Gå til innhold

8/16-veis Opteron-system fra Selwyn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jeg godt, men det er sikkert interessant for andre aa hoere om dette ogsaa. Jeg har inntrykk av at dere leverer to forskjellige hovedkortprodukter for 8-sokkel Opteron, hvor den ene bruker Inifinipath for aa koble sammen to quad'er, og resulterende faar man distribuert minnet mellom to noder (mens minnet er delt paa hver quad), mens den andre hovedkortloesningen muligens er delt minne.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vi og en del andre Telenor kunder ble i går utsatt for 24stk. lite sammarbeidsvillige sentraler i går og dette førte til at sidene våre var nede! De skal være oppe nå!

 

Når det gjelder H8502 så er denne som i liket med H8501 laget rundt HTX Pro - IKKE IniniPath / InifiniBand som det har blitt hevdet enkelte steder. Hver CPU er en singel node med sin egen dedikerte minne bank (4stk - maks 16gb [i påvente av 8gb moduler fra Smart og ATP som vil 32gb pr CPU eller 256GB totalt]).

 

Vi har noen yttelses tester, men disse har jeg ikke fått helt taket på når det gjelder å legge ut :( Har også plansjer som forklarer oppsettet / konstruksjonen av H8502 for de som måtte ønske det!

 

Skulle det være noe mer, ta kontakt.

 

Med vennlig hilsen,

 

Iwill Norge AS

Lenke til kommentar
Når det gjelder H8502 så er denne som i liket med H8501 laget rundt HTX Pro - IKKE IniniPath / InifiniBand som det har blitt hevdet enkelte steder. Hver CPU er en singel node med sin egen dedikerte minne bank (4stk - maks 16gb [i påvente av 8gb moduler fra Smart og ATP som vil 32gb pr CPU eller 256GB totalt]).

Takk for informasjonen, fant forresten en god illustrasjon/presentasjon som går igjennom både HTX-PRO og Infinipath her:

http://www.hypertransport.org/docs/pres/HTX_Pres_110604.pdf

 

Når det gjelder båndbredden, er den pr. prosessor, Opteron har NUMA, hvilket her betyr at hver prosessor har dedikert minnebuss med to kanaler til sine lokale minnebrikker, og veldig lav latency til det lokale minnet. Likevel kan minne som er lokalt for en CPU adresseres av en annen, og tilgang skjer gjennom hypertransport link, med påfølgende latency hit. Mellom Quad'ene på H8502 virker det som om det er to HT linker som brukes, hvilket da etter min hukommelse skal gi en båndbredde på 6.4GB/s for kommunikasjon mellom Quad'ene. Internt på en Quad vil faktisk minnebåndbredde være 4x6.4GB/s (6.4GB/s pr. sokkel). Så H8502 har totalt en minnebåndredde på 51.2 GB/s.

 

Det som fortsatt ikke er klart for meg er om minnet på den ene Quad'en på H8502 kan adresseres fra CPU'er på den andre Quad'en, eller om kommunikasjon må skje ved MPI. Med andre ord, kan man utnytte alle prosessorer ved kun flertråding av et program?

 

Vi har noen yttelses tester, men disse har jeg ikke fått helt taket på når det gjelder å legge ut :( Har også plansjer som forklarer oppsettet / konstruksjonen av H8502 for de som måtte ønske det!

6040053[/snapback]

Veldig interessant, spesielt hvis det er delt minne, siden cache systemet på Opteron ikke er helt ideelt for mange prosessorer med delt minne. M.a.o. er jeg veldig nysgjerrig på å se om cache coherency vil gi en betydelig performance hit ved 16-kjerne løsning.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Tittet en gang til på presentasjonen jeg linket opp, og den gir såvidt jeg kan se svar på mitt spørsmål. På slide 15 står det at linken er CPU coherent, etter mitt skjønn betyr det delt minne.

Endret av Del
Lenke til kommentar
Når det gjelder H8502 så er denne som i liket med H8501 laget rundt HTX Pro - IKKE IniniPath / InifiniBand som det har blitt hevdet enkelte steder. Hver CPU er en singel node med sin egen dedikerte minne bank (4stk - maks 16gb [i påvente av 8gb moduler fra Smart og ATP som vil 32gb pr CPU eller 256GB totalt]).

6040053[/snapback]

Takk for oppklaringen, tenkte meg også at det var HTX som ble benyttet. Hva er maks minnekapasitet ved bruk av DDR400-moduler?

 

Vi har noen yttelses tester, men disse har jeg ikke fått helt taket på når det gjelder å legge ut :( Har også plansjer som forklarer oppsettet / konstruksjonen av H8502 for de som måtte ønske det!

6040053[/snapback]

Jeg er interessert i både ytelsestester og tekniske plansjer for H8502. Hva med priser?

 

Ellers synes jeg det er positivt at Iwill, som første OEM av arbeidsstasjon- og tjenersystemer, nå har etablert seg i Norge. Ved siden av H8502, så synes jeg at H4204, H2107 og ZMAXd2 er meget interessante produkter. Hvis kvaliteten og ytelsen er god så bør disse løsningene være meget konkurransedyktige med hva som ellers finnes i det norske markedet i dag.

Lenke til kommentar

Hei,

 

H8502 kan bruke opp til 128GB med 32stk DDR 3200 REG/ECC brikker (Smart Modular brikker er anbefalt). Det er snakk om at man også skal lage 8GB moduler som gir H8502 opp til 256GB men disse vil måtte være på 2700/2100 og ikke 3200.

 

Prisen på H8502 kan du se på vår webshop, husk da at dette er kun barebone priser og at du må legge til RAM, CPUer, disker etc. Om det er noen som ønsker priser på ferdig konfig. løsninger, ta kontakt med oss på epost. Ta også kontakt om det er noen som ønsker PDFer etc.

 

Takker og bukker!

 

Med vennlig hilsen,

 

Iwill Norge AS

Endret av Iwill Info
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...