Gå til innhold

April-oppdatering fra ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes at disse artiklene også kan ta med hva som skjer på Linux-fronten. Nå støtter ATI sine linux-drivere hele X1000-serien. Så jeg regner med at eiere av disse kortene blir glade nå. Ytelsen har blitt veldig mye bedre. Mitt 9700 Pro kort yter like bra i GNU/Linux som mitt gamle X800 Pro kort gjorde høsten 2004.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Denne drivern er ikke helt ny. Den har vært ute en ukes tid. Det rapporteres om ytelsesnedgang i flere spill med denne drivern. bl.a BF2 på Guru3D forumet. Har også selv merket en nedgang i ytelse med denne drivern i spill og 3Dmark.

 

Mitt tips, styr unna.

5941592[/snapback]

 

Nåda, det bør jo også nevnes at det er ikke kun ytelse som gjelder når man innstalerer en driver men også bugfixes og annet som gjør til at man får spillbare spill eller at man får noen andre finnesser.

 

6.4 Driveren ga meg personlig et dårlig inntrykk da jeg etter innstalasjon havnet i 640*480 og 4 Bit, måtte kjøre en reinstalasjon for å få til den oppløsningen jeg ønsket meg.

 

Så , det beste er nok at folk prøver denne driveren og ser om de blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Det er bra med nye drivere for Linux.

5942657[/snapback]

Eneste som mangler fra ATI er at de begynner å gi ut støtte for FreeBSD og Solaris. Der er nVIDIA helt enerådende. I tillegg til Windows har nVIDIA SLI-støtte i både GNU/Linux og Solaris. ATI har nok kun CrossFire-støtte i Windows.

5942682[/snapback]

Ja ATI har fortsatt mye de bør forbedre seg på. Serlig nå som flere og flere ser seg om etter alternativ til Windows, og det er nettopp blant annet slike ting som stopper mange.
Lenke til kommentar
Blant nyhetene i Catalyst 6.4 skal være forbedret videokvalitet ved avspilling av SD (standard definition)-materiale. I tillegg får brukere av Windows Media Center Edition nå mulighet til å konvertere innhold til ulike formater som støttes av operativsystemet (MPEG-2, MPEG-4 SP, MPEG-4 AVC og Windows Media.

 

På ytelsesfronten fører driverne til mindre forbedringer (inntil 5 %) i spillene Call of Duty 2, Far Cry, Half-Life 2 og Unreal Tournament 2004.

 

 

Er dette for alle kort eller bare de nyeste ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har noen hatt problemer med reclock?

 

Jeg får beskjed om at reclock ikke er støtta, prøv å innstaler nye drivere.

Er det andre som har problemer med reclock?

 

Jeg har ati radeon 9600 pro.

 

Jeg prøvde beta 7 og ikke beta 6

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...