Gå til innhold

Trojansk hest krever løsepenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vel tro det gikk ann å slå av maskinen og akksessere disken fra et annet OS og hente ut filene derfra?

 

AtW

6002843[/snapback]

Går dårlig hvis de er kryptert med f.eks RSA ;) Da er det egentlig fint lite man kan gjøre annet enn å betale.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Skulle vel tro det gikk ann å slå av maskinen og akksessere disken fra et annet OS og hente ut filene derfra?

 

AtW

6002843[/snapback]

Går dårlig hvis de er kryptert med f.eks RSA ;) Da er det egentlig fint lite man kan gjøre annet enn å betale.

6008613[/snapback]

 

Ja, eller hente opp den obligatoriske backupen :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Skulle vel tro det gikk ann å slå av maskinen og akksessere disken fra et annet OS og hente ut filene derfra?

 

AtW

6002843[/snapback]

Går dårlig hvis de er kryptert med f.eks RSA ;) Da er det egentlig fint lite man kan gjøre annet enn å betale.

6008613[/snapback]

 

Ja, eller hente opp den obligatoriske backupen :)

 

AtW

6009237[/snapback]

Joa, men vi snakker om Kari og Ola Nordmann her. De aner ikke hva backup er.

Lenke til kommentar

nå er det en stund siden jeg har brukt norton systemworks, men mener å huske at alt som ble flyttet eller slettet ble lagret i norton's papirkurv?

vil i såfall denne være i stand til å gjennoppprette filene?

 

men sletter programmet faktisk filer? ser jo at det står på meldingen, men kan ikke se det står nevnt noe sted at det faktisk gjør det. står bare at maskinen låses og at meldingen kommer opp. mulig det bare er en trussel?

 

har ikke hatt virus på rundt 6-7 år nå, så får vel bare krysse fingrene på at tingene mine får være i fred på disken...

Lenke til kommentar
Skulle vel tro det gikk ann å slå av maskinen og akksessere disken fra et annet OS og hente ut filene derfra?

 

AtW

6002843[/snapback]

Går dårlig hvis de er kryptert med f.eks RSA ;) Da er det egentlig fint lite man kan gjøre annet enn å betale.

6008613[/snapback]

Mener du at det ikke er mulig å hente ut filene dersom det er kryptert med RSA? Jeg vet ikke hva RSA er, men det høres rart ut om man klarer å sperre tilgang til alt av filer ved å bruke en slags krypteringsmodul :hmm:

Hva er egentlig RSA?

Lenke til kommentar
Skulle vel tro det gikk ann å slå av maskinen og akksessere disken fra et annet OS og hente ut filene derfra?

 

AtW

6002843[/snapback]

Går dårlig hvis de er kryptert med f.eks RSA ;) Da er det egentlig fint lite man kan gjøre annet enn å betale.

6008613[/snapback]

Mener du at det ikke er mulig å hente ut filene dersom det er kryptert med RSA? Jeg vet ikke hva RSA er, men det høres rart ut om man klarer å sperre tilgang til alt av filer ved å bruke en slags krypteringsmodul :hmm:

Hva er egentlig RSA?

6017789[/snapback]

RSA er et kraftig og mye brukt krypteringsalgoritme som man med store nok tall "aldri" klarer å knekke.

 

Lesestoff

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jepp og passord og sånt det tar vi og hardkoder inn i kildekoden, uten noen form algoritme.

 

:wee:

 

Noen har tydeligvis hatt hastverk, eller enorm mangel på kunnskap.

Cracka et VB program, en kompis lagde for å ta over pcen min på samme måte.

:!:

(6.0)

Endret av chills
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...