Gå til innhold

Test: i-mate JAMin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi gir ikke terningkast til hybridtelefoner, da vi rett og slett ikke tester mange nok til at vi mener at vi har et tilstrekkelig sammenligningsgrunnlag.

 

VG forlanger på sin side at alle tester akkompagneres av et terningkast. I den anledning har vi valgt å sette et terningkast fem på JAMin. Inkonsekvent, ja, men som sagt føler vi ikke at vi har et godt nok sammenligningsgrunnlag til å gjøre dette her på Amobil.

Lenke til kommentar

Aha! Det forklarer saken. Ellers synes jeg testen var grundig og fikk med seg de viktigste elementene. Har selv hatt en Qtek S200 i ca 1 uke og sitter igjen med nøyaktig samme inntrykk. Merk at Qtek-modellen lar deg bruke håndskriftgjenkjenning, vet ikke om dette er tilgjengelig for i-Mate'en.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Så br aut den mobilen. Syns forresten det er bra dere ikke gir terningkast. For en som skal bare ringe og sende meldinger er dette en idiotisk telefon, mens for de som vi ha noe mer avansert er den bedre. Man kan ikke ta hensyn til alle målgruppene, og da er det bedre at de leser testen og bedømmer selv :)

Lenke til kommentar
Aha! Det forklarer saken. Ellers synes jeg testen var grundig og fikk med seg de viktigste elementene. Har selv hatt en Qtek S200 i ca 1 uke og sitter igjen med nøyaktig samme inntrykk. Merk at Qtek-modellen lar deg bruke håndskriftgjenkjenning, vet ikke om dette er tilgjengelig for i-Mate'en.

 

-snubbel

6039731[/snapback]

 

Hei,

håndskriftgjenkjenning fant jeg faktisk ikke på JAMin. Testeksemplaret var en norsk versjon, såvidt jeg vet så har de engelske versjonene av JAMin håndskriftgjenkjenning - dog med forbehold om at dette er noe som kan variere mellom forskjellige markeder.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
Aha! Det forklarer saken. Ellers synes jeg testen var grundig og fikk med seg de viktigste elementene. Har selv hatt en Qtek S200 i ca 1 uke og sitter igjen med nøyaktig samme inntrykk. Merk at Qtek-modellen lar deg bruke håndskriftgjenkjenning, vet ikke om dette er tilgjengelig for i-Mate'en.

6039731[/snapback]

 

Hei,

håndskriftgjenkjenning fant jeg faktisk ikke på JAMin. Testeksemplaret var en norsk versjon, såvidt jeg vet så har de engelske versjonene av JAMin håndskriftgjenkjenning - dog med forbehold om at dette er noe som kan variere mellom forskjellige markeder.

6041197[/snapback]

 

Det er ikke mer enn en liten patch/registerendring som skal til for å få skriftgjenkjenning tilgjengelig for alle HTC-modeller...

Lenke til kommentar

Skulle ønske der var litt informasjon om bl.a Skype, om f.eks batteriet tar kvelden etter litt nettprat eller om det er nesten det samme som med vanlig GSM. (F.eks finnes det "fly" modus på denne, kan du aktivere bare 1 av sender typene).

 

Det finnes sikkert masser av info på nett, men syns bl.a Skype gjør windows mobiler litt mer interessant enn symbian...

Lenke til kommentar
Skulle ønske der var litt informasjon om bl.a Skype, om f.eks batteriet tar kvelden etter litt nettprat eller om det er nesten det samme som med vanlig GSM. (F.eks finnes det "fly" modus på denne, kan du aktivere bare 1 av sender typene).

 

Det finnes sikkert masser av info på nett, men syns bl.a Skype gjør windows mobiler litt mer interessant enn symbian...

6042254[/snapback]

 

Jeg er rimelig sikker på at Skype vil fungere fint (ettersom det visstnok fungerer fint på 9100 klokket opp til 240 MHz). Men WLAN vil nok trekke mer strøm en vanlig telefonbruk. Flymodus finnes helt garantert.

Lenke til kommentar

Har så sinnsykt lyst på en slik en og den Qtek 9600 var jo bare helt konge men hvorfor så lite lagringsplass? Håper ikke det er lenge til de kommer med 60 GB feks. Noen som savner mer plass, tenker også å bruke den som MP3 spiller, Video etc. Det må jo kunne være en altmuligmaskin.

Lenke til kommentar
Hva er den store forskjellen mellom imate og Qtek på denne telefonen?

Omtrent ikke-eksisterende. Qtek kan være litt billigere, men ingen garantier...

 

 

Og et annet spm, finnes det Opera til Windows Mobile?

6045021[/snapback]

Ja. Både en "fullversjon" og "Opera Mini" skal fungere. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Har i evigheter ventet på p990 og har jo skjønt at den ikke kommer før jorda går under.

 

Forskjellene jeg hørte om var at qteken ofte hadde dårligere med programvare, men det er vel lett å skaffe til windows mobile?

 

Og noen som vet om det finnes en ssh client? ;) hadde vært ypperlig til jobben

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...