Gå til innhold

ATI kjøper finsk grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så på linken til den 6,5 år gamle artikkelen om Glaze3D og husker hvor fantastisk imponerende spesifikasjonene virket den gangen.. Nå ser det jo ut som Intel integrert grafikk kunne jogget med 50kg på ryggen rundt Glaze3D uten å svette. :!:

 

#  0.20 micron CPU klokket til 150MHz

# 9MB intern DRAM klokket til 150MHz (9.6 GB/s)

# Opp til 128MB eksternt minne på 143, 166 eller 200MHz

# Fillrate: 1200/2400 Mtexels/sek

# Triangelrate: 15 millioner triangler/sek

# 4 simultaneous trilinearly filtered textures in a single pass

# 32-bit true color quad-pixel rendering pipeline

# 2-tap and 4-tap anisotropic filtering

# Environment/Embossed bump mapping

# Resolutions up-to 2048x1536

# Full-screen order-independent anti-aliasing

# Støtter teksturer opp til 4096x4096 piksler

# High-quality 4:1 Texture compression

# Full 4X AGP support, including direct AGP texturing

# Multiple scaled video outputs

# Digital flat-panel support

# Forventet pris: $300-$400 (ca 3-3500,- NOK)

# Tilgjengelig: Desember/Januar/Februar 2000?

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/n...h99/index5.html

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Tror at det ATi kjøper her er ideer snarere enn konkrete teknologier. Bitboys annonserte jo et grensesprengende produkt hver 18. måned i flere år, før folk gjennomskuet dem. Troverdigheten var ikke akkruat på topp etterhvert.. men det er muligens markedsavdeligen sin skyld snarere enn ingeniørene. Hvis ATi beholder ingeniørene og sparker resten, så kan det kanskje være et håp for arven til Bitboys...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor bra oppkjøpet er for konkurransen, men det virker som at Bitboys kan få til bra ting.

6028200[/snapback]

 

Jeg ser ikke for meg at det er "usunt" for konkuransen, siden det er et enkelt firma. Men det hadde vel vært noe annet om det var snakk om ti selskaper dem kjøpte opp.

 

Dessuten kan dette bety et løft i mobil grafikken med tanke på at Bitboys kan dra nytte av ATI teknologi, og omvendt.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor bra oppkjøpet er for konkurransen, men det virker som at Bitboys kan få til bra ting.

6028200[/snapback]

 

Jeg ser ikke for meg at det er "usunt" for konkuransen, siden det er et enkelt firma. Men det hadde vel vært noe annet om det var snakk om ti selskaper dem kjøpte opp.

 

Dessuten kan dette bety et løft i mobil grafikken med tanke på at Bitboys kan dra nytte av ATI teknologi, og omvendt.

6029173[/snapback]

Det er mulig. Men jeg vet ikke hvor bra/dårlig dette er. Det får tiden vise. :)
Lenke til kommentar

Er jo en viss likhet med det Bitboys drev med og det ATI laga for Xbox 360'en. Tenker paa integrert minne paa GPU (eller datterkort paa 360'en) for ekstrem baandbredde. Kan vel vaere noen patenter, tanker og/eller teknologi dem er ute etter derifra.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er jo en viss likhet med det Bitboys drev med og det ATI laga for Xbox 360'en. Tenker paa integrert minne paa GPU (eller datterkort paa 360'en) for ekstrem baandbredde. Kan vel vaere noen patenter, tanker og/eller teknologi dem er ute etter derifra.

 

-

Per Christian

6032410[/snapback]

 

Husker jeg skrev om skjermkort på ei oppgave på VK1, var første gangen jeg hørte om Bitboys, og den teknologien du omtaler der. Begynner å bli ei stund siden nå ja :p

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...