Gå til innhold

Ny proff-modell fra Olympus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første modellen var jo riktig bra, men manglet det lille overskuddet av billedkvalitet som ville få mange fler til å tenne på ideen om et nytt system.

Kanskje vi får se enda bedre billedbrikke denne gangen. Systemet har jo ellers mange fordeler, men tapte øyensynlig endel på at Kodak utviklet den forrige billedbrikken til E-1, det er klart japanerne som er lengst fremme i den teknologien. Vi kan kanskje håpe Panasonic har utviklet en spesiell billedbrikke for kameraet, ellers er alternativet etter mitt skjønn å gå til Sony.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Håper virkelig at oppfølgeren ikke blir lansert før... Vel... Photokina 2007... Dette for min egen del, da jeg for tiden sliter med "lens lust", og heller vil brenne pengene mine her :D... Er fremdeles djupt forelska i min E-1 og har ikke behov for noe mer på.. lenge... Men jeg vet at hvis E-3 dukker opp i kjent Oly-stil... da jeg solgt :)

 

 

ah.. objektiver.. <3

 

35-100mm f2.0, 150mm f2.0 og 7-14mm f.4.0 virker alle interessante.. 90-250mm f2.8 og 300mm f2.8 tør jeg ikke tenke på engang.. :)

Lenke til kommentar
Vi har ganske lenge gått og ventet på at Olympus skulle lansere etterfølgeren til E-1, men den har latt vente på seg, og Olympus holder kortene tett til brystet. Men ting tyder på at en ny modell er på vei.

 

Les mer

6034254[/snapback]

 

Jeg kjøpte et Olympus E-500 for en tid siden, nærmest for å ha et digitalt speilrefleks mens jeg ventet på neste Nikon. Så kom Nikon D200, men med enkel opptikk havner det godt over 20.000, så det var uaktuelt. I mellomtiden har jeg funnet Olympus overraskende bra, hendig og funksjonsrikt, om enn billedkvaliteten ligger litt etter noen av konkurrentene. Hvis oppdateringen av Olympus E-1 kommer med bedre sensor og en konkurannsedyktig pris kan det godt hende at jeg blir hos Olympus!

Lenke til kommentar

Det blir spennande å sjå kva Olympus klarer med den nye E-3.

 

Her er årevis venting over....akkurat kjøpt E-1+14-54mm+SHDL-2 batterigrep frå Cameta Camera i NY. Det er billegsalg på E-1 i USA for tida. Samanlikna med norske prisar har eg i praksis fått kamerahuset gratis. Med påmontert batterigrep klarer eg nesten ikkje å leggje frå meg kameraet...er vel slik når ein er forelska :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Det blir spennande å sjå kva Olympus klarer med den nye E-3.

 

Her er årevis venting over....akkurat kjøpt E-1+14-54mm+SHDL-2 batterigrep frå Cameta Camera i NY. Det er billegsalg på E-1 i USA for tida. Samanlikna med norske prisar har eg i praksis fått kamerahuset gratis. Med påmontert batterigrep klarer eg nesten ikkje å leggje frå meg kameraet...er vel slik når ein er forelska  :dribble:

6106769[/snapback]

 

Hehe, gratulerer så meget ;) Det der er en meget fin kombinasjon.... Neste på lista blir vel muligens 50-200mm? :)

Lenke til kommentar
Hehe, gratulerer så meget ;) Det der er en meget fin kombinasjon.... Neste på lista blir vel muligens 50-200mm? :)

6117135[/snapback]

Den blir nok for dyr i denne omgang, men står sjølvsagt på lista. I mellomtida får eg klare meg med 40-150 mm. Fekk den for kr 999,- på Japan Photo, som er under halv pris. I forhold til 50-200 mm er dette objektivet mykje meir kompakt og vesentleg lettare, noko som er ein fordel når reisesekken står klar.

 

Vel, i morgon er det 17. mai med regn i vèrvarslet. Greit da å vite at E-1+14-54 mm ikkje lar seg affisere av regn i lufta!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hehe, gratulerer så meget ;) Det der er en meget fin kombinasjon.... Neste på lista blir vel muligens 50-200mm? :)

6117135[/snapback]

Den blir nok for dyr i denne omgang, men står sjølvsagt på lista. I mellomtida får eg klare meg med 40-150 mm. Fekk den for kr 999,- på Japan Photo, som er under halv pris. I forhold til 50-200 mm er dette objektivet mykje meir kompakt og vesentleg lettare, noko som er ein fordel når reisesekken står klar.

 

Vel, i morgon er det 17. mai med regn i vèrvarslet. Greit da å vite at E-1+14-54 mm ikkje lar seg affisere av regn i lufta!

6117274[/snapback]

 

Thats the spirit! :)

 

Har selv brukt den kombinasjonen under alle forhold... Fra plaskregn til snøstorm og lengre økter med portrettfotografering på strender etc... Helt knall :)

 

40-150mm for 1000 kr er et godt kjøp, og vil gjøre deg happy ganske lenge vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...