Gå til innhold

Ny bærbar! Ca 8000 kroner!


J0ll1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på jakt etter konfirmasjons gave til en jente!

PCen blir nok mest brukt til "the sims", og andre "små" spill, samt musikk, film og internett!

 

Kravene er at det er 512Mb minne, 60Gb eller større og ikke celeron prosessor, med mindre noen forteller meg at celeron er blitt knallbra i det siste!

Siste og avgjørende kravet er at prisen ikke skal være over 8000 kroner!

 

Er dette noe å satse på`?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317753

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den der har integrert skjermkort. Ikke mye å satse på dersom den skal brukes til spill. Da duger denne bedre.

5990875[/snapback]

 

Sempron prosessor, men utvilsomt et bedre skjermkort.

5990956[/snapback]

 

X300 og X600 skiller faktisk ikke noe særlig, og vil fungere like bra i de spill disse kortene takler.

 

Jeg hadde klart gått for FS som jon_o her anbefaler grunnet mye bedre prosessor som gir god batteritid grunnet lite strømforbruk, og også utvikler mye mindre varme som igjen gir mindre støy...

Lenke til kommentar

Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

5994470[/snapback]

 

:no::no::no::no:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

5994470[/snapback]

 

:no::no::no::no:

5994520[/snapback]

Bra argumentert Jada-jada :dontgetit:

Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

5994470[/snapback]

 

:no::no::no::no:

5994520[/snapback]

Bra argumentert Jada-jada :dontgetit:

5994605[/snapback]

 

Jeg har gitt de så mange ganger før om denne maskinen efikkan anbefaler om og om igjen "senest for to tre dager siden" så det egentlig bare å finne mine innlegg...

 

FS maskinen har en mye bedre prosessor med tanke på varme og støy og dette er vesentlig for de fleste.

 

Acer maskinen har en Sempron prosessor som utvikler masse varme og derfor en vifte som blåser/støyer kraftig hele tiden (hvem vil ha dette)

 

Spillemessig er disse kortene helt på det jevne, og det fra egen erfaring (hatt de begge) men efikkan mener X600 er så mye bedre med grunn i en japansk test som ikke holder mål :roll: (gidder ikke å diskutere dette mer)

 

Uansett så hadde jeg valgt FS maskinen mest på grunn av prosessoren!!

Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

5994470[/snapback]

 

:no::no::no::no:

5994520[/snapback]

Bra argumentert Jada-jada :dontgetit:

5994605[/snapback]

 

Jeg har gitt de så mange ganger før om denne maskinen efikkan anbefaler om og om igjen "senest for to tre dager siden" så det egentlig bare å finne mine innlegg...

 

FS maskinen har en mye bedre prosessor med tanke på varme og støy og dette er vesentlig for de fleste.

 

Acer maskinen har en Sempron prosessor som utvikler masse varme og derfor en vifte som blåser/støyer kraftig hele tiden (hvem vil ha dette)

 

Spillemessig er disse kortene helt på det jevne, og det fra egen erfaring (hatt de begge) men efikkan mener X600 er så mye bedre med grunn i en japansk test som ikke holder mål :roll: (gidder ikke å diskutere dette mer)

 

Uansett så hadde jeg valgt FS maskinen mest på grunn av prosessoren!!

5995137[/snapback]

Nok en gang må jeg si deg at X600 er klart bedre enn X300. Du må ikke blande skjermkort for bærbare med skjermkort for stasjonære, for de yter ulikt, siden skjermkort for bærbare ofte er klokket lavere for å spare strøm. Og det er ikke på grunn av noen japansk test. Skaff deg erfaring med dette selv så ver du hva jeg mener. X300 er et billigklassekort og i samme generasjon som X600, som er et "middelklassekort". Du må ikke blande X300 og X1300 heller, for X1300 er bedre enn X600.

 

Du har også glemt at det finnes en Sempron-prosessor som bare bruker 25W, og det er nok denne som sitter i Aceren. Så dette argumentet holder heller ikke mål.

 

Jada-jada: Nå er det tredje gangen på kort tid jeg tar opp dette med deg. Alle kan gjøre feil, men jeg synest ikke at du bør komme med gjentatte feilopplysninger som villeder andre forumbrukere. Jeg håper at du ikke blir støtt av at jeg sier det rett ut til deg.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Virker bra.. Men er slettes ikke sikker på om jeg vil gå for Sempron, da ikke alt jeg har hørt om denne veldig positift... (?)

 

Men jeg tar sikkert feil.. Ikke allverdens penger det er snakk om og det er tross alt en laptop til en 14 år gammel jente!

5994387[/snapback]

Sempron er ikke like kraftig som Pentium M, men jeg ville like vel gått for den pcen på grunn av bedre skjermkort og lenger batteritid.

 

Hilsen,

efikkan.

5994470[/snapback]

 

:no::no::no::no:

5994520[/snapback]

Bra argumentert Jada-jada :dontgetit:

5994605[/snapback]

 

Jeg har gitt de så mange ganger før om denne maskinen efikkan anbefaler om og om igjen "senest for to tre dager siden" så det egentlig bare å finne mine innlegg...

 

FS maskinen har en mye bedre prosessor med tanke på varme og støy og dette er vesentlig for de fleste.

 

Acer maskinen har en Sempron prosessor som utvikler masse varme og derfor en vifte som blåser/støyer kraftig hele tiden (hvem vil ha dette)

 

Spillemessig er disse kortene helt på det jevne, og det fra egen erfaring (hatt de begge) men efikkan mener X600 er så mye bedre med grunn i en japansk test som ikke holder mål :roll: (gidder ikke å diskutere dette mer)

 

Uansett så hadde jeg valgt FS maskinen mest på grunn av prosessoren!!

