Gå til innhold

- Apple er arrogante


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes elektronikkbransjen i norge skulle ha blitt enige i at de skulle slutte å selge Ipod samtidig. Det hadde nok vært et virkemidde som som hadde virket.

6015829[/snapback]

Jepp, det kunne nok funket til en viss grad, men nå selger jo Apple iPod selv også så kundene som absolutt vil ha de vil jo sitte med sjegget i postkassa likevel.

 

En annen løsning kan være at hele bransjen legger på 10% på prisen og presiserer at den høyere prisen er fordi de holder seg innenfor norsk lov, og samtidig presisere at grunnen til at Apple selger disse billigere er at de har ulovlig dårlig kundeservice. En liten advarsel ved siden av prislappen kunne f.eks vært noe.

 

Når Apple selger direkte til kunden så er det jo klinkende klart at de bryter med forbrukerkjøpsloven med denne oppførselen. Men når de selger til elektrokjeder (næringsdrivende) så har jeg ennå ikke fått noen god forklaring på nøyaktig hvilken lov de bryter. (NB. Forbrukerkjøpsloven gjelder kun mellom kunden og det stedet han kjøpte noe, ikke mellom forskjellige ledd i salgskjeden eller mellom kunden og andre leverandørledd enn den plassen han kjøpte iPod'en)

Lenke til kommentar

Det er sånne ting som fikk meg til å kjøpe mp3-spiller fra creative istedet, billigere og bedre support! Jeg har aldri likt apple sin arrogante markedsføring, eks jeg så idag på en av apples egne sider: "samtlige eksperter er enige om at apples operativsystem er bedre enn windows." uten noen referanse til hvem samtlige eksperter var. Eller at de skrev: "nå kan du kjøre windows på apples overlegne hardware" såvidt jeg vet kjører apple intel, ati etc i likhet med mange vanlige pcer, hvorfor intel/ati etc skulle lage hardwaren overlegen pc sin struktur når apple har svært liten markedsandel er uforståelig, ingen tester som er gjort har heller dokumentert dette. Jeg liker heller ikke itunes sin monopolistiske markedsføring, samt at de bruker et teit format (når 95% bruker mp3 så bør en høre på majoriteten, se på hva som skjedde med sonys egne format, acc er ikke SÅ mye bedre enn mp3.) Eller at de kjeftet ei lita jente huden full for å foreslå tips til nye apple-produkter i USA...

 

Vell, måtte bare få ut litt anti-apple propaganda ;)

Lenke til kommentar

Min iPod streiket etter 13mnd,for en knapp måned siden. Jeg kjøpte den på best-buy i usa, dermed vil ingen forhandlere i norge sjekke den. Så sitter jeg her da...

Fant forresten ut at å få den på service hos apple koster 2190kr. :mad:

Tror jeg dropper planen min om å kjøpe iBook jeg :roll:

Lykke til Apple!

Lenke til kommentar

jeg hadde akkuratt tengt å kjøpe en nano...

 

jeg vil uansett ikke få dette problemet da jeg har lært ha en enkel "trygghetsforikring" kan gjøre.. :) kan da drite i garantier osv. bar levere produktet i butikk (så lenge dette ikke er elkjøp) å hente den når den er ferdig eller hente ny.. :D

 

men synes dette er fordorlig av apple.. :hrm:

forsetter dem litt til nå havner de snart på nivå med telenor og elkjøp.. (ikke noe å trakte etter)..

Endret av Bowman
Lenke til kommentar

Kjære Apple iPod brukere og kjære Harald Haaland, Apple iPod er verdens mest solgte iPod, den er også mest solgt i norge. Dette gjør at det er nokså mange returer på denne spilleren, men ikke flere returer en det er på andre langt mindre solgte spillere.

 

Apple tar imot iPod spillere, det er to relativt enkle metoder å gjøre dette på.

1. En er online registrering av produktet, dette gjøres her: http://www.apple.com/support/ipod/service/

2. Ring Apple Service Support og be om en CS (Customer Satisfaction code), oppsøk så en av Apples Service Sentere og levere iPod med SC kode hit.

http://www.apple.com/no/buy/locator/ (Alle med Apple Authorized Service Provider merke ved siden av seg, SKAL handtere saken for deg, men har du ikke ordnet CS kode så må dette gjøres først!

 

Hvis du får gjennomført metode 1 så er det meget rask turnover og du får hjelp med problemet ditt!

 

Hvis du skal klage over batteritid, så MÅ du gjonnomføre batteri optimalisering før du klager, sjekk her!

http://www.apple.com/batteries/ipods.html

Lenke til kommentar
Min iPod streiket etter 13mnd,for en knapp måned siden. Jeg kjøpte den på best-buy i usa, dermed vil ingen forhandlere i norge sjekke den. Så sitter jeg her da...

Fant forresten ut at å få den på service hos apple koster 2190kr.  :mad:

Tror jeg dropper planen min om å kjøpe iBook jeg  :roll: 

Lykke til Apple!

6018467[/snapback]

 

Apple har world wide service på produktene sine, du har nok bare hendvendt deg til feil forselger!

 

Kontakt en proffesjonell Apple Authorized Service Provider

 

http://www.apple.com/no/buy/locator/

 

? Apple Authorized Service Provider

Lenke til kommentar
jeg hadde akkuratt tengt å kjøpe en nano...

 

jeg vil uansett ikke få dette problemet da jeg har lært ha en enkel "trygghetsforikring" kan gjøre..  :) kan da drite i garantier osv. bar levere produktet i butikk (så lenge dette ikke er elkjøp) å hente den når den er ferdig eller hente ny..  :D

6020091[/snapback]

Og hvor mye har du betalt for denne forsikringen?

 

Du vet at det du beskriver der har du rett på uten å kjøpe forsikring?

 

Og hvor mange kroner sa du fløy ut vinduet? :p

Lenke til kommentar
Synes elektronikkbransjen i norge skulle ha blitt enige i at de skulle slutte å selge Ipod samtidig. Det hadde nok vært et virkemidde som som hadde virket.

6015829[/snapback]

Jepp, det kunne nok funket til en viss grad, men nå selger jo Apple iPod selv også så kundene som absolutt vil ha de vil jo sitte med sjegget i postkassa likevel.

 

En annen løsning kan være at hele bransjen legger på 10% på prisen og presiserer at den høyere prisen er fordi de holder seg innenfor norsk lov, og samtidig presisere at grunnen til at Apple selger disse billigere er at de har ulovlig dårlig kundeservice. En liten advarsel ved siden av prislappen kunne f.eks vært noe.

 

Når Apple selger direkte til kunden så er det jo klinkende klart at de bryter med forbrukerkjøpsloven med denne oppførselen. Men når de selger til elektrokjeder (næringsdrivende) så har jeg ennå ikke fått noen god forklaring på nøyaktig hvilken lov de bryter. (NB. Forbrukerkjøpsloven gjelder kun mellom kunden og det stedet han kjøpte noe, ikke mellom forskjellige ledd i salgskjeden eller mellom kunden og andre leverandørledd enn den plassen han kjøpte iPod'en)

6016768[/snapback]

 

Tillater meg en korrigering her;

 

I likhet med at forbruker som kjøper av forbruker kan reklamere ovenfor tidligere salgsledd; altså alle bakenforliggende ledd(alle!) så gjelder samme regel i forbrukerkjøpsloven. Dette følger av fkjl. §35.

 

Jeg kan fint ta springende regress mot Apple, om jeg så føler for det. Og ja jeg vet det går, fordi jeg tidligere har gjort det med Sony Ericsson Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...