Gå til innhold

Nyhet: - Taster fra helvete


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, Nokia har da overhodet ikke skrytt på seg gode tastatur på de nevnte mobiler? At 6101 har gode taster er jeg ikke i tvil om, lignende modeller fra Nokia har hatt gode taster.

 

Selv bruker jeg 7600, den er god å skrive med selv om tastene står i en firkant rundt skjermen.

Lenke til kommentar
Nokia har iallefall bedre taster enn SE! SE sine (meny-)taster kan brenne!!

5922048[/snapback]

OMG! SE 4 EVER lixom!11

 

Ok, Nokia har vært uheldig med noen modeller (3200 blant annet). Men de lager da bra tastatur på mange av modellene synes nå jeg. Jeg har hvertfall ikke problemer med å taste på Nokia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Mange nyere SE-mobiler har veldig bra taster. Blant annet S700, W600, K750, Z520 osv. Jeg har vel knapt tatt i en nokia siden forrige årtusen, men jeg er uansett ikke videre begeistret for tastene deres.

Lenke til kommentar

Trodde man anså Nokia som de med best taster? Altså mitt inntrykk av hva de fleste mener, ikke min egen mening.

 

Han trekker frem tastaturer han mener er noe av det minst menneskelige som noensinne er produsert. Beattie trekker blant annet frem 3650 med sirkelformet tastatur, 7610 med taster plassert på skrått, og 3200 med to tall på hver tast.

Eide 7610 i over ett år, og jeg har aldri opplevd en mobil med bedre taster. 3650 hadde nydelige taster, bare noe man måtte venne seg til. Det samme gjelder SX1, synes nå jeg.

 

Kanskje en poll på hvem som lager best taster? Eller unyttig?

Lenke til kommentar
Kanskje en poll på hvem som lager best taster? Eller unyttig?

5923708[/snapback]

Unyttig. Kvaliteten på knappene varierer jo fra telefon til telefon. Jeg syntes k700 hadde gode taster, mens k750 hadde et helvete av noen taster. Sammen med resten av k og t-serien. Jeg syntes D500 og D600 hadde vonde knapper, mens x640 fra samme produsent hadde gode taster. Nå har jeg N70, og syntes den har enormt gode taster (dog de er litt små).

Lenke til kommentar

Ja, forstår argumentet. Slikt varierer så mye fra modell til modell innenfor hver produsent. Vil dog tro at mange har noen de foretrekker også på taste-området, som man har favoritter av menysystem osv.. Men klart at siden det er så ulikt fra modell til modell er det vanskelig å avgjøre en klar vinner av noe slag.

Lenke til kommentar
Trodde man anså Nokia som de med best taster? Altså mitt inntrykk av hva de fleste mener, ikke min egen mening.

 

Han trekker frem tastaturer han mener er noe av det minst menneskelige som noensinne er produsert. Beattie trekker blant annet frem 3650 med sirkelformet tastatur, 7610 med taster plassert på skrått, og 3200 med to tall på hver tast.

Eide 7610 i over ett år, og jeg har aldri opplevd en mobil med bedre taster. 3650 hadde nydelige taster, bare noe man måtte venne seg til. Det samme gjelder SX1, synes nå jeg.

 

Kanskje en poll på hvem som lager best taster? Eller unyttig?

5923708[/snapback]

Enig arehei... hadde selv Nokia 3650 og det er de beste tastene jeg har hatt på en mobil... (krevde ikke mange timers tilvenning heller...)

Lenke til kommentar

Hvordan tastene er plassert, er tydeligvis et kompromiss mellom brukervennlighet, plass og design. Jeg kan være enig i at Nokia har vært VEL kreative med designet, og glemt brukervennligheten på visse modeller. De er riktignok ikke så ille som SAMSUNG! På tilnærmet alle sine modeller sørger de for at tastene, evt radene av taster, ligger nede i groper! Dette fører til at det nærmest blir ubehagelig å skrive tekstmeldinger... :hrm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...