Gå til innhold

Plugg gitaren i USB-porten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg melder meg faktisk inn i rekken av mennesker som sier at dette må testes så fort det blir tilgjengelig. Det høres jo fryktelig spennende ut for den gjevne Hvermansen som driver med litt hobbyinnspillinger og lignende. :)

 

PS: sjekk også SoundTechs OFFISIELLE FORUM. Der kan man plukke opp uttalelser fra utviklerene og svar på spørsmål som dukker opp rundt produktet. :)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Da jeg så overskriften, tenkte jeg: denne så jo spennende ut, men blir sikkert dyr. Jeg tok feil, prisen ser jo overkommelig ut!

 

Håper det blir en test på denne, ja. Som Kjellvez lurer jeg litt på hva ASIO er...

5997405[/snapback]

 

:-) Jeg lurer ikke på hva ASIO er, men om mangelen på ASIO fører til så høy latency at den ikke kan brukes live. Ergo trengs det test

 

Mer om ASIO her:

http://www.soundblaster.com/resources/read...eid=53937&cat=3

Lenke til kommentar

Hvis den er kjapp nok er den sikkert grei til "skisseblokk"-bruk. Men for meg sitter halvparten av lyden i forsterkeren og eventuell pedaler i forkant. Jeg er vel ikke egentlig ute etter "Digital Quality Sound" fra gitaren, hadde jeg vært det hadde jeg ikke kjørt med en rølpete rørforsterker og vrengpedaler. Så jeg har ingen umiddelbare planer om å slenge Shure-mic'en i skuffen.

 

Men det hadde vært morsomt å ha når jeg er på reise og sitter på hotelrommet med gitaren og den bærbare PC'en og ikke har forsterkeren med allikevel.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Syns fortsatt at det er litt for dårlig prosessering i PC til å håndtere lyder fra instrumenter. Billige lydkort gir altfor høy forsinkelse. Det er lite attraktivt på markedet da det meste av utstyr som duger ligger høyt i pris.

Det holder å bruke mic-inngang for meg. :)

Lenke til kommentar

TWFA: Imponerende at du drar med deg gitaren og laptopen når du er på reise. :)

 

inventum: Man kan få rimelig grei "real time" på Soundblasterkort. Live!-kortet mitt får jeg 5.33 ms latency på, og det er greit nok for mitt bruk. Man trenger noen uoffisielle drivere, men for hobbybruk går det ganske fint.

Lenke til kommentar
TWFA: Imponerende at du drar med deg gitaren og laptopen når du er på reise. :)

 

5998697[/snapback]

Laptopen er arbeidsredskapet mitt, det er snakk om jobbreiser, ikke ferie. (Skjønt jeg tar den med på hytta.) Gitaren tar jeg med hvis jeg skal være lenge borte. Når du skal bo på et hotellrom i USA i 3-4 uker er det greit å ha litt adspredelser etter jobben.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Laptopen er arbeidsredskapet mitt, det er snakk om jobbreiser, ikke ferie. (Skjønt jeg tar den med på hytta.) Gitaren tar jeg med hvis jeg skal være lenge borte. Når du skal bo på et hotellrom i USA i 3-4 uker er det greit å ha litt adspredelser etter jobben.

5998800[/snapback]

 

Jo, jeg vet.. Har vært i akkurat samme greia (hotellrom, USA, 3-4 uker, midt ute i bushen), og skulle gjerne hatt med gitaren da. Men alt stresset med å ta med gitaren på flyet og sånt ble litt i meste laget for meg. Holder meg til å dra tomhendt bortover, og komme hjem med en ny en ;)

Lenke til kommentar

Det blir jo omtrent det samme som å plugge gitaren rett i line-in på lydkortet. Det blir jo ikke noe særlig fyldig lyd av det. Skal det være noe å høre på, må man kjøre det gjennom et program som legger på effekter. Problemet med det er jo at man der får temlig mye delay, ettersom signalet skal behandles digitalt i realtime.

Lenke til kommentar
Det blir jo omtrent det samme som å plugge gitaren rett i line-in på lydkortet.

5999920[/snapback]

Snikksnakk. Det sexy her er ad-konverter og pre-amp er bygget inn i kabelen. Det BØR ikke være det samme som å plugge rett inn i en line-in. Om det fungerer tilfredstillende er jo spørsmålet. Etter å ha sett på specsene tviler jeg jo litt.

(Å snakke om effekter har lite eller ingenting med denne greien å gjøre.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...