Gå til innhold

Til ettertanke. - Ditt liv på forumet


hylo

Anbefalte innlegg

Brukerene på dette forumet er noen oppegående mennesker. - Mesteparten i alle fall. Vi sitter her dagen lang, sitter og titter på poster samtidig som vi har en pose potetgull, litt røyk/snus og en flaske Cola ved musematten. Vi kan ikke si at vi er spesielt sunne, men vi kan si vi er fulle av en ting. Masse bullshit (mener da spesielt OT-barens brukere). I denne posten skal jeg parodiere hvordan en bruker kommer hit til forumet og hvordan utviklingen hans blir.

 

Del 1.

 

- Det starter som regel etter konfirmasjonen, eller en liten stund før med poster som "Hvordan PC skal jeg kjøpe meg?" eller klassikeren "jeg skal ha ny pc.. jeg trenger hjelp!!?!?!". Tiden din på forumet starter som regel sånn. Med mindre du er jente og begynner å spamme OT-baren med depressive fortellinger i deppetråden og bilder i RPP. Når jentene gjør det, strømmer det somregel inn haugevis av PM'er fra forskjellige prepubertale akkurat-registrerte-brukere. Du får nå svar i tråden din, du skjønner som regel ingenting av hva de sier, men du adlyder det og kjøper det. Men når du skal sette delene sammen, klarer du selvfølgelig å ødelegge hovedkortet siden du har knekt 6 kondensatorer, 3 transistorer og 2 spoler. Du poster et bilde og sier hva som har skjedd. Det vil være noen som ler av deg, men endel som sier at du må kjøpe nytt. Etter disse pinlige episodene, bærer det over i det vanlige forumlivet.

 

Del 2.

 

- Du har fått ordnings på PC-rakkelet ditt og spiller CS mens du koser deg. Så tar du turen inn på forumet og sjekker hardware-kategorien. Kategorien er full av nye threads og du tar deg tiden til å lese igjennom noen. Blandt disse er "Nytt minne. - lave tilgangstider." og "Nytt OC-hovedkort". Du tenker deg om og poster noe ufattelig dumt i minne-threaden. Du skriver "joda kjøp disse her du!1 de eier!11 jeg har sånne og PC'en min funker som smør i panne!111".

Du blir flamet, det kommer en moderator (henholdsvis Dotten. - Phun intended) og gir flameren en utestengelse på en uke, 4 timer, 20 minutter og 24 sekunder. Du takker Dotten i tråden og han sletter innlegget ditt. Da begynner du og flame Dotten og siden du ikke har lest retningslinjene enda, er du en dum tølp. Du får 10% og bryr deg fint lite om det. Du begynner å bli mer varsom og skaffer deg litt kunnskap i enkelte felter.

 

Del 3.

 

- Etter all den kunnskapen du har lært, begynner du å sjekke forumene til de feltene du har kunnskaper i. Du poster gode svar og gode threads. Du blir anerkjent i forumet og folk spør deg etter hjelp. Dette ser du på som svært hyggelig. Du begynner også å utforske musikk-kategorien, men finner kjapt ut at der er det fullt av dårlige forumbrukere, henholdsvis Hylo. Du poster et innlegg og trance i musikk-kategorien og Hylo begynner å flame deg. Du har enda ikke funnet ut hva rapporter-knappen brukes til, så du skrur av PC'en går til senga og begynner å gråte. Mens Hylo sitter pent på sin høye trone og flirer. Etter en liten stund, åpner du nettleseren din, du har fått med deg at Opera er tingen å bruke, og sjekker ut OT-baren. Noe du aldri skulle ha gjort.

 

Del 4.

 

- Du ser trådene Siste Ordet 5 og RPP. Du poster en post i SO5 og Herr Brun blir nesevis og sier noe lugubert til deg. Du kjapper deg ut, og inn i RPP. Der ser du skjønne forum-tøser og svette nerder. Du skjønner fort at du har blitt låst inne i dette uhyggelige helvete (også kalt OT-baren). Du poster meningsløse threads sammens med resten av OT-baren brukerene.

 

Del 5.

