Gå til innhold

Radeon X1900 GT testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er det like klokkevennlig som 7900gt ?

5996536[/snapback]

Lurte litt på det samme. En nedskalert R580, kan den flashes opp igjen? ;)

5996544[/snapback]

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0410220347.html

While some of the Radeon X1900 GT parts will sport “fallout” R580 chips that do not have 48 pixel processors fully-functional, quite a lot of such products will feature fully-fledged R580 chips with some of execution units halted.

Det ser ut til at det i hvertfall i teorien skal være mulig å flashe kortene.

 

Ut i fra testen fikk de presset opp klokkefrekvensen på kjernen med 13% (fra 575 til 649 MHz) og minnet med 20% (fra 1190 til 1432 MHz). I følge ytelsetestene ga dette en ytelseøkning på rundt 10%. Nå er trolig overklokkinga gjort enklest mulig med standard kjøler og standard spenning så det er sikkert mer å gå på for overklokkere.

Lenke til kommentar
For veldig mange er ATi allerede for sent ute... jeg har hatt 7900GT i over en mnd, og betalte bare 2500. Men konkurranse er selvsagt bra, jeg tviler bare dessverre på at det er noe særlig mer å presse prisene i dette skiktet... Hvis de i det hele tatt klarer å matche 7900GT på pris...

5996807[/snapback]

Jeg er vel neppe alene om å avvente kjøp ved nylanseringer til prisen har kommet ned på 'spiselig' nivå. Da har det lite å si om ATI kommer noen måneder etter nVidia..

Lenke til kommentar
For veldig mange er ATi allerede for sent ute... jeg har hatt 7900GT i over en mnd, og betalte bare 2500. Men konkurranse er selvsagt bra, jeg tviler bare dessverre på at det er noe særlig mer å presse prisene i dette skiktet... Hvis de i det hele tatt klarer å matche 7900GT på pris...

5996807[/snapback]

Jeg er vel neppe alene om å avvente kjøp ved nylanseringer til prisen har kommet ned på 'spiselig' nivå. Da har det lite å si om ATI kommer noen måneder etter nVidia..

5996913[/snapback]

 

hvis du venter "noen måneder" er det jo allerede noe nytt på trappene.

Lenke til kommentar

Litt tanker fra meg om kortet:

 

1. Kortet kommer sent og er ikke i butikken enda. Folk orker ikke å vente på at det kommer i butikken. Tror mange er lei av div utsettelser fra alle hardware produsenter. Mange går nok heller for noe som er i butikken når de bestemmer seg får å kjøpe i stedet for å vente på noe som kommer "snart".

2. Kortet yter (i følge testen) ca likt som 7900gt.

3. Mange som ikke følger så veldig med på hardware fronten har kansje hørt at 7900gt er et godt kort og har ikke hørt om 1900gt enda.

Hvis jeg skulle annbefale noen et kort nå i den prisklassen hadde det blitt 7900gt.

4. jeg tror ikke kortet blir billigere enn 7900gt med det første pga at utsalgspris i USA er satt til 350dollar som ikke kommer til å bli 2500kr her til lands. Nermere 3000-3500 tenker jeg. Og da er er et 7900gt kort billigere.

 

Tror ikke dette kortet kommer til å bli en hit.

Tror ikke Ati kommer til å bli det beste alternativet helt til det kommer en ny serie. Pleier egentlig å like Ati best men tror Nvidia "vinner" denne runden.

 

Bare noen tanker fra meg.

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...