5995137[/snapback]

Nok en gang må jeg si deg at X600 er klart bedre enn X300. Du må ikke blande skjermkort for bærbare med skjermkort for stasjonære, for de yter ulikt, siden skjermkort for bærbare ofte er klokket lavere for å spare strøm. Og det er ikke på grunn av noen japansk test. Skaff deg erfaring med dette selv så ver du hva jeg mener. X300 er et billigklassekort og i samme generasjon som X600, som er et "middelklassekort". Du må ikke blande X300 og X1300 heller, for X1300 er bedre enn X600.

 

Du har også glemt at det finnes en Sempron-prosessor som bare bruker 25W, og det er nok denne som sitter i Aceren. Så dette argumentet holder heller ikke mål.

 

Jada-jada: Nå er det tredje gangen på kort tid jeg tar opp dette med deg. Alle kan gjøre feil, men jeg synest ikke at du bør komme med gjentatte feilopplysninger som villeder andre forumbrukere. Jeg håper at du ikke blir støtt av at jeg sier det rett ut til deg.

 

Hilsen,

efikkan.

5995768[/snapback]

 

Jeg kan skille skjermkort fra stasjonært og bærbart veldig godt efikkan og jeg har hatt BÆRBARE med både X300 og X600 og de skiller ca 400 poeng i 3DMark 03 men dette er ikke merkbart "men målbart"...

 

Begge disse kortene takler "de samme spillene" "den samme" oppløsning når man spiller, og det er dette jeg tenker på med "merkbart" kontra "målbart"...

 

Jeg har bygget stasjonære maskiner i en 10 åreperiode, jeg har også hatt godt og vel over 20 forskjellige bærbare de 5 siste årene med forskjellige skjermkort og begynner faktisk å VITE hva jeg snakker om...

 

De bæbare maskinene jeg har hatt har hatt disse forskjellige "spille kortene" ATI 960064MB-ATI 9700128MB-ATI X300 128MB-ATI X600 128MB-Nvidia GO6600-Nvidia GO 6800, og Dell 9400 med Nvidia GO7800 er den siste maskinen jeg har nå.

 

Jeg har hevdet og hevder forsatt at man bør kjøpe en maskin med minimum X700 eller GO6600 for og få en grei spilleopplevelse samt disse to kortene yter helt på det jevne.

 

Maskinen du anbefaler om og om igjen har det blitt skrevet flere negative poster om ang mye støy og derfor fraråder jeg denne. og at PentiumM Centrino prosessorer er mindre støyende en AMD Sempron samt de lett kan undervoltes er ikke en hemlighet for de fleste...

 

Du har anbefalt SHG maskiner i en lang tid helt til jeg spurte deg om du i det hele tatt viste noe om produktet, etter dette så flippet du over til denne Acer maskinen som du sikkert heller ikke har noe forhold til...

 

Nå går det en klagetråd om akkurat disse maskinene som du anbefalte i to-tre mnd... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=565964

 

Jeg har en Dell 9400 samt en Acer 1642WLMI i dag så jeg har ikke noe i mot Acer i det hele tatt, jeg kan med glede anbefale Acer 1642WLMI som vil takle Sims helt greit samtidig som den er helt stille hvis man bruker programmet Notebook Hardware Control og undervolter litt (dette er veldig enkelt)

 

Acer 1642 WLMI har et integrert skjermkort på 128MB som overasket meg veldig da jeg spiller litt eldre spill som Mafia-Medal of Honor-Max Payne1-2-Hitman 1-2-3 i medium oppløsning helt greit, og Sims krever mindre effekt en enkelte av disse spillene men jeg vil alikevel ikke anbefale denne til andre som spiller tyngre 3D spill...

 

Alle kan gjøre feil men ikke kom med dårlige anbefalinger til en 14 år gammel jente som skal kanskje få sin første bærbare maskin efikkan, og jeg håper du ikke blir støtt når jeg må si dette rett ut til deg...

 

Til trådstarter jeg håper du tror jeg vet hva jeg skriver om, og jeg ønsker av hele mitt hjerte at denne jenta skal få en maskin henne blir godt fornøyd med.

 

Link til Acer 1642 WLMI som jeg har skrevet litt om!!

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25622

 

Mvh

 

Jada-jada

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
For å komme tilbake til tema: Jeg er onkel til en jente som skal konfirmere seg neste søndag. Hun ønsker seg en liten laptop som hun skal sitte med på fanget og putte i skolesekken, så hun får en Dell Inspiron 630M. Med 1 stk minnebrikke på 512 Mb og det største batteriet (5 timer levertid) koster datamaskinen kr 8.040,- levert hjem på døren.

5996804[/snapback]

 

Grei den hvis man ønsker en maskin med den type skjerm, men regn med leveringstiden fra Dell... " Fra en uke til 3mnd "

Lenke til kommentar

Jeg har selv FJS maskinen, etter annbefaling fra Jada-Jada! Angrer ikke ett sekund på att det var den jeg kjøpte! Hører ikke at den er på, uten om med spilling, da går viften av og til men det hører du såvidt! Selv om det er ett X300 så fikk jeg 10598 poeng på 3DMark 2001 og 3400 poeng på 3DMark 03! Så dette skjermkorte duger bra til de ikke aller nyeste spillene! Men denne maskinen er til å anbefale på det sterkeste terningkast 6 av meg! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...