Gå til innhold

Nyhet: 3G-tap for Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3G har ikke vært noen suksess for Netcom, og det er tid for selvransakelse i på sjefens kontor.

 

Les mer

5960526[/snapback]

 

MMS er bare "søppel" så det er ikek så overraskende, men 3G har bra potensiale, det er en allmennyttig ting, generell datatrafikk, forhåpentligvis blir det sånn det meste av tjenester går over vanlig IP, så blir det litt mer ordne former.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forklaringa er enkel.

 

-Mange telefonar har ennå ikkje 3g.

-Mange vil naturleg nok ikkje skifta sin gamle telefon så lenge den fungerer greit.

-3g-nettet er førebels veldig dårleg utbygd. Berre i enkelte tettbygde strok.

 

Men framfor alt; Bruk av 3g er forferdeleg dyrt!

Det å sjå videotelefoni og tv over 3g kostar så mykje at mange vil vegra seg mot å bruka det.

 

Resept:

Bygg ut nettet raskare, senk prisane drastisk og sats på at det vil lønna seg på sikt.

 

Dessutan:

Framtidige telefonar bør i større grad ha fleire nettsystem å velgja mellom; gprs, edge, 3g og wifi.

Lenke til kommentar
Forklaringa er enkel.

 

-Mange telefonar har ennå ikkje 3g.

-Mange vil naturleg nok ikkje skifta sin gamle telefon så lenge den fungerer greit.

-3g-nettet er førebels veldig dårleg utbygd. Berre i enkelte tettbygde strok.

 

Men framfor alt; Bruk av 3g er forferdeleg dyrt!

Det å sjå videotelefoni og tv over 3g kostar så mykje at mange vil vegra seg mot å bruka det.

 

Resept:

Bygg ut nettet raskare, senk prisane drastisk og sats på at det vil lønna seg på sikt.

 

Dessutan:

Framtidige telefonar bør i større grad ha fleire nettsystem å velgja mellom; gprs, edge, 3g og wifi.

5961700[/snapback]

 

3g er ikke bare i tettbygde strøk, min far bor på landsbygda (får ikke noe mer enn 28.8 på modemet en gang, fordi telefonlinja er så dårlig). Der funker 3g som nett fint (dvs det er i grenseland mottaksmessig, men man får 300 kbps.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg blir så enormt irritert på Netcom. Jeg forstår godt at de vil tjene penger på 3g tjenester, men unnskyld meg. Når Telenor tar 1 kr pr minutt på mobil-tv, og netcom tar 13, blir jeg faen meg irritert. Har Chess (det er vel også noe av grunnen). De derre Datamania greiene er ikke noe særlig lukrativt heller. Hadde de satset mer på 3g i form av reklame, prispakker og ting som kundene faktisk synes er overkommelig priser, ville de tjent masse penger. Telenor er så sinnsykt mye bedre til dette enn Netcom. Jeg blir bare skikkelig skuffa! :no::no::no:

Lenke til kommentar

en annen ting er jo at det var oppslag etter oppslag om at netcom ikke åpnet for telefoni i nettet sitt i tide. og når dem så endelig åpner er det omtrent stille rundt det. reklamer mer aggresivt for pokker. hjelper ikke å vente på at grasrota skal spre info når inne en grasrota er informert...

 

nei dette blir sutring oppå sutring (banner på jeg leste det samme på digi.no før påske).

 

når det gjelder wap så er innhold konge. men nest etter det er info viktig. tror telenor gjorde en genistrek der med sin entry offensiv. helvet heller, tror nrk reklamerer mer for sine wapsider (spesiellt i påsken som gikk) en hva netcom gjør. få på plass en skikkelig portal, og fyll den med info. så reklamerer en for at info er på finne der.

 

hmm, har netcom innført max pris på waptrafikk? telenor har hatt 10 kr dagen (30 kr dagen for ikke-wap datatrafikk) en god stund nå.

 

ja det finnes folk som hopper på en tjeneste bare fordi den er ny og spennende. men disse folka utgjør kansje 10% av den totale befolkning. resten må bli informert, og tjenesten må være aggresivt priset (som betyr at fortjenesten må ligge nær smertegrensen, ikke at en skal prise kunden i hjel).

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...