Gå til innhold

Opera 9 beta er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Har brukt den i hele går! Funker om gull denne. Har ikke opplavd noen spesielle problemer ennå, synes at "block content" virker mye bedre med beta utgaven enn i tidligere utgaver... :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye spennde funksjoner, innebygd bittorrent-støtte er jo kult, men skjønner ikke helt koblingen med widgets, er litt utenfor hva en browser/nettapplikasjonsting som opera skal gjøre synes jeg, men på den annen side, så er det vel neppe noe du merker noe til om du ikke bruker det.

 

Hadde håpt de hadde endret litt på mailklienten, kunne godt tenkt meg blant annet fargekoding basert på filtertreff.

 

AtW

Lenke til kommentar

Torrentfunksjonen var ikke mye å skryte av. Satte opera til å laste ned fedora-dvden over natta, den hadde bare lasta ned 35% når jeg nå kom hjem. Seeders var det dessuten nok av. I tillegg dro opera 350mb med minne og noe ekstremt mye cpu-tid. Resten av browseren var grei nok, men alt i alt ikke så alt for mye fornøyd.

 

Dårlige greier

Lenke til kommentar

Sorry de sidene jeg sa at ikke virka, virka ikke fordi jeg hadde gjort noe feil.

 

Etter at jeg har lagt til en post på diskusjon.no, går det ikke ann å trykke tilbake. Jeg må trykke på tilbake listen og velge to sider tilbake. Er det fler som har merket det?

 

 

Jeg er veldig fornøyd med Opera 9. Flere av de sidene som ikke virket i Opera 8 fordi de er skrevet feil virker i Opera 9 og det er masse nye bra funksjoner.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Sidepreferanser - du kan på en enkel måte blokkere bestemte informasjonskapsler (cookies) fra et bestemt nettsted, eller blokkere alle popupvinduer fra samme nettstedet. Her får du full kontroll.

Interresant, men jeg kunne heller tenkt meg en funksjon der jeg kunne markere en del av en nettside og velge "always block this part of the page". Da kunne man kanskje fjernet åpne felter der det har vært fjernet reklamer fra, og ellers unyttige deler av sider man bruker ofte.

 

Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den :D

5961038[/snapback]

Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden.

Lenke til kommentar

Denne versjonen høyrest lovande ut, blir nok å laste den ned når den ferdige versjonen er ute.

Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden.

Nei, ikkje så vidt eg har fått med meg, har lurt på kvifor dei ikkje har hatt dette.

Lenke til kommentar
Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den :D

5961038[/snapback]

Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden.

5962251[/snapback]

Har Firefox adblocker? Det har eg aldri tenkt over. Eg pleier å laste ned ein extension for dette formålet, men det er visst ikkje nødvendig det da.

Lenke til kommentar
Sidepreferanser - du kan på en enkel måte blokkere bestemte informasjonskapsler (cookies) fra et bestemt nettsted, eller blokkere alle popupvinduer fra samme nettstedet. Her får du full kontroll.

Interresant, men jeg kunne heller tenkt meg en funksjon der jeg kunne markere en del av en nettside og velge "always block this part of the page". Da kunne man kanskje fjernet åpne felter der det har vært fjernet reklamer fra, og ellers unyttige deler av sider man bruker ofte.

 

Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den :D

5961038[/snapback]

Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden.

5962251[/snapback]

 

I likhet med FF så har ikke opera adblocker innebygd nei ;)

 

EDIT: ttt kom meg litt i forkjøpet der ja.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...