Gå til innhold

Omtale av Blazing Angels: Squadrons of WWII (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene som vises i artikkelen og bildesnurren gir et helt feil inntrykk.

Jeg fikk hakaslepp av det som ser ut som fete lyseffekter og mye detaljer på de forminskede bildene.

Men når man velger "Se større versjon" er strekene kantete, objektene lite detaljerte og presentasjonen generelt lite spiselig.

 

Kanskje skjermkort burde hatt en pipeline der de først genererer bilder til en høy oppløsning (1600*1200) og så bruker jpeg komprimering til 1280*1024 som et filter for å gjøre det hele penere. :hmm:

Lenke til kommentar

må sjekke en demo av dette.. vil ikke installere starforce.

 

EDIT:

Selv demoen hadde starforce. NB! jeg skal ikke gjøre dette til en tråd om starforce, men jeg ergrer meg hver gang jeg ser ett spill som bruker det, desverre.

 

Hey all,

 

I wanted to start this thread to discuss this new, invasive, obnoxious copy protection scheme. For a primer see this thread on Soldiers of WW2 and this one on the D-Day demo.

 

THIS THREAD IS NOT MEANT TO SUBVERT OR WORKAROUND COPY PROTECTION, NOR IS MEANT TO BE A PRO-PIRACY DISCUSSION. The purpose here is to discuss the METHOD in which this scheme is administered, and what if anything we can do about it. PLEASE don't let this turn into a typical piracy argument that will result in a locked thread.

 

Here's what we know so far:

 

* Starforce is an extremely aggressive method of copy protection that actually works at the hardware level of your PC.

 

* It installs device drivers WITHOUT YOUR KNOWLEDGE or CONSENT.

 

* these device drivers are HIDDEN from normal view. They can be displayed by opening Device Manager, and clicking on "View" and then on "Show Hidden Devices"

 

* Even DEMOS install Starforce! as if there could be ANY possible reason for copy protecting a DEMO.

 

* Removal of the full game or demo that installed the drivers DOES NOT REMOVE THE STARFORCE DEVICE DRIVERS.

 

* important: manual removal of the device drivers can result in severe system problems. Some users have reported having to fully format and reinstall their OS, others have reported that their CD drives no longer read certain CD's after removal. DO NOT ATTEMPT MANUAL REMOVAL, instead, use the Starforce Remover located at my website. Note: I did not create this remover, I'm just hosting it.

 

* as far as I know, there is NO MENTION of the Starforce drivers in the EULA's of games that use it. If anyone knows different, please let us know.

 

I am considering (just considering at this point) starting a sort of grassroots campaign to boycott games and publishers who use starforce. To lift the boycott, I believe certain conditions must be met, including:

 

1. FULL DISCLOSURE of the installation of Starforce drivers during the intial stages of the game install, and it should be clearly noted, and not buried in small print.

 

2. when the game is uninstalled, it should give the option to also uninstall the Starforce drivers.

 

Personally, i'd like to see the fact that Starforce will be installed printed on the game box itself, to give the consumer the option to not buy it.

 

I am thinking about starting a webpage, something like boycottstarforce.org ... and list all this info, along with all games (and demos!) known to install it. I would post the games list in bold print on the front page, alphabetized, so you could find it easily.

 

Thoughts?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg installerte demoen, ville teste. Fant en god "starforce remove utillity" så jeg tok sjangsen på tross av tidligere erfaring, og det gikk greit.

 

Men spillet. Jeg vet ikke helt hvilket inntrykk jeg fikk. Jeg satt spillet på 1600*1080/50? med 2x antialiasing. Ting så pent "nok" ut, men langt under imponerende som demo kommetatoren liksom forsøkte å overtale deg om med jabbingen sin. Det var noe uferdig og kritisk fremskyndet følelse med hele dette spillet synes jeg.

 

Og i en PC demo så er det rimelig teit at kommentatoren referer til xbox stick navigasjoner så man ikke har filla peiling på hva man skal bruke på pc'en.

 

Jeg synes mange av bildene så lovende på atmosfære og omgivelser, men det var noe uggent med dette spillet.

 

Det gjør meg ingenting at dette spillet ikke er en flysimulator. Det kan være rimelig overveldende å oppleve å fly i formasjon med hundrevis av allierte og så havne i en kaotisk konfrontasjon med inntrykk og realistiske lyder i full surround uten å måtte tenke på at du skal simulere en reell situasjon med hundrevis av taster. Så jeg har sansen for denne sjangeren som ligger midt i mellom teite arkade versjoner med alt annet som ikke hører hjemme i situasjonen, og fulle simulatorer som tar for mye oppmerksomhet på selve simuleringen.

 

Her kunne man virkelig fått den reelle følelsen hvis spillet hadde virket mer ferdig.

 

PS!

Demoen burde også hatt en "quick flight" med mulighet for å delta i noen av de råflotte scenarioene vi ser på bildene. Men man kommer aldri forbi den teite training day pga xbox referanser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...