 

- Etter et par års tjeneste i OT-baren, er du blitt en erfaren bruker. Du er godt respektert og har ikke spesielt med advarsler. Du tenker for deg selv at dette begynner å bli kjedelig, men samtidig som du tenker dette, leser du en thread som Zerblat har skrevet. Inne i denne tråden blir den superhemmelige HW-kanalen på IRC nevnt. Du laster ned mIRC og NNscript og joiner kanalen. Du møter på mange spesielle mennesker, deriblandt Dimiles`, det rareste av de alle. Du møter massiv spam og noen helt syke linker av tvilsomme sex-leker. Du begynner å henge der.

 

Utover uken blir det etterlyst en ny moderator. Du melder deg selvfølgelig. Ueland legger deg til på MSN og lurer på om du virkelig har lyst til å bli mod. Du svarer "ja" og han gir deg en liten guide. Etter du har lest guiden, får du mod. status og tusler rundt om i forumet der du ser bråk og uro. Du blir mer og mer avhengig og sitter der nå 3 timer i døgnet.

 

Del 6.

- Du sitter da og styrer på dette forumet. - Du finner stadig nye mennesker som er litt for raske på "Rapporter-knappen" og noen som bruyker litt for vage ord. Du gjør noe skikkelig drastisk med sistnevnte, og gir han en ukes ban. Plutselig stikker du innon SO5 og ser hva DemonFudge skriver. "Hvorfor måtte [tølpen våres] banne Hylo?". Du tenner på alle plugger og skriver tilbake, og denne ganger tar du konsekvent av. Du skriver et surt, sint og forbannet innlegg. En av de andre brukerene (henholdsvis Mirann) rapporterer dette til adre instanser. Ueland tar en titt på saken. Han prater til deg på MSN, og dere kommer fram til at du har blitt for trigger-fingrete. Du har derimot en nevø, en god bruker som sitter her stadig vekk, å gi mod-statusen til. Nettopp det gjorde du. Men det var ikke lenge all fryd og gammen var tilstedet...

 

God jul.

 

Dimiles` mente han fortjente å bli nevnt i denne tråden. Han er forøvrig VIP-medlem i denne tråden.

 

Ps. Dimiles` er småtøff.

 

Torstein er tøffere enn Dimiles`. Han har søte LP'er. Han eier.

 

Denne historien er et produkt av:

skr-original.jpg

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du blir flamet, det kommer en moderator (henholdsvis Dotten. - Phun intended) og gir flameren en utestengelse på en uke, 4 timer, 20 minutter og 24 sekunder. Du takker Dotten i tråden og han sletter innlegget ditt. Da begynner du og flame Dotten og siden du ikke har lest retningslinjene enda, er du en dum tølp. Du får 10% og bryr deg fint lite om det.

 

:wee:

 

Hehe, og av de 7 advarslene du har fått opp gjennom tidene har jeg ikke gitt en eneste en. Skuffendes :p

 

Morsom den her. Del 5 er der hvor man blir moderator og alt er tapt...

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
:wee:

 

Hehe, og av de 7 advarslene du har fått opp gjennom tidene har jeg ikke gitt en eneste en. Skuffendes :p

 

Morsom den her. Del 5 er der hvor man blir moderator og alt er tapt...

6032344[/snapback]

.. og du er fortapt for alltid! Alltid! :evil:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
:wee:

 

Hehe, og av de 7 advarslene du har fått opp gjennom tidene har jeg ikke gitt en eneste en. Skuffendes :p

 

Morsom den her. Del 5 er der hvor man blir moderator og alt er tapt...

6032344[/snapback]

Føler du at det er en ære å gi meg en altså? :wee:

 

Om det virkelig er det, kan du få gi meg en, fordi jeg er så snill. :)

 

Kanskje det kommer en del 5. :p

 

Edit: 8, takk. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Nei, er nok stress med de som er blitt moderert den siste tiden, orker ikke gi advarsel nå. Men tusen takk for tilbudet, det varmer  mitt nazimod hjerte.  :love:

6032359[/snapback]

Aww. :love:

 

Skal skape litt bry for deg en dag. Da kan du få ta meg. :p

 

Jeg vet du vil :yes:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Aww. :love:

 

Skal skape litt bry for deg en dag. Da kan du få ta meg. :p

 

Jeg vet du vil  :yes:

6032363[/snapback]

 

Jeg skal gi en lyd om det blir for rolig på forumet. Blir så gretten om det går en uke uten å kicke noen. ;)

 

*vente på del 5*

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...