Gå til innhold

Frankrike lanserer EuroGoogle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha!! Så idiotisk.. Fy faen i helvete...

5996867[/snapback]

Nøyaktig hvorfor er det "idiotisk" at det kommer fler produkter og mer konkurranse ut på et marked? :roll:

5996881[/snapback]

Fordi dette er et steg på veien til å erobre europe, kanskje verden. Sett ut ifra EU(Frankrike og Tyskland).

 

Sier bare BRENN!!

Lenke til kommentar
Haha!! Så idiotisk.. Fy faen i helvete...

5996867[/snapback]

Nøyaktig hvorfor er det "idiotisk" at det kommer fler produkter og mer konkurranse ut på et marked? :roll:

5996881[/snapback]

Mer konkurranse er bare av det gode, gitt at det ikke er skitne knep med i spillet. Dette prosjektet, derimot, ser ut som en elefant-stor komite-mus, og ligger derfor an til å bli som OSI-protokollen: stor, omfattende, enormt komplisert, og lite brukt.

 

Det finnes mange slike prosjekter, som virker som om de er ment ene og alene å kanalisere penger til favoriserte institusjoner uten å komme i konflikt med EU-reglene. Jeg har selv vært med på slike prosjekter, og det kommer svært lite praktisk ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg sverget til Altavista en gang men Google var bedre så gikk jeg over til den. Hvis jeg får bedre resultater med den nye euro søkemotoren ser jeg ikke grunnen til å unngå den.

 

Min paranoide venn her som tror den nye søkemotoren er en del av europas planer om verdendominans burde kanskje være mer bekymret pga. Google og dens vertnasjon. :D

 

Year 2015, Google becomes self aware. Google bots destroy all major earth cities. hehe

Lenke til kommentar
La dem opprette så mange søkemotorer de bare vil. Jeg personlig kommer til å fortsette å bruke Google.  :)

5996990[/snapback]

 

Personlig kommer jeg til å bruke den jeg mener er best til mitt søk.

 

AtW

5997496[/snapback]

Enig der. Men jeg bruker ikke noe som er laget av EU. Så om den måtte gi de beste søkene eller ikke..

Lenke til kommentar

Personlig kommer jeg til å bruke den jeg mener er best til mitt søk.

5997496[/snapback]

Enig der. Men jeg bruker ikke noe som er laget av EU. Så om den måtte gi de beste søkene eller ikke..

5997988[/snapback]

Mao. du synes det er helt greit å bruke et produkt, såfremt du ikke har personlige fordommer mot det. :lol:

Lenke til kommentar

Personlig kommer jeg til å bruke den jeg mener er best til mitt søk.

5997496[/snapback]

Enig der. Men jeg bruker ikke noe som er laget av EU. Så om den måtte gi de beste søkene eller ikke..

5997988[/snapback]

Mao. du synes det er helt greit å bruke et produkt, såfremt du ikke har personlige fordommer mot det. :lol:

5998059[/snapback]

Jepp.

Lenke til kommentar
Må bare spørre: Hva har Google med USA? Skal vi straffe Sesam fordi det ligger i Norge?

5998101[/snapback]

Fordi i USA er det ikke vi som bestemmer. Og husk: det er Georg Bush som styrer landet, og den mannen er ikke serlig til å stole på.

Ta f.eks. det at amrikanske myndigheter krevde å få utlevert søkedata fra Google og MSN. Vis alle disse selskapene og serverne dems finnes på amrikansk grunn, kan så og si amrikanske myndigheter overvåke alt og alle, uavhengig om de bor i USA eller ikke.

Eller vis amrikanske myndigheter har lyst til å filtre bort noen nettsider de ikke vil vise for verden kan de bestemme fjerne dette. (f.eks. infoen om regjeringen i USA sto bak 9/11) Og selv om nettsidens servere blir ikke finnes på amrikansk grunn blir det veldig vanskelig å finne websiden siden den ikke finnes i søkmotorene.

 

Lignende kan selfølgelig også skje i andre land. Men nettop derfor er det viktig å få spredd slik informasjon rundt omkring i alle land slik at det alltid vil være mulig å finne den riktige og relevante informasjonen og at konsikvensene ikke blir så store vis en slik skandale skal skje.

Lenke til kommentar
La dem opprette så mange søkemotorer de bare vil. Jeg personlig kommer til å fortsette å bruke Google.  :)

5996990[/snapback]

 

Personlig kommer jeg til å bruke den jeg mener er best til mitt søk.

 

AtW

5997496[/snapback]

Enig der. Men jeg bruker ikke noe som er laget av EU. Så om den måtte gi de beste søkene eller ikke..

5997988[/snapback]

 

 

Og det er rett og slett idiotisk, man burde basere sine valg utifra hva som passer en best, men jeg skjønner det er vanskelig å forstå for en som er full av anti EU propaganda og mener EU er onde mennesker som vil ta over verden.

Lenke til kommentar
La dem opprette så mange søkemotorer de bare vil. Jeg personlig kommer til å fortsette å bruke Google.  :)

5996990[/snapback]

 

Personlig kommer jeg til å bruke den jeg mener er best til mitt søk.

 

AtW

5997496[/snapback]

Enig der. Men jeg bruker ikke noe som er laget av EU. Så om den måtte gi de beste søkene eller ikke..

5997988[/snapback]

 

 

Og det er rett og slett idiotisk, man burde basere sine valg utifra hva som passer en best, men jeg skjønner det er vanskelig å forstå for en som er full av anti EU propaganda og mener EU er onde mennesker som vil ta over verden.

5999095[/snapback]

Jaja, plager ikke meg om det er "vanskelig å forstå". Vet bare at EU er dumt. Og om de vil ta over verden, det vet jeg ikke noe om.

 

Men du for leve i troen da vettu :p Den som ber, for vel oppfylt ønsket sitt.

Lenke til kommentar
Jeg sverget til Altavista en gang men Google var bedre så gikk jeg over til den. Hvis jeg får bedre resultater med den nye euro søkemotoren ser jeg ikke grunnen til å unngå den.
Jeg gikk også over fra Altavista (med fler) til Google, skifter gjerne til bedre om de kommer, og har prøvd endel nye prosjekter etter at Google ble dominerende. Jeg skifter gjerne igjen, men da må det også være bedre.

 

Det sies (uten at Google bekrefter tallene) at Google har over 100000 maskiner i sitt nett. Det sier seg selv at en nykommer må ha enorme ressurser eller noe utrolig revolusjonerende (aller helst begge deler) for å konkurrere med Google.

Min paranoide venn her som tror den nye søkemotoren er en del av europas planer om verdendominans burde kanskje være mer bekymret pga. Google og dens vertnasjon. :D

5997066[/snapback]

Jeg antar det er meg det siktes til. Jeg er ikke paranoid, jeg tror ikke dette prosjektet vil resultere i noe, ganske enkelt fordi jeg har selv vært med på denslags. (Og når var siste gang noen Frankrike lanserte noe fantastisk nytt innen IT?)

 

Når det er sagt, er jeg ikke i tvil om at det er mange muligheter for nyskapning, jeg har f.eks. ved flere anledninger hatt behov for å søke på ord i spesifikke tidsrom, men de som leverer den tjenesten har tydeligvis små ressurser. Hos Google ser jeg at oppslag kommer og går over tid for emner jeg søker på over lang tid.

 

Jeg regner med andre her også har søkebehov som Google ikke tilfredsstiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...