Gå til innhold

Drep eller bli drept i The Ship (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere gidder å lese så kan dere se at det står at det var ment som en HL2-mod og at flere versjoner er ute på nett. Men fortsetter dere å lese så kan dere også lese at det er nå et eget spill som kommer i butikkene (i tillegg til Steam-utgivelse senere).

Har selv ikke spilt HL2-moden, men jeg syns idèen er god og kommer til å følge med på dette fremover :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprettet en konto her BARE for å svare på denne tråden, heh. :thumbup:

 

The Ship(demo) er utgitt av Outerlight ltd, som et Mod, basert på Hl-1.

 

http://www.theshiponline.com

 

Outerlight sluttet å utvikle dene Moden etter at de slapp V0052, ca rundt årskiftet 04/05, for å begynne med fullversjonen, The Ship Source. (Moden kan lastes ned her:http://www.outerlight.com/theship/)

(Det kan være få på serverene på dagtid, dels fordi fokuset nåe er rettet på fullversjonen. )

 

Outerlight er med på E3 messa, ved stand 2400.

 

Betaversjonen blir sluppet rundt 15. Mai, og selve spillet vil bli sluppet som kjøpeversjon ved Steam 21 Juni.

 

(Btw, jeg er med i betatestergjengen, hvis noen lurte :) Send en email hvis du lurer på noe.)

 

TRAILER:

Det ligger foreløpig 2 E3 trailere ute:

 

http://www.e3insider.com/products/?productID=CE9W73OBPG

 

Bare å telle ned for 15. Mai! :dribble:

 

 

___________________

A part of The Ship Nurse team.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes også det er knall. Har spilt en ikke-så-orignal versjon. Det er, som Stealth sa, litt vrient å lære seg i starten. Spillet mangler (og trenger) en treningsfunksjon. Det har en offline-funksjon som man kan bruke til å spille mot boter da.

 

Det er forskjellige skip man spiller på (de fungerer akkurat likt som MP-brett i andre spill), og de har stor variasjon i størrelse og attraksjoner (noen har mange etasjer, noen har få, noen har også basseng, butikker, dansehall, osv).

 

Det er lite som kan sammenlignes med The Ship. Å se på det som et slags HL2 Deathmatch blir veldig feil.

 

Det beste jeg kan gjøre, er å beskrive det som en slags hybrid av The Sims og Hitman, som foregår til sjøs, og hovedsaklig spilles over nett.

 

At jeg sammenligner med Hitman er selvsagt fordi det hele handler om at du får i oppdrag å drepe en av de andre gjestene på skipet, og en av de andre har i oppdrag å drepe deg.

 

Jeg sammenligner The Ship med The Sims fordi du har "needs". Du må spise og drikke, gå på do, dusje/vaske hendene, underholdes (ved å lese bøker, danse, spille biljard, osv), snakke med folk, sitte, sove, osv.

Du kan faktisk også bytte klær, som kan forvirre mannen som leter etter deg.

 

Det kan faktisk også minne litt om det gamle C64/Amiga-spillet Spy vs. Spy, nettopp fordi det hele tiden er to stykker som vandrer rundt og prøver å kverke hverandre.

 

Det hele foregår slik at du løper rundt på skipet, roter i skuffer og skap etter alt mulig (våpen, klær, blader og bøker, sovepiller, snacks, brus, og alt annet du kunne tenke deg), og prøver å finne måter å drepe målet på. Du kan selvsagt utnytte alle mulige ting for å ta knekken på han, for eksempel ved å følge med på når han må på do eller når han må sove.

 

 

For de som lurer på grafikken, så er den forøvrig veldig fin. Spillet bruker Source-motoren (som brukes i HL2), men det hele er gjort litt mer "cartoony", for å få en annen stil.

 

Det er egentlig vanskelig å forklare hvordan spillet er. Om du synes en hybrid mellom The Sims og Hitman (som spilles på nett) høres spennende ut, og ikke er så gjerrig at du vil gi vekk usle 80kr, så råder jeg deg til å skaffe spillet. Det er kjempebra laget.

 

Igjen, ikke se for deg en HL2DM med en ekstra gamemode hvor du skal drepe kun èn person. Det er langt ifra HL2DM... og noe annet spill du noen gang har spilt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...