Gå til innhold

Google protesterer mot IE7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google har likevel selv over lengre tid benyttet seg av integrasjon med nettlesere. I både Opera og Firefox er Google representert, og forhåndsvalgt som søkemotor. Og i begge tilfellene finnes ikke MSN Search i listene, men er mulig å legge til manuelt i etterkant.

Her får de smake sin egen medisin.

Den som er med på leken, osv :)

 

Hvis det skulle vært helt rettferdig burde alle nettleserene vært satt opp uten en forhåndsvalgt søkemotor. Så kan f.eks brukeren selv velge hva som skulle være standard under installasjonen eller ved første gangs bruk. Men det betyr selvfølgelig at noen må presse nettleserprodusentene til å gjøre det slik, og hvem skal det være? Myndighetene i hvert land? EU? Nei, jeg synes det ville blitt for mye detaljstyring.

Lenke til kommentar
Men nå finnes det vel strengt tatt ganske mange der ute som ikke vet hvordan du bytter søkebaren? Synes også vi snakker litt vel mye detaljstyring her ja..

6026614[/snapback]

 

Google kommer sikkert til å få opp en sak på hjemmesiden der det står "klikk her for å få google som default søkebar"

 

AtW

Lenke til kommentar

Med meg, har Microsoft sperret for å bytte startside.

Uansett hva jeg skriver inn i anten registeret, egenskaper for IE6 eller i systemfilene som kan tydes med notepad, så får jeg opp msn.no hver gang jeg opner Internet explorer når allt kommer til slutt. :thumbdown:

Heldigvis kan jeg bruke et hviltek som helst filbehandlingsvindu for å gå på den siden jeg selv vil.

Lenke til kommentar
Latterlig av google.

Tar deg 10sek å bytte det.

6026599[/snapback]

Og de som ikke kan å endre på innstillinger, eller sitter på en gjestemaskin der du ikke har lov til noe? Hva med de?

6027362[/snapback]

De kan skrive inn www.google.no i adresse feltet i nettleseren.

Lenke til kommentar

Til gjbuset.

Svaret til knert var vel godt nok for deg?

Det tar jo for så vidt null tid av livet ditt og gå innpå google manuelt. Dersom du ikkje sitter på modem enda, men kor mange gjer no det.

Og du har akkurat samme poenget med firefox og opera. Begge dei har vel google som standard. Skal liksom ms saksøke dei fordi dei bruker google som standard? Neppe.

 

Ja, visst IE blir standard. Det er ikkje akkurat ein bra ting. Men du kan nesten ikkje forvente noke anna. Noke av det viktigaste er vel at opera og ff markandsfører deira nettlesar godt, slik at fleire og fleire folk vil begynne å bruke desse. Det beste er å prøve ut alt, og sitte igjen med den du liker best.

Lenke til kommentar
Google protesterer på måten Microsoft velger å inkludere støtte for søking i sin neste versjon av nettleseren Internet Explorer.
Google har likevel selv over lengre tid benyttet seg av integrasjon med nettlesere. I både Opera og Firefox er Google representert, og forhåndsvalgt som søkemotor.

Hehe, snakk om å kaste stein i drivhus :D

Lenke til kommentar
Til gjbuset.

Svaret til knert var vel godt nok for deg?

Det tar jo for så vidt null tid av livet ditt og gå innpå google manuelt. Dersom du ikkje sitter på modem enda, men kor mange gjer no det.

Og du har akkurat samme poenget med firefox og opera. Begge dei har vel google som standard. Skal liksom ms saksøke dei fordi dei bruker google som standard? Neppe.

 

Ja, visst IE blir standard. Det er ikkje akkurat ein bra ting. Men du kan nesten ikkje forvente noke anna. Noke av det viktigaste er vel at opera og ff markandsfører deira nettlesar godt, slik at fleire og fleire folk vil begynne å bruke desse. Det beste er å prøve ut alt, og sitte igjen med den du liker best.

6028309[/snapback]

Sant nok for min del som er lommekjendt på nettet.

Men der er folk som tror at du MÅ ha en startside for at Internet skal fungere.

Før var dette sol.no, så kvasir.no. Idag msn.com. Og det er snakk om de som ikke har den rette kunnskapen for å kunne bytte. Og det er der mange av. Førsteinntrykket når de går på nett blir i slike tilfeller blir msn. Og dette tener Microsoft penger på.

Lenke til kommentar

en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er blir mer og mer lei av at folk beskytter andre folk som ikke klarer å tenke selv til å gjøre noe, jeg sier ikke at noen gjør det her, men hele tiden skal brukere beskyttes mot ditt og datt og jeg syns det er på tide at brukere kan lære seg selv å bruke en PC. Klarer ikke folk å hjelpe seg selv så kan ingen andre gjøre det og denne klagen fra Google er et godt eksempel på det.

Lenke til kommentar
Men nå finnes det vel strengt tatt ganske mange der ute som ikke vet hvordan du bytter søkebaren? Synes også vi snakker litt vel mye detaljstyring her ja..

6026614[/snapback]

 

Google kommer sikkert til å få opp en sak på hjemmesiden der det står "klikk her for å få google som default søkebar"

 

AtW

6026619[/snapback]

Det gjør de allerede vis du besøker Google.com med IE7:

http://blog.outer-court.com/files/shaun-google-ie7.jpg

 

Jeg skjønner Google i denne saken, men vis det er så enkelt å bytte som det er i Opera og Firefox (og at Google da som standard er med på listen) så syns jeg det blir litt unødvendig å saksøke de pga. det.

Alternativet blir jo å ha en veiviser du må gå igjennom når du har innstallert IE7 hvor du må velge søkemotor og siden jeg liker å kunne bruke programmene med en gang etter at jeg har innstallert Windows uten å måtte gå gjennom tonnevis av veivisere syns jeg heller Microsoft burde få lov til å legge til sin egen søkemotor som standard.

MSN Search/Windows Live Search har jo også svært små markedsandeler og jeg syns det bare hadde vært bra at MSN får litt flere brukere selv om det på denne måten antagelig vis bare folk som ikke vet om noe bedre som kommer til å bruke MSN Search og de som bruke den ikke kommer til å bruke den fordi de syns den er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...