Du må se på de enkle korta da! Du ser jo på 10pack-utgavene du... 10 kort = 12000 spenn.

6045892[/snapback]

 

OEM pakker på 10x hovedkort koster 17 000+ avhengig av hvilken butikk du ser i.

 

Enkelt kort pakker koster fra ca 1800 - 2700 avhengig av hvilken butikk ref prisguiden.

 

Edit: prisene har gått ned litt siden jeg sjekka i forrige uke :) 1650 for billigeste singel kort, 15000 for billigste 10pakning

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...