Gå til innhold

Billigere 65 nm-dobbelkjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Intel "kjører hardt" om dagen...

Jeg synes det er veldig bra for oss "forbrukere" at de nå tilbyr lavt prisede dual cores. For de som kan leve med det høye effektforbruket og ikke skyr tiltak for å lede bort varmen.. så er dette greie CPU'er.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke villig til å ofre en MHz i klokkefrekvens eller en krone ekstra pris for en ekstra kjerne i dag. Det gir nøyaktig NULL ytelse i spill, og sånn kommer det til å være i minst to år til, og da er det jo på tide å bytte ut en CPU kjøpt i dag uansett.

Lenke til kommentar
Ikke villig til å ofre en MHz i klokkefrekvens eller en krone ekstra pris for en ekstra kjerne i dag. Det gir nøyaktig NULL ytelse i spill, og sånn kommer det til å være i minst to år til, og da er det jo på tide å bytte ut en CPU kjøpt i dag uansett.

6028058[/snapback]

 

Mange spill som drar nytte av dualcore idag. Bare å innse det med en gang, dette er veien å gå...

Lenke til kommentar
Mange spill som drar nytte av dualcore idag. Bare å innse det med en gang, dette er veien å gå...

6028135[/snapback]

Har jeg aldri sett. Links og benchmarks?

 

Og, ja jeg er enig at det er veien å gå, men jeg er spillprogrammerer sjølv, og veit hvor lang og tung den veien er...

Lenke til kommentar
Mange spill som drar nytte av dualcore idag. Bare å innse det med en gang, dette er veien å gå...

6028135[/snapback]

Har jeg aldri sett. Links og benchmarks?

 

Og, ja jeg er enig at det er veien å gå, men jeg er spillprogrammerer sjølv, og veit hvor lang og tung den veien er...

6028164[/snapback]

 

Quake 4, Oblivion, Civ 4 er bare noen av spillene som gir ekstra boost med dualcore

Lenke til kommentar

Selv om jeg mener dual og dualcore er bedre enn smør på tube kan jeg gå med på en modifisert versjon av _proxima_'s utsagn.

 

DC gir mindre FPS per krone enn SC.

 

For det du må ut med for å få en DC som gir 0-15% mer FPS kunne du sikkert kjøpt en SC med 20% høyere frekvens eller enda bedre, et steg bedre skjermkort.

Lenke til kommentar
Selv om jeg mener dual og dualcore er bedre enn smør på tube kan jeg gå med på en modifisert versjon av _proxima_'s utsagn.

 

DC gir mindre FPS per krone enn SC.

 

For det du må ut med for å få en DC som gir 0-15% mer FPS kunne du sikkert kjøpt en SC med 20% høyere frekvens eller enda bedre, et steg bedre skjermkort.

6028377[/snapback]

Jepp, jeg spissformulerte en smule der, inrømmer det. Så noen rimelig imponereden Qake4 benchmarks som viser at dualcore virker. Men jeg tror fortsatt det tar lang tid før det er økonomisk lønnosmt.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg spissformulerte en smule der, inrømmer det. Så noen rimelig imponereden Qake4 benchmarks som viser at dualcore virker. Men jeg tror fortsatt det tar lang tid før det er økonomisk lønnosmt.

6028996[/snapback]

 

Ja, uten tvil så er nok en veldig høyt klokket singlecore fremdeles veien å gå i forhold til å kjøpe en dualcore på samme prisnivå. Saken er dog at forskjellen i ytelse nok ikke er særlig stor mellom dual og single core i de fleste spill, og rimelig lik i de spillene som har et minimum av multithreading i seg.

 

I tillegg så får du en CPU som effektivt nesten er dobbelt så rask når du faktisk multitasker på noe. Til vanlig windows og arbeidsbruk så er en dualcore en helt annen opplevelse. Ingenting mer som henger pga. programmer venter på CPU. Det er rett og slett en helt annen flyt som er vanskelig å sette prislapp på =)

 

Og selvfølgelig... dualcore kan bare bli nyttigere og nyttigere etterhvert. Dette er mine grunner til at jeg nok aldri kommer til å kjøpe en singlecore igjen, ihvertfall til vanlig PC-bruk

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Folk vil vel mye heller kjøpe en billig variant av Conroe enn de to her? nylanseringer basert på P4 kjernen etter Conroe's inntog kan umulig være noen vits.

6029073[/snapback]

 

 

Med tanke på de ytelsestallene og effektforbruk som Conroe tester viser til, så er jeg helt enig.

 

Conroe virker å ha potensiale til å faktisk slå AMD64 prosessorene med en betydelig margin. Når man så tenker på at AMD64 prosessorene grisebanker alt som Intel har på markedet akkurat nå, så må man konkludere at Conroe (og de andre lignende kjernene) blir det fornuftige å fokusere på.

 

Hvorfor det da skal lages nye D-serie prosessorer fatter jeg ikke. D-serien var ikke så gale kanskje, spesielt om du overklokket den bra, men de må forbedre dem rimelig kraftig dersom de i det hele tatt skal framstå som et gyldig alternativ til Conroe.